Gå til innhold

Kan det være en ide å styrke moskeene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser ofte at moskeene og imamer er aktive for å jobbe for at ungdommer ikke drar til Syria og blir fremmedkrigere. Men dessverre er det jo fortsatt noen som drar. Kan det være en ide å bevilge mer penger til moskeer og imamene sånn at de kan jobbe mer for å forhindre dette? Jeg tror det vil være en veldig god bruk av penger, selv om mange nordmenn kanskje ikke vil at man skal bruke penger på moskeer pga. fremmedfrykt.

Hva tror dere?

Anonymkode: e47ea...897

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh, nei. Så lenge det er mange imamer som radikaliserer muslimer, er det neppe lurt å gjøre dette. Fremmedfrykt er det ikke, men frykt for enda mer radikalisering av muslimer. 

Skrevet

I og med at moskéer i Norge mottar massiv støtte fra utlandet er det vel neppe ressursmangel som er problemet.

Anonymkode: 90213...d79

Skrevet

Ja jøss. Ved hjelp av grundig research og bruk av skjult kamera i England har det blitt avdekket et voldsomt anti-vestlig hat og radikalisering av ungdom organisert av imamer i alle de største moskeene.

Er dette noe vi vil gi mer penger til? Viser til : 

• Liker 1
Skrevet

Ja jøss. Ved hjelp av grundig research og bruk av skjult kamera i England har det blitt avdekket et voldsomt anti-vestlig hat og radikalisering av ungdom organisert av imamer i alle de største moskeene.

Er dette noe vi vil gi mer penger til? Viser til : 

Jeg fokuserer hovedsaklig på de norske moskeende, der hare media flere ganger gjenfortalt om imamer som jobber mot radikalisering. Jeg mener ikke at den norske stat skal støtte moskeer i England.

Skrevet

Eh, nei. Så lenge det er mange imamer som radikaliserer muslimer, er det neppe lurt å gjøre dette. Fremmedfrykt er det ikke, men frykt for enda mer radikalisering av muslimer. 

Hei

Hvis du leser nyhetene så ser du at imamene jobber mot radikalisering, ikke for, i hvert fall i de fleste tilfeller i Norge.

Skrevet

Så du vil støtte dem som bidrar til islamisering med mer penger? 

Anonymkode: 77cac...b2d

Skrevet

Jeg fokuserer hovedsaklig på de norske moskeende, der hare media flere ganger gjenfortalt om imamer som jobber mot radikalisering. Jeg mener ikke at den norske stat skal støtte moskeer i England.

Du misforstod budskapet. I media i England sier de også at moskeene jobber for toleranse, dialog og brobygging samtidig som de kjemper imot ekstremisme. 

Det har blitt grundig avslørt er løgn. Moskeene i England og resten av Europa er med på å radikalisere ungdommen. Det samme gjelder her i Norge som alle andre steder. 

Om du er imot ekstremisme, radikalisering og intoleranse så er det en bedre ide å forby moskeer enn å styrke de. Det er kontraproduktivt å gi flere ressurser til de som hjernevasker andre mennesker med sin giftige hatefulle retorikk og budskap

• Liker 2
Skrevet

Hei

Hvis du leser nyhetene så ser du at imamene jobber mot radikalisering, ikke for, i hvert fall i de fleste tilfeller i Norge.

Folk sier mye rart, men det betyr ikke at det er sant vet du. Hørt om konseptet "løgn" før?

• Liker 2
Skrevet

Hva med å kutte støtte til alle religiøse instutisjoner? Selvfølgelig kan folk donere penger selv, men styrking av religioner fører ikke til noe godt.

bare se på strømmen av dollar, euro, britiske pund, inn til Midtøsten. Har det ført til noe godt? Har de "moderate" religiøse opprørerne brukt pengene fornuftig og hindret tap av liv?

Anonymkode: bad1d...503

Skrevet

vet ikke - men jeg fatter og begriper ikke at noen faktisk drar dit.

når jeg hørte om dette så trodde jeg det var en misforståelse eller noe sånt, men det var det ikke.
Hva får folk til å forlate dette landet til fordel for syria?

Anonymkode: 94772...516

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Kragebein, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...