AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 I mange år har det vært et problem at det ene barnet har ødelagt leker. Vi har ikke fått bukt med det, men yngste slipper nok litt lett unna. Han ødelegger de andres leker også. Jeg trodde alt var i orden nå da jeg plutselig hørte mannen snakke hardt til barnet. Jeg fikk med meg bruddstykker og forsto at barnet igjen hadde ødelagt noe. Dette fortalte ikke mannen til meg. Resultatet var at barnet igjen tok en annens leker noen dager senere og det ble en konflikt. Som kunne blitt forhindret om jeg visste om det mannen ikke hadde fortalt meg. (kunne da på forhånd minnet barnet på reglene om å ikke ødelegge eller ta andres leker).Så har et annet barn tatt sjokolade og kjeks fra skapene. Vi har merket at ting har forsvunnet, men ikke vært sikre på hvem som har gjort det. Så merket mannen hvem det var og har holdt det skjult for meg i noen dager. Han hadde ingen planer om å si det. Han tenkte altså da at jeg, som også har savnet sjokolade og kjeks (spart for å gi alle barna senere), skulle gå i uvitenhet og fortsatt lure på hvem som drev og tok ting.Er dette ok? Hvordan skal vi kunne jobbe sammen når han ikke forteller episoder til meg? Merker at jeg blir fryktelig sint på ham for å holde meg utenfor sånn. Det er ikke fordi jeg eksploderer eller "klikker" på barna at han har gjort det. Jeg vet faktisk ikke grunnen. Og har det noe å si om det er stebarn eller bør jeg få vite uansett, dere som mener jeg bør få vite? Anonymkode: d7e08...aaf
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 Dette synes jeg var forvirrende. Men antar at far ikke sier noe fordi han er redd for reaksjonene dine.Jeg