AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Del Skrevet 5. november 2015 Når skoleåret startet(siste året på videregående), så har jeg fått forespørsler fra venner og bekjente om å bli med ut både fredag og lørdag (iblant torsdager også) hver eneste uke. Har ikke drukket hver eneste helg selvsagt, men jeg blir så utrolig sliten og lite opplagt. Likevel vil jeg ikke si nei til vennene mine eller gå glipp av happninger som kan bli snakket om i månedsvis.Saken er slik at en bekjent nettopp inviterte meg personlig til bursdagen sin, men jeg har ikke lyst til å gå. Denne fyren har en ting for meg, men jeg føler ikke det samme for han. For tiden har jeg det svært travelt med særoppgave og ganske heavy prøver som resulterer i at jeg må jobbe fullt gjennom alle helgene med skolearbeidet. Har også holdt for meg selv at jeg ikke har planer om å gå ut før etter jul siden jeg har fått mer enn nok for en stund.Hvordan forklare dette til vennene mine? Vil helst dekke sannheten inn litt for jeg er ikke spesielt glad i å snakke om såpass private ting. Anonymkode: b00a0...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #2 Del Skrevet 5. november 2015 Vet ikke om dette hjelper deg, men vgs er BARE viktig når du går der. Festene du var med på / ikke var med på, blir så uviktige når du ikke er der lengre. Nå når jeg går på universitetet sammen med mennesker som alle har bestemt seg for det studiet basert på interesser er alt før ganske uvesentlig Bare hold ut! Livet blir mye bedre etter vgs :D :D Anonymkode: 9229a...58f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #3 Del Skrevet 5. november 2015 Vet ikke om dette hjelper deg, men vgs er BARE viktig når du går der. Festene du var med på / ikke var med på, blir så uviktige når du ikke er der lengre. Nå når jeg går på universitetet sammen med mennesker som alle har bestemt seg for det studiet basert på interesser er alt før ganske uvesentlig Bare hold ut! Livet blir mye bedre etter vgs :D :DAnonymkode: 9229a...58fEr klar over at ting på vgs muligens ikke vil vare spesielt mye lengre når vgs er ferdig, men jeg vil likevel utnytte det siste året mitt. Koser meg på skolen forresten så dersom livet etterpå blir mye bedre så vil jeg oppleve et konstant lykkerus Hvordan skal jeg få forklart at jeg ikke vil feste på en stund eller eventuelt bruke unnskyldninger? Anonymkode: b00a0...0b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Berit Skrevet 5. november 2015 #4 Del Skrevet 5. november 2015 Takk for dere spør, har så lyst å være med dere, men føler bare at jeg må si nei takk nå. Føler jeg har godt av å bare ta det med ro hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cancellara Skrevet 5. november 2015 #5 Del Skrevet 5. november 2015 Hei du ! Du har gode tanker m.h.t å avstå fra fester/feiringer og velger å prioritere skolearbeid. Om du forteller rett ut at du ikke vil involvere deg nå og forteller årsaken, så vil du styrke din integritet og oppnå mer respekt egentlig. Ikke pakk sannheten inn i papir....si hva du mener, folk vil lytte til deg og kanskje andre også anerkjenner litt det du snakker om. Jeg vet det er et visst gruppepress på VGS, men tør du si ifra så er det du som står tilbake med hevet hode ! Jeg syns ungdommer som står frem med egne meninger er kjempefint, og at man står imot press er enda bedre. Festing blir det sikkert uansett nok av seinere i livet, du går ikke glipp av noe ! Du oppnår også større troverdighet som person ved å si rett ut hva du mener om ting. Skolearbeid er faktisk viktigst på skolen. Stå på, og lykke til ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vegasus Skrevet 5. november 2015 #6 Del Skrevet 5. november 2015 "Takk som byr, jeg er bare nødt til å jobbe med særoppgaven min. Jeg trenger den og den karakteren fordi jeg vil inn på det studiet og da må jeg bare prioritere skolen akkurat nå" "Takk, men nei takk. Jeg føler faktisk jeg har fått nok festning for en liten periode" "Ellers takk, jeg har fått kyssesyken og må ta det med ro!" "Jeg skulle ønske jeg kunne, men jeg har lovet bestemor å male stuen i helgen." "Jeg kan dessverre ikke være med i kveld, jeg har blitt dårlig" "Kan vi ikke gå på kino istedet?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #7 Del Skrevet 6. november 2015 Jeg synes ikke man må ha noen stor unnskyldning, bare si at du er sliten eller har hodepine. Selv foretrekker jeg å komme med slike halvsannheter fremfor å være helt ærlig og risikere å bli stemplet som en streber eller hjemmesitter av festløvene. Anonymkode: 0b6a5...74b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå