Gå til innhold

Sende bilde i glass og ramme i posten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke sendt noe i posten på mange år, annet enn brev... Jeg har en julegave jeg helst skulle sendt, men det er et bilde som er rammet inn allerede, med glass. Finnes det noen måte å merke pakken på slik at Posten er forsiktig med den?

Anonymkode: 134fc...1b9

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

Du kan sikkert merke den, men det bryr dem seg fint lite om

Jeg sendte varer til kunder og en kunde ringte og sa pakken kom frem knust. Jeg måtte sende en ny...den kom også frem knust. Jeg var nødt for å sende en ny vare helt til kunden fikk et helt produkt. Heldigvis så skjedde det ikke så veldig ofte

Posten slenger alle pakker under en viss vekt sammen og da blir de skjøre pakkene fort knust. De tar heller ingen ansvar, men man kan selv, iallfall som firma, forsikre seg 

Du får bare pakke den veldig godt inn og håpe på det beste

• Liker 1
Skrevet

TS

Bruk masse bobleplast til å pakke rundt bildet + en bølgepapp/ bølgepappeske (begge disse 2 tar av for støt)

Anonymkode: 75bed...2de

Skrevet (endret)

Jeg er forutinntatt, men kvaliteten på Posten går ned. Når det gjelder sortering, så er det mindre hender og mere maskiner. Det er røff behandling. Gjelder for alt. Jeg tror at produktet som sikret at en sending ikke havnet på samlebåndet, men håndsorteres, har gått ut. De hadde noe som het "særpakke" men det står ikke på posten.no.

Jeg ville heller bestille en ny kopi og sende med kontanter til innramming. Hvis du absolutt må sende den, forestill deg at du står på bordet og slipper den ferdige pakken i gulvet. Og så slipper du en tyngre ting oppå. Slik fungerer samlebånd og containerlasting. Du vet ikke om pakken din havner i topp eller bunn. Klarer du å pakke inn så godt, så har du et håp.

Endret av ops2
Skrevet

Jeg har laget bildet selv, så ikke bare-bare å få tak i en ny kopi :P og synes ikke noe om å gi bort bilder som ikke er rammet inn, det virker så billig og kjipt. 

Blir pakkene bedre behandlet om de blir sendt med kurér? Altså Bring, DHL e.l. Det koster vel ti ganger så mye, men.

Anonymkode: 134fc...1b9

Gjest Gjest_Hello Kitte
Skrevet

De blir behandlet bedre hos mange av disse budfirmaene 

Har iallefall bestilt en hel del varer med levering av f.eks DHL og alltid fått varene på døra hele og fine. Selv om varen var meget skjør. Kun med posten hvor jeg har opplevd at varene har vært ødelagt

Skrevet

Bobleplast, bobleplast, mer bobleplast og et stykke bølgepapp rundt til slutt. Joa, pakken blir noe tyngre, men det funker.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg har sendt en del knuselige ting de siste årene, siden jeg bor et stykke unna familie og sender en del gaver. Alt har kommet frem helt hittil, men jeg pakker det også VELDIG godt inn med bobleplast og ekstra papp om jeg har. Synes det er verd den lille ekstraprisen det blir i frakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...