Gå til innhold

Spm til menn: hvis alt annet er perfekt, hvor viktig er kroppen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på datern med en fyr over nett. Delt masse bilder og han sier jeg er veldig pen og bla bla bla. Vi matcher 100% på alt! Interesser, meninger, politikk, familie - ja ALT. Vi har vært gjennom et hvert tema. Nå som jeg skal møte han er jeg redd han vil like meg mindre pga min ikke 100% veldreide kropp. Han vet jeg er masse i aktivitet og trener - akkurat slik han også liker. Han er ikke helt fri for underhudsfett han heller, men vet han kan spise torsk i 1 uke så er han der. Jeg er ikke tjukk og "blubbete" liksom, men har noen kilo for mye og litt cellulitter osv. Så tilbake til overskriften: hvis alt annet stemmer og du liker ansiktet til dama, hvor viktig er kroppen? Kunne du mistet interessen? Jenter med erfaring på området kan gjerne svare dere også :)

Anonymkode: 2bb29...360

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, du har vel lagt ut bilde av hele dag? Jeg synes ihvertfall det er viktig

Anonymkode: edeab...26b

Skrevet

Ja, har sendt han ganske avslørende bilder også. Men jeg synes jeg ser mye bedre og slankere ut på dem enn i virkeligheten. Sender jo bilder i de beste vinkler når man kan. He-he

Skrevet

Utseende er naturligvis viktig. Men her vet han jo hvordan du ser ut får man tro. Hvis ikke du kun har tatt de berømte "ovenfra og ned"-bildene. Uansett så er det ikke sikkert man klaffer når man skal ha en normal samtale selv om man går som hånd i hanske per tekst. Bare slapp av du. 

Anonymkode: 2c689...2f1

• Liker 1
Skrevet

Jeg har møtt en god del jenter fra nett, og vil si at jeg har blitt 'skuffet' i halvparten av tilfellene. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg ikke tente på jentene (selv om det også var tilfellet, dessverre), men at virkeligheten ikke samsvarte med bildene jentene sendte. Selv om jeg liker kvinnekroppen i mange former og fasonger, føler man seg snytt når bildene kunne vært ti år gammel og vinkler som skjuler alt en ikke vil vise, som typisk ovenfra-og-ned-bilder.

Ta heller noen bilder som faktisk viser hvem du er.

Fysisk tiltrekning er en viktig del for meg, så det kunne til slutt blitt en dealbreaker.

• Liker 2
Skrevet

Sjeldent at det lønner seg å ta en spansk en, men er jo forskjell på å "gjemme bort" 4-5kilo og 15 kg. Syns at du fra nå av bør ta mer virkelighetsnære bilder, aldri gøy å bli lurt. Fysisk tiltrekning ER viktig, så å sende mindre perfekte bilder fra nå av er mitt tips :) 

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke overvekt er fint, men en normal kropp er flott :)  For min del har damene jeg har vært med vært mer opptatt av hvordan kroppen deres ser ut enn hva jeg har vært. Jeg hadde jo ikke vært med dem om jeg ikke fant dem tiltrekkende. De har vært opptatt av kiloer her og der, bedre rumpe osv. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

Ja, har sendt han ganske avslørende bilder også. Men jeg synes jeg ser mye bedre og slankere ut på dem enn i virkeligheten. Sender jo bilder i de beste vinkler når man kan. He-he

Ups. Hva mener du med ganske avslørende? Ikke nakenbilder vel?

Det ville ikke jeg ha gjort

Anonymkode: 3d175...0a4

• Liker 3
Skrevet

Han er ikke helt fri for underhudsfett han heller, men vet han kan spise torsk i 1 uke så er han der. 

Haha. 

Hvor møtte du han forresten?

Kroppen er viktig innenfor rimelighetens grenser. 

Anonymkode: 68459...dfb

Skrevet

Egentlig så har det blitt forsket på dette her, og overraskende nok ( :sarkasme:)vil folk flest ha en partner på sitt egent "nivå".

Hvis du er helt normal, og livet hans er omtrent trening sier da denne forskingen at sjansene for deg faller. Hvis begge er normale, og du er bare usikker , så skal det nok gå bra.

Selvfølgelig finnes det ingen regler uten unntak, så hvem vet?

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke verre enn at du har helfigurbilder på datingnettsider. Bilder som viser hvordan du faktisk ser ut.

