Gå til innhold

Det brenner i ansiktet mitt etter jobb.. hvorfor??

Anbefalte innlegg

Etter en arbeidsdag når jeg endelig har kommet hjem og setter meg i sofan så brenner det i ansiktet etterhvert. Det er glovarmt! Ikke rødt heller, men kjennes ut som å være kjempesolbrent! 

Dette starter først når jeg er hjemme og slapper av altså! Et det en logisk forklaring? Haha.. Er ikke sånn i helgene når jeg har fri selvfølgelig :D ikke engang etter trening.. 

Anonymkode: 2026d...cbd

Fortsetter under...

Etter en arbeidsdag når jeg endelig har kommet hjem og setter meg i sofan så brenner det i ansiktet etterhvert. Det er glovarmt! Ikke rødt heller, men kjennes ut som å være kjempesolbrent! 

Dette starter først når jeg er hjemme og slapper av altså! Et det en logisk forklaring? Haha.. Er ikke sånn i helgene når jeg har fri selvfølgelig :D ikke engang etter trening.. 

Noen får slike symptomer av pc-skjermer

Jobber du evt med sveising, eller med kjemikalier?

Anonymkode: 776c8...0d8

• Liker 1

Ja, jeg jobber på et verksted hvor vi reparerer og klargjør biler (mye kjemikaler!). Ikke sveising! 

Har det noe med dette å gjøre? Det hørtes jo bare skummelt ut. Rart jeg ikke kjenner det før jeg er ut av det da? 

Beklager at jeg ikke nevnte hva jeg jobbet med. 

• Liker 1

Ja, jeg jobber på et verksted hvor vi reparerer og klargjør biler (mye kjemikaler!). Ikke sveising! 

Har det noe med dette å gjøre? Det hørtes jo bare skummelt ut. Rart jeg ikke kjenner det før jeg er ut av det da? 

Beklager at jeg ikke nevnte hva jeg jobbet med. 

Bruker du verneutstyr?

Har dere HMS på jobben?

Ta opp dette med legen og med HMS-ansvarlig

• Liker 1

Annonse

Det er vel kaldt på verkstedet? Jeg ble sånn når jeg jobbet på et fiskeoppdrett der jeg var mye ute og inne i en kald hall. Så kom jeg hjem og inn i varmen og ansiktet kjentes ut som det skulle brenne opp. Var på hyttetur for noen uker siden, var ute i litt kald høstluft, kom inn på hytta der det var fyr på peisen. Gikk ikke over før langt på kveld. Men jeg blir rød også da. Driver å sjekker om det kan være rosacea som gjør det. 

Anonymkode: 4e7bd...c0b

• Liker 1

Bruker du verneutstyr?

Har dere HMS på jobben?

Ta opp dette med legen og med HMS-ansvarlig

Hansker, maske med noen "vaskemidler" :) Det som er krav på de forskjellige kjemikalene vi bruker. Det skal jeg gjøre! :) 

Men hvorfor ga dette utslag akkurat denne dagen, og ikke noen andre dager ?

Er dette den første gangen at du har vært borti akkurat disse kjemikaliene ?

Anonymkode: 8b259...f5c

Dette skjer hver eneste dag etter jobb, hehe. Ikke bare idag :)  Og som jeg skriver i hovedinnlegget, i helgene når jeg ikke er på jobb så er jeg ikke sånn i det hele tatt.. :D 

Jepp, snakk både med legen og med HMS-ansvarlig. Om det er for dårlig utlufting f.eks. kan huden gradvis bli irritert i løpet av dagen.

Det hørtes logisk ut ja! Skal ta det opp med lege og hms ansvarlige :) 

Det er vel kaldt på verkstedet? Jeg ble sånn når jeg jobbet på et fiskeoppdrett der jeg var mye ute og inne i en kald hall. Så kom jeg hjem og inn i varmen og ansiktet kjentes ut som det skulle brenne opp. Var på hyttetur for noen uker siden, var ute i litt kald høstluft, kom inn på hytta der det var fyr på peisen. Gikk ikke over før langt på kveld. Men jeg blir rød også da. Driver å sjekker om det kan være rosacea som gjør det. 

Anonymkode: 4e7bd...c0b

Det er jo det.. Kan også ha noe med saken å gjøre også. Vet ikke hvordan jeg kan finne ut hva det er. Om det vare er varme/kulde forskjeller eller om huden min i ansiktet (kun ansiktet..) reagerer på noe :P  Men ja.. blir ikke rød :) 

Er det brukte biler dere klargjør for videresalg? 

Hva bruker dere for å fjernep lukt i bilene?

Anonymkode: fade0...e9b

Stemmer det! :)  Fjerne lukt..? Spørs hvilken lukt, men det forsvinner jo alltids når man rundvasker alt.. :D Brukes et slags rengjøringsskum (må ha maske), iverstefall citrus, gummifornyer.. Vet ikke navnene på de, de er på egne flasker, så.. :( 

• Liker 1

Spurte om hva dere bruker til å fjerne lukt, fordi jeg er kjent med at mange som tar inn brukte biler for videresalg bruker ozon til å fjerne lukt og å "rense" bilen innvendig med. Ozonering av biler kan være helseskadelig og gi denne typen hudreaksjoner o kontakt med luft der ozon er brukt. Dette qnsees av enkelte som ufarlig, mens andre ser helt motsatt på ozon. 

En annen ting som kan gi denne typen reaksjoner er plast/gummi/latex. Du bør derfor henvises videre til en yrkesmedisinsk avdeling på et større sykehus, etter min vurdering. 

Anonymkode: fade0...e9b

• Liker 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...