Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest blondiie
Skrevet

Hei! Hele denne høsten (siden slutten av august) har jeg hatt en skikkelig hudkrise. Vanligvis har jeg hatt en helt OK hud - har kombinert hudtype og får noen kviser i ny og né (maks 2 om gangen), uten at det har plaget meg særlig. Men siden sommeren tok slutt har huden min bare blitt verre og verre. Jeg spiser, og lever nokså likt som jeg gjorde før så derfor kan jeg ikke skjønne hva det kommer av. 

Vanligvis har jeg hatt regelmessig mensen helt siden jeg fikk det, men nå er det noe som ikke stemmer. Jeg har hatt mensen to ganger siden midten av mai, en gang i august (rundt 10. sep) og en gang i september (rundt 15. sep). Så jeg har tenkt på om dette kan være en årsak - at jeg er i hormonell ubalanse? 

Kvisene er dype og plasserer seg spesielt rundt munnen og haken. Dette ligner på kvisene jeg får før mensen, men nå har de altså vært der i over to mnd :( Jeg har byttet ansiktsprodukter for å se om det gjorde susen, men det gjorde det ikke.. (Fra ACO Spotless til Tea Tree-serien til BodyShop). Jeg trener heller ikke like mye som jeg gjorde før, nå er det kanskje 1 gang annenhver uke (flaut..) og før var det 2-3 ganger i uken. Men jeg tror ikke dette skal ha noe å si, ettersom jeg ofte trente med sminke siden jeg gikk rett fra jobb til trening... 

Noen som har noen idéer til hva jeg kan gjøre, eller hva som kan være årsaken? Eller noen som har opplevd lignende? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som det er hormonene. Hva med å snakke med din lege, er det en mulighet å starte på p piller?

ellers:

- Fjerne ALLTID sminken før du legger deg og før du trener. 

- Vask ansiktet 2 ganger om dagen. (3 ganger om du trener og svetter mye) 

- Kutt ned på sukker og melk. (funker for noen, ikke alle) 

- Ikke klem på kvisene 

- Om du har røde merker etter kvisene så unngå unødvendig soling 

- Vask putetrekket ofte 

- Unngå oljete hårprodukter, og sørg for at håret ikke er i ansiktet ditt når du sover. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...