yogabukse Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 "ditt problem, du er ikke kjæreste emne, men koneemne" sitat av flere av venninnnene mine. Jeg er delvisuenig. men det er nok litt sant også.Jeg kan ikke tenke meg noe koseligere en å stå over grytene og kokkelere når mannen er på vei hjem fra jobb og vasker gjerne arbeidsbuksa di mens du tar en time på sofaen. La oss ligge inne en helg, se dårlige filmer mens vi spiser snop og drikker rødvin. Så lenge du lover at vi kan dra på fest, utenlands eller på hyttetur med venner nestehelg, jeg blir så rastløs!Jeg er svært selvstendig, må jeg skifte dekk gjør jeg det på strak arm, det betyr ikke at jeg ikke lengter etter min handymann! en mann medarbeidshender og lukten av tømmer, olje eller eksos. En som kan fikse alt som må fikese. Gjør du det uten at jeg spør, lover jeg du ikke angrer.Jeg er stort sett alltid på humør, er jeg sur sjekk følgende: har mobilen min strøm, er det diesel på bilen? klessvasken overkommelig? eller er jeg omringet av mennesker som har en pinne opp i rompa? jeg blir nemlig ikke irritert over stort mer, og om jeg er det er det ikke mer en et glass vin, en klem eller et par oppmuntrende ord som får meg til å smile. Eller en vits, helst en som er så tørr at den støver.Jeg er rett og slett verdens hærligste prøvde meg på nettdating for et år siden, med denne profilteksten, fikk veldig mye respons, men fant ikke lykken. veldig mye teite menn ute og går på nettdating. Nå er jeg dritt lei av singellivet.
Charmander Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 (endret) Vi kan gjøre paryoga sammen! Jeg ville mye heller hatt en kone som du beskriver enn f. eks en kjæreste som ikke gjør "fuck-all" for sin partner Endret 5. november 2015 av Charmander
Gjest Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 (endret) Vi kan gjøre parreyoga sammen! Jeg ville mye heller hatt en kone som du beskriver enn f. eks en kjæreste som ikke gjør "fuck-all" for sin partner Jeg ser det for meg....Fy flate jeg har dårlig humor! Endret 5. november 2015 av Svampebobb1
yogabukse Skrevet 5. november 2015 Forfatter #4 Skrevet 5. november 2015 Vi kan gjøre paryoga sammen! Jeg ville mye heller hatt en kone som du beskriver enn f. eks en kjæreste som ikke gjør "fuck-all" for sin partner Jeg vet selv at jeg er kone-emne og at det kan "skremme" en del menn, men det å være kone-emne vil jo ikke si at jeg er gifteklar haha
Charmander Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Jeg vet selv at jeg er kone-emne og at det kan "skremme" en del menn, men det å være kone-emne vil jo ikke si at jeg er gifteklar haha Nei det forstod jeg, men ordla meg litt klønete.
yogabukse Skrevet 5. november 2015 Forfatter #6 Skrevet 5. november 2015 Nei det forstod jeg, men ordla meg litt klønete. Singellivet er en prøvelse altså! møkk lei haha
Gjest Overrasket Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 (endret) Vet ikke helt hva du vil med åpningsinnlegget, om du bare klager litt (helt greit det) eller vil ha tilbakemelding på profilteksten ...Jeg er ikke på nettdating selv, men hadde jeg vært der og lest teksten din ville jeg gått videre. Nå håper jeg du ikke tar meg for å være slem, jeg kommer bare med litt ærlig tilbakemelding. Teksten din fremstår for meg om om du forsøker veldig hardt å gi deg selv et særpreg, som ikke nødvendigvis gir et nøyaktig bilde. I tillegg sitter jeg igjen med et litt snevert inntrykk av deg. Du vil ha en praktisk anlagt mann, han må gi deg vin når du er sur, noe du blir bare mobilen er tom for strøm, og vennene dine sier du er koneemne. OK ... Det er vanskelig å sette fingeren på nøyaktig hva jeg stusser over, men jeg blir ikk sugd inn av teksten din. Jeg ser du skriver at du fikk god respons. Det kan være tilfelle. Jeg har inntrykk av at de fleste kvinner får masse respons bare fordi de er kvinner, så "god respons" kan være relativt. Det kan også være at du tiltrekker deg masse respons fra feil type menn, "teite menn" for å bruke dine egne ord. Jeg skal innrømme at jeg er ikke kongen av nettdating, jeg altså. Som nevnt vet jeg ikke hva du vil oppnå med denne tråden heller. Men er du ute etter råd, ville jeg forsøkt å bearbeide profilteksten en gang til om jeg var deg. Edit: En av de tingene jeg, delvis ubevisst, reagerte på er at du bruker mye plass på å beskrive deg og leseren om om dere er i et forhold allerede. Gjennom teksten ser du indirekte for deg at leseren allerede er kjæresten din, og det blir litt kunstig. Det du vil er jo at leseren skal ønske å ta kontakt med deg for første gang, ikke bli skremt fordi du gir leseren underbevisste tanker om at dere allerede er halveis forlovet. Nå setter jeg det veldig på spissen her, men det underliggende poenget er det samme. Endret 5. november 2015 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #8 Skrevet 5. november 2015 Å se noen påstå selv at man er "verdens herligst" gir meg bare lyst til å gjemme meg bak en pute... Anonymkode: f5f42...84b 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #9 Skrevet 5. november 2015 Jeg skjønner ikke hva TS vil med dette... ? Anonymkode: 4183f...d8b
Gjest AnonGangerTo Skrevet 5. november 2015 #10 Skrevet 5. november 2015 Profilteksten din muligens skiller seg ut men det er ikke et eneste snev av femininitet i den. Du fokuserer for mye på dine negative sider (humøret ditt) i det ene avsnittet og nevner hvor herlig du er i neste setningen. Man blir forvirret om hvem du egentlig er som person. Hva er det som gjør at du er verdens herligste? At du er møkkalei av å være singel bidrar til at du virker desperat. Been there, done that! Senk skuldrene og slapp mer av. Du treffer den rette når du minst forventer det.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #11 Skrevet 5. november 2015 Haha, jeg har laget en skikkelig "dårlig egenreklame"-profiltekst full av sarkasme og selvironi, og jeg i tillegg ikke bilde av meg, men brevene renner inn fra mannfolk som synes det er kult med humor og lite selvhøytidelighet hos en dame. Blir jo møkklei av å lese de samme tekstene hele tiden, om folk som er så glad i friluftsliv og kosekvelder med rødvin, at det er til å bli tullete av. Mye bedre å få oppmerksomhet på grunn av humoren min enn å drukne i mainstream tekster. Cluet er å skille seg ut. TS virker jo like kjedelig som 99,9% av alle andre som er på nettdatingsider. Anonymkode: 24141...c07 2
Teethgrinding Skrevet 5. november 2015 #12 Skrevet 5. november 2015 Det er alltid en ganske betydelig diskrepans mellom hva fasaden tilsier og hvordan livet faktisk fortoner seg. Jeg kjenner at jeg selv går fem på hver gang. Oi, så du lege? Da må du jo ha alt på stell, tenker vi. Du er advokat? Da må du ha masse penger, tenker vi. Så viser det seg at ting ikke alltid stemmer. At selv leger kan slite sosialt. At advokater kan ha svak økonomi. I nettdating er det mye fasadepolering og spill. Det er jo ikke tilfeldig de tingene vi gjør. Hvis vi tok en datingprofil fra New York ville den sett annerledes ut enn en fra Oslo. NY'erne ville kanskje trukket frem sin demokratiske politikk, sin amerikanske laidback and casual-greie? I Oslo ville vi vist oss som fjellklatrere og maratonløpere med kjærlighet for vin og sofakos. Enkelte likheter, men også store kulturelle forskjeller. Bak fasadene er det store individuelle personligheter som ikke viser seg frem. Det tror jeg er skummelt når man lager for generiske profiltekster og tar veldig strømlinjeformede profilbilder. 1
Summers Skrevet 5. november 2015 #13 Skrevet 5. november 2015 Synes det var en bra profiltekst. Husk herligste ikke hærligste.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #14 Skrevet 5. november 2015 Som jente syns jeg det virker som en kjedelig tekst. Men nå er jeg helt motsatt som heller vil skrive litt humoristisk og få frem hvordan jeg er, og ikke skissere et slags forhold.Vil at menn skal ta kontakt med meg fordi de syns jeg virker som en bra person som de kan komme overens med og like, ikke fordi jeg kan "tilby" dem noe. Anonymkode: b4a6f...ad9
Gjest Sukkerbit Skrevet 5. november 2015 #15 Skrevet 5. november 2015 Det jeg tror TS er at du kanskje fort vil tiltrekke deg den type menn som heller trenger en ny mamma enn en kjæreste med den begynnelsen om koneemne. Det er bare min tanke altså.Jeg er veldig glad i å lage mat og nå når jeg er hjemme på dagtid (leser hjemme altså) lager jeg middag til kjæresten kommer hjem og synes det er kjekt, men jeg hadde ikke likt å gjøre det om han forventet av meg at jeg skulle gjøre det og at han ikke gjorde det samme de dagene han er hjemme på dagtid mens jeg ikke er det. Jeg vasker også klærne hans i samme slengen som jeg vasker mine, og bretter klærne hans når jeg bretter mine. Men han gjør det samme tilbake.Og om du ønsker å lage middag hver dag og at du er den eneste som vasker huset og rydder etter han så er det din sak, men jeg tror at det er heller sånt du bør snakke om når du blir kjent med mannen i stedet for at du skriver det øverst på en profiltekst som får meg til å tenke at du tenker det er det som definerer hvem du er som person. Det var ikke meningen hvis du synes jeg er veldig krass her, men prøver bare hjelpe litt Ellers synes jeg profilteksten var fin Lykke til!
Gjest Gjest_Hoppetaugutten Skrevet 5. november 2015 #16 Skrevet 5. november 2015 Singellivet er en prøvelse altså! møkk lei haha I feel you
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #17 Skrevet 6. november 2015 Beklager, men teksten får deg til å høres ut som en humørsyk husmor. Anonymkode: 38b7b...2a7 1
Katten.2.0 Skrevet 6. november 2015 #18 Skrevet 6. november 2015 For min del hadde jeg tuslet videre. Jeg verdsetter humor, selvironi, lekenhet over en skikkelig husmor.Selvfølgelig er det jo de som ser etter en som deg, det er bare ikke for meg.
Gjest Minesveiper Skrevet 6. november 2015 #19 Skrevet 6. november 2015 Jeg likte profilteksten din. Kult at du var så avslappet i måten du skrev på
Teethgrinding Skrevet 8. november 2015 #20 Skrevet 8. november 2015 (endret) Jeg syns du hørtes ulidelig harry ut. Sorry, brutalt ærlig! Det er jo forsåvidt greit om du faktisk er litt harry, men om du ikke er det bør du revurdere sakene dine litt. Endret 8. november 2015 av Arcturus 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå