AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Hår mitt er til ca midt på ryggen, og ganske rett i strukturen (noen svake, svake lange bølger). Det er blitt ganske tynt, etter en permanent som gikk til helvete for seks år siden; alt det håret er klippet bort for lenge siden, men håret mitt har aldri blitt det samme etterpå. Fikk psoriasis i hodebunnen etterpå og det har nok noe å si for hvordan hårkvaliteten har endret seg (før var håret mitt veldig tykt og lett å stelle).Så ja, håret mitt er blitt ganske tynt; jeg har mange hårstrå så det kan se fyldig ut, men selve hårstråene er tynne. Problemet er også at det de siste par hårene har blitt veldig brusete. Jeg har lurt på om det er fordi det er slitt, men frisøren sier håret mitt er sunt og fint. Jeg bruker veldig sjeldent krølltang eller rettegang, maks en gang i måneden om jeg skal ut. Vasker det 2 ganger i uka, føner røttene, men lar lengdene lufttørke. Verken farger eller bleker håret.Men håret mitt er blitt veldig brusete, og når det er tynt samtidig er det veldig vanskelig å få til å bli fint. Bruker jeg produkter som skal dempe brusingen, er de for tunge for håret mitt, og det blir veldig flatt og ser fett ut etter bare dag. Bruker jeg produkter som skal gjøre tynt hår fyldigere, blir brusingen helt forferdelig, håret er matt og ser veldig slitt ut selv om det egentlig ikke er det.Når jeg spurte frisøren min om hjelp mente hun at jeg trengte produkter for nærmere 3000 kr for å få det bedre.... Jeg har ikke veldig god råd og det sitter langt inne å bruke så mye uten å vite om det hjelper. Nå bytter jeg mellom Redken Full body og Smooth lock. Husker ikke hva hun anbefalte sånn i farta.Så, derfor er jeg her da... For å spørre om noen her har tilsvarende hår, og om dere har funnet noe som hjelper. Eller om det er noen frisører her som vil komme med tips. Jeg setter veldig pris på det Anonymkode: c8db1...f6f
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #2 Skrevet 6. november 2015 Hår mitt er til ca midt på ryggen, og ganske rett i strukturen (noen svake, svake lange bølger). Det er blitt ganske tynt, etter en permanent som gikk til helvete for seks år siden; alt det håret er klippet bort for lenge siden, men håret mitt har aldri blitt det samme etterpå. Fikk psoriasis i hodebunnen etterpå og det har nok noe å si for hvordan hårkvaliteten har endret seg (før var håret mitt veldig tykt og lett å stelle).Så ja, håret mitt er blitt ganske tynt; jeg har mange hårstrå så det kan se fyldig ut, men selve hårstråene er tynne. Problemet er også at det de siste par hårene har blitt veldig brusete. Jeg har lurt på om det er fordi det er slitt, men frisøren sier håret mitt er sunt og fint. Jeg bruker veldig sjeldent krølltang eller rettegang, maks en gang i måneden om jeg skal ut. Vasker det 2 ganger i uka, føner røttene, men lar lengdene lufttørke. Verken farger eller bleker håret.Men håret mitt er blitt veldig brusete, og når det er tynt samtidig er det veldig vanskelig å få til å bli fint. Bruker jeg produkter som skal dempe brusingen, er de for tunge for håret mitt, og det blir veldig flatt og ser fett ut etter bare dag. Bruker jeg produkter som skal gjøre tynt hår fyldigere, blir brusingen helt forferdelig, håret er matt og ser veldig slitt ut selv om det egentlig ikke er det.Når jeg spurte frisøren min om hjelp mente hun at jeg trengte produkter for nærmere 3000 kr for å få det bedre.... Jeg har ikke veldig god råd og det sitter langt inne å bruke så mye uten å vite om det hjelper. Nå bytter jeg mellom Redken Full body og Smooth lock. Husker ikke hva hun anbefalte sånn i farta.Så, derfor er jeg her da... For å spørre om noen her har tilsvarende hår, og om dere har funnet noe som hjelper. Eller om det er noen frisører her som vil komme med tips. Jeg setter veldig pris på det Anonymkode: c8db1...f6fKan en god balsam hjelpe deg?Hvilke balsamer har du prøvd?Jeg brukte for lenge siden en balsam i skumform på sprayboks (som skulle tilføres håret etter vask og tørk) og det var flott til mitt hår.Vet ikke om dette selges nå? Den gang var det wella frisører som hadde dette produktet Anonymkode: 36433...1b4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #3 Skrevet 7. november 2015 Nå bruker jeg redken full body og smooth lock som sagt, jeg har prøvd mye fra Tigi, Redken, billige ting fra matbutikken, har prøvd å bare vaske håret med balsam, å kutte ut sulfater, ingenting virker som om det hjelper så veldig. Har aldri sett balsam i skumform :/ Anonymkode: c8db1...f6f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #4 Skrevet 7. november 2015 Prøv en keratin-behandling. Jeg har kjøpt denne, og har fått sunt og glansfullt hår http://m.aliexpress.com/item/32249951128.html?productId=32249951128&productSubject=-&tracelog=wwwdetail2mobilesitedetail Anonymkode: 1a7d3...5c8
Gjest StripeyPanda Skrevet 7. november 2015 #5 Skrevet 7. november 2015 Jeg vil tro at å slutte å føne røttene kan hjelpe. Varme skader, og hvis du føner røttene så skader du jo helt nytt hår sånn sett...? Kanskje vurdere å klippe det kortere, skulderlangt feks og heller få en frisyre som passer ansiktsformen din i stedet for å ha langt og brusete?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #6 Skrevet 7. november 2015 Har samme problem, og fuktkurer synes jeg hjelper, og bare litt balsam evt olje i hendene og glatte over. Prøv også å ikke vaske håret for ofte, ikke balsam helt mot hodebunnen. Anonymkode: 1bf2c...224
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #7 Skrevet 8. november 2015 Prøv en keratin-behandling. Jeg har kjøpt denne, og har fått sunt og glansfullt hår http://m.aliexpress.com/item/32249951128.html?productId=32249951128&productSubject=-&tracelog=wwwdetail2mobilesitedetailAnonymkode: 1a7d3...5c8Det skal jeg vurdere, takk Jeg vil tro at å slutte å føne røttene kan hjelpe. Varme skader, og hvis du føner røttene så skader du jo helt nytt hår sånn sett...? Kanskje vurdere å klippe det kortere, skulderlangt feks og heller få en frisyre som passer ansiktsformen din i stedet for å ha langt og brusete? Jeg føner kun med kaldluft, for om jeg ikke føner røttene ligger håret klistret til hodebunn. Kaldluft skader ikke håret, det er det varme som gjør. Jeg kler virkelig ikke kort hår; hatt mange varianter og lengder, men det er ikke pent på meg altså. Har samme problem, og fuktkurer synes jeg hjelper, og bare litt balsam evt olje i hendene og glatte over. Prøv også å ikke vaske håret for ofte, ikke balsam helt mot hodebunnen.Anonymkode: 1bf2c...224Jeg vasker kun håret 2 ganger i uka, og bruker kun balsam fra ørene og ned. Om jeg har balsam eller olje, selv bare littegrann, i tørt hår, så er det nok til at ja frizzen forsvinner, men hele håret kollapser og blir flatt. Hvilke fuktkurer bruker du? Anonymkode: c8db1...f6f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #8 Skrevet 11. november 2015 Noen flere? Anonymkode: c8db1...f6f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2015 #9 Skrevet 11. november 2015 Kan hende du må bruke kur/ balsam pluss noe som gir volum. Anonymkode: f508a...73f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2015 #10 Skrevet 12. november 2015 En god hårkur! Søk litt rundt på nettet, mange man kan lage selv også aldri prøvd det selv, men ei venninne av meg fikk finere hår etter det - husker ikke hva hun lagde kuren av. Et annet tips er ølgjær. mulig det bare er inbildning, men føler selv at håret mitt hår blitt såå mye finere etter at jeg tar det hver dag. Jeg tok det fordi jeg ville ha lengre hår, men opplever også at håret mitt blir fyldigere, ser sunnere ut, og bruser seg mindre etter at jeg har begynt å ta det. Smaker dritt, men finnes i pilleform også. Anonymkode: e2d3e...823
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå