Gå til innhold

Huskeregler før første date?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt invitert på date av en fantastisk mann, men er veldig ny på dette med dating. Har du noen gode tips til hvordan man kan få en vellykket date? :blomst:

Anonymkode: 205cb...5df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å være seg selv er viktig.
Ikke prøv å late som om du er noe du ikke er, lyver man på en date, så finner man det fort ut etterpå x)

Spørs hvor dere skal på date, men husk på kleskode..Selv om man sminker seg og doller seg opp, så trenger man ikke ta på den fineste kjolen og de dyreste smykkene :)

En vellykket date i mine øyne er å gjøre noe man begge liker. Jeg ble invitert på date for ett par år siden, fikk beskjed om å ta på mine mest slitte klær og varme sko. Ble hentet og sluppet av og fikk vite at vi skulle spille utendørs paintball... Det var himla kult, det likte jeg veldig godt, men blir ikke å gjøre det igjen, paintball kuler gjør vondt! ._.

• Liker 2
Skrevet

Det å være seg selv er viktig.
Ikke prøv å late som om du er noe du ikke er, lyver man på en date, så finner man det fort ut etterpå x)

Spørs hvor dere skal på date, men husk på kleskode..Selv om man sminker seg og doller seg opp, så trenger man ikke ta på den fineste kjolen og de dyreste smykkene :)

En vellykket date i mine øyne er å gjøre noe man begge liker. Jeg ble invitert på date for ett par år siden, fikk beskjed om å ta på mine mest slitte klær og varme sko. Ble hentet og sluppet av og fikk vite at vi skulle spille utendørs paintball... Det var himla kult, det likte jeg veldig godt, men blir ikke å gjøre det igjen, paintball kuler gjør vondt! ._.

så gøy! ble det dere to?

Skrevet

så gøy! ble det dere to?

Det ble oss en stund.. Helt til jeg måtte reise hjem til Norge igjen. Var i USA dette her :)
Og avstandsforhold er ikke heeeeeelt min greie.

Men det å dra ut på date trenger jo ikke å være å dra ut på spisested  :)

Da moren min datet stefaren min, så dro de ut i klatrevegg eller, jogget. Det var ikke før det ble veldig seriøst at de faktisk gikk ut og spiste :)

Moren min fortalte meg at grunnen at de gjorde det slik, var fordi hun da kunne se de verste sidene med ham, og senere se de sjarmerende sidene ved ham etterpå.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Noen tips:

La være snakk om ex-tidligere partnere-antall sex partnere. Jeg har møtt for mange jenter som ikke klarer å la være å snakke om en av delene og det er bare ganske irriterende. Det kommer aldri noe godt ut av det. Er det mange er det feil, og er det for få så lider vi av at andre jenter ikke finner oss som et catch og da har vi et problem også.

Vis interesse, lytt og still spørsmål relatert til det han svarer og snakker om. F. eks om han har en interesse så kan du spørre hva som gjør at han liker å f. eks spille fotball/annen aktivetet. 

Prøv å slapp av.

Moren min fortalte meg at grunnen at de gjorde det slik, var fordi hun da kunne se de verste sidene med ham, og senere se de sjarmerende sidene ved ham etterpå.

Dette er grunnen til at jeg liker å f. eks lage mat sammen med daten på et relativt tidlig tidspunkt hjemme. Typ date 1-3. Veldig mange viser sine sanne sider på kjøkkenet. Jeg kan ikke takle å f. eks være sammen en som ber meg om å skjære opp tomater for så fortelle meg hvordan jeg gjør det på deres måte. 

Endret av Charmander
  • Liker 3
Skrevet

Noen tips:

La være snakk om ex-tidligere partnere-antall sex partnere. Jeg har møtt for mange jenter som ikke klarer å la være å snakke om en av delene og det er bare ganske irriterende. Det kommer aldri noe godt ut av det. Er det mange er det feil, og er det for få så lider vi av at andre jenter ikke finner oss som et catch og da har vi et problem også.

Vis interesse, lytt og still spørsmål relatert til det han svarer og snakker om. F. eks om han har en interesse så kan du spørre hva som gjør at han liker å f. eks spille fotball/annen aktivetet. 

Prøv å slapp av.

Dette er grunnen til at jeg liker å f. eks lage mat sammen med daten på et relativt tidlig tidspunkt hjemme. Typ date 1-3. Veldig mange viser sine sanne sider på kjøkkenet. Jeg kan ikke takle å f. eks være sammen en som ber meg om å skjære opp tomater for så fortelle meg hvordan jeg gjør det på deres måte. 

Da hadde du ikke taklet å date meg :fnise:
Jeg får noia av å ha andre med meg på kjøkkenet, jeg er sånn type: "Her...Ta en øl/vin/brus, sett deg godt til rette i sofaen, jeg fikser mat!og liker du ikke maten min, så bestiller vi en pizza i stedet..ok?" x)

Skrevet (endret)

Da hadde du ikke taklet å date meg :fnise:
Jeg får noia av å ha andre med meg på kjøkkenet, jeg er sånn type: "Her...Ta en øl/vin/brus, sett deg godt til rette i sofaen, jeg fikser mat!og liker du ikke maten min, så bestiller vi en pizza i stedet..ok?" x)

Det blir noe annet om hun lager maten, for jeg klager aldri og spiser bokstavligtalt omtrent alt utenom smalahove. Nå har jeg faktisk ofte laget mat med jenter også i en "ikke-date" setting og det er faktisk noe av det mer hyggelig man kan gjøre sammen synes jeg.

Endret av Charmander
  • Liker 1
Skrevet

Det blir noe annet om hun lager maten, for jeg klager aldri og spiser bokstavligtalt omtrent alt utenom smalahove. Nå har jeg faktisk ofte laget mat med jenter også i en "ikke-date" setting og det er faktisk noe av det mer hyggelig man kan gjøre sammen synes jeg.

Hvilke matretter liker du best å lage på date da? Blir det (spiselig) dessert? ;) 

Anonymkode: ad39e...471

Skrevet

Sjekkliste: 

- Husk å pusse tennene. Ha med mintpastiller eller tyggis. 
- Gå i klær som passer deg, men som er behagelige. (Det siste du vil er å ikke kunne rulle rundt fordi du har for trange jeans)
- Til kvinner; ikke gå i for utfordrende klær. Det er forstyrrende med to pupper som skriker 'se på meg, da!' mens du forsøker å holde en samtale. Du tjener jo ikke så mye ekstra på å vise mye hud. Han er allerede interessert nok til å være på daten.
- Forsøk å faktisk finne ut hva slags person du har foran deg. Prøv å hold en god balanse i samtalen. Monologer er usexy. 
- Still forberedt. Det kan være lurt å ha noen spørsmål klart for deg i hodet. 
- Ta det rolig. Alt må ikke skje på tre sekunder.
- Ikke vær redd for intimgrensene dine. Du er på date. Enjoy it! Du har antakeligvis vært singel for lenge til å være prippen på at noen stryker deg over skulderen. Det betyr ikke at du må gifte deg. 
- Ikke lyv og pynt på sannheten. Det er en presset situasjon, og jo mer du smører på jo større ting må du leve opp til. Det kan slå svært negativt tilbake på deg om du sier du er lege mens du faktisk er spesialsykepleier. I ditt hode kan det være aldri så likeverdig eller tilsvarende, men poenget er at du må leve opp til at du skryter på deg. 
- Forsøk å nyt det! En date kan jo være gøy. Du er ute et sted eller hjemme, du opplever noe nytt. Det er ingen mening i at du skal sitte og syns det er kleint og grusomt. 

• Liker 1
Skrevet

Hvilke matretter liker du best å lage på date da? Blir det (spiselig) dessert? ;) 

Anonymkode: ad39e...471

Tidligere jeg jeg både laget dette alene og sammen med vedkomne: Chili Con Carne, Biff /m bearnaise, Taco eller Wraps /m nachos, Lasagne, Spaghetti / Pasta. Lager egentlig det jeg vil lage, finner en passende oppskrift på nettet så handler jeg det vi behøver og en flaske vin så håper jeg at det går fint noe det som regel gjør.

Til dessert er jeg veldig lite kreativ, men om hun er opptatt av trening så lager jeg en snasen protein-smoothie hvor smak er prioritert så klart! Litt skal man jo kose seg. Så det blir mer en drikkelig dessert ;)

Skrevet

Har blitt invitert på date av en fantastisk mann, men er veldig ny på dette med dating. Har du noen gode tips til hvordan man kan få en vellykket date? :blomst:

Vær deg selv da vel og ikke vær redd for å vise hvem du er. Om du er litt sjenert, vær sjenert og ikke lat som du er noe annet.

Synes selv det er litt søtt da når menn viser hvem de virkelig ekte er.

Ikke snakk om ekser, kropp og utseendet.

Gi gjerne komplimenter for hennes pene smil etc, men ikke fokuser for mye på utseendet!

Det er personligheten hennes som er i fokus, lytt og få henne til å føle seg spesiell og interessang :-)

Skrevet

Det ble oss en stund.. Helt til jeg måtte reise hjem til Norge igjen. Var i USA dette her :)
Og avstandsforhold er ikke heeeeeelt min greie.

Men det å dra ut på date trenger jo ikke å være å dra ut på spisested  :)

Da moren min datet stefaren min, så dro de ut i klatrevegg eller, jogget. Det var ikke før det ble veldig seriøst at de faktisk gikk ut og spiste :)

Jeg har så veldig sansen for denne typen dater! Mye bedre enn å sitte tvers over et bord og prøve å holde en litt for intim øyekontakt. Jeg har trent sammen på første date flere ganger. Og vært med på andre aktiviteter lengre ut i datefasen. Det gjør, som du sier, at man får se en annen side av personen. Å skru opp IKEA-møbler på tredje date var virkelig gøy. Vi skulle skru opp samme møbel og konkurranseinstinktet kicket skikkelig inn hos oss begge to. Dette hadde kanskje ikke kommet fram før mye senere, da jeg ofte sier "neeei, jeg har ikke noe særlig konkurranseinstinkt" fordi jeg ofte forbinder det med gymtimer på ungdomsskolen. ;)

Anonymkode: b5ddf...7d3

• Liker 3
Skrevet

- Ta på deg noe du er komfortabel i
- Dusj og puss tennene
- Snakk gjerne om deg selv, men vær også flink til å lytte
- Virk interessert, still spørsmål
- Smil og vær glad
- Ikke klag på ting ved deg, eller vis usikkerhet
- Gjør noe dere begge liker
- Ikke drikk for mye

Anonymkode: 4eaa5...15e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...