"Hvis alt annet er perfekt, hvor viktig er kroppen?". Det blir feil spørsmål å stille. Hvis man ikke er tiltrukket av kvinnen fysisk, så er jo ikke alt annet 'perfekt'. Det betyr ikke at menn er overfladiske idioter som ikke ser annet enn kropp. Personlighet teller - mye - det er det som avgjør om det blir mer enn sex. Men tiltrekning er inngangsbilletten.

Husk - menn velger kvinner hvis personlighet de liker utifra et utvalg av kvinner de allerede finner attraktive. Ikke motsatt.

Kanskje er du for selvkritisk, kanskje er bekymringen legitim. Det beste er alltid å treffe noen i det virkelige liv. Skal du velge nettdating, gjør det så realistisk du kan.

Anonymkode: e0f2b...445

• Liker 1
Skrevet

Nesten ubetydelig.

Jeg er enig, men med en liten modifikasjon. Du må være attraktiv. Det finnes overvektige mennesker som er attraktive! Det finnes dessverre ganske mange som også ser ufyselige ut. Når man legger på seg for mye ser man ut som en gris. Det er ekstremt usexy i mine øyne og i sterk kontrast til hva vi kulturelt sett verdsetter i samfunnet. "Noen kilo for mye" er jo ganske mye fort. Om det er snakk om 15 kilo som har lagt seg på lårene har du enorme lår! Er det en halv kilo som har endt opp i dobbelthaken er du gigantisk i ansiktet. Fett legger seg forskjellig fra person til person. Noen er mer uheldige enn andre. 

Jeg tror jeg i utgangspunktet kunne datet overvektige (inntil en viss grad), men jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at jeg ville bedt henne om å gå ned i vekt ganske raskt. Kanskje bedre å la være? Isåfall vil vekt ha ganske mye å si når det kommer til stykket. Jeg tror mine tanker er ganske vanlige for de fleste menn. 

Skrevet

Jeg er enig, men med en liten modifikasjon. Du må være attraktiv. Det finnes overvektige mennesker som er attraktive! Det finnes dessverre ganske mange som også ser ufyselige ut. Når man legger på seg for mye ser man ut som en gris. Det er ekstremt usexy i mine øyne og i sterk kontrast til hva vi kulturelt sett verdsetter i samfunnet. "Noen kilo for mye" er jo ganske mye fort. Om det er snakk om 15 kilo som har lagt seg på lårene har du enorme lår! Er det en halv kilo som har endt opp i dobbelthaken er du gigantisk i ansiktet. Fett legger seg forskjellig fra person til person. Noen er mer uheldige enn andre. 

Det kan vel enkelt summeres opp som at det handler om proporsjoner?

Dessverre er min erfaring at kvinner som bemerker at de har "noen kilo for mye" ikke har en perfekt timeglassfasong. Kvinner som ser ut som Sofia Vergara og tar vare på seg selv i like stor grad, får som regel rikelig med oppmerksomhet fra menn og er klar over hvor genetisk heldige de er. Har du et perfekt timeglass vet du at du er like attraktiv - om ikke mer - enn en sylslank jente. Er ikke en statshemmelighet at menn er begeistret for store pupper og liten midje.

• Liker 2
Gjest Gjest_Hoppetaugutten
Skrevet

Hvis du ser vakker ut så er kroppen din deilig uansett :) Men sånn helt generelt så tiltrekkes jeg personlig av personlighet, om jeg ble kjent med ei dame og hun var ganske hyggelig og vi kom godt overrens så hadde jeg ikke kunnet brydd meg mindre om kropp eller utseende :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ser vakker ut så er kroppen din deilig uansett :) Men sånn helt generelt så tiltrekkes jeg personlig av personlighet, om jeg ble kjent med ei dame og hun var ganske hyggelig og vi kom godt overrens så hadde jeg ikke kunnet brydd meg mindre om kropp eller utseende :)

Hva hvis hun slet med acne da? 

Anonymkode: eae51...78d

Skrevet

Hva hvis hun slet med acne da? 

Det hadde ikke brydd meg i minste :)

Skrevet

Det hadde ikke brydd meg i minste :)

Mao, du tar alt med en puls? 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar alt av damer som har en god personlighet :) Personlighet er det viktigste for meg, jeg kunne aldri tenkt meg å ha en kjæreste som oppførte seg skikkelig stygg mot andre og var selvgod, uansett hvor pen hun var

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar alt av damer som har en god personlighet :) Personlighet er det viktigste for meg, jeg kunne aldri tenkt meg å ha en kjæreste som oppførte seg skikkelig stygg mot andre og var selvgod, uansett hvor pen hun var

Hvordan definerer du "god personlighet" da? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...