Gå til innhold

Hvordan bytte låsesylinder på inngangsdøren -enkelt?

Anbefalte innlegg

Er det bare å kjøpe en hvilken som helst sylinder (uavhengig av merke) og bytte ut den gamle med den nye?

Bare skru ut den gamle, sette inn og skru på plass den nye? 

Jeg har ikke gjort det før, så må bare spørre.

På forhånd takk for svar :)

Anonymkode: 59a78...c4e

Fortsetter under...

I borettslag og mange sameier har du ikke lov til å bytte låsesylinder. Heller ikke i utleieleiligheter. 

Eier du huset og døra selv, kontakter du låsesmed og får ny sylinder og noen til å bytte for deg. 

Anonymkode: 3dbf4...ea3

Eier huset og døren selv. Tenkte bare å gjøre det billigst mulig, eller så hadde jeg jo bare kontaktet en låsesmed selv :). Men takker for innspill! :) 

Anonymkode: 59a78...c4e

Jeg aner egentlig ikke hvordan man gjør det, men måtte finne det ut da vesken min med "alt" i ble stjålet for noen år tilbake. Jeg fant frem noen skrutrekkere, og så på låsen om det så ut til at jeg kunne skru den ut. Det kunne jeg, jeg kunne skru ut hele dritten, men det måtte naturligvis gjøres da døra var i åpen posisjon. Så tok jeg med hele dingsen til en til en "låse-butikk", og de fant ny som passet. 

Jeg er jente og egentlig ikke særlig handy, men fikk det til helt på egenhånd * stolt *. Så hvis du har lov til å bytte, se etter og prøv - og hvis du får til å skru den ut, finner du noen som kan passe på kåken din mens du drar til låsebutikken. Det var faktisk veldig lett :) (kan jo selvfølgelig hende jeg hadde flaks og hadde akkurat den typen hvor dette går, det aner jeg ikke..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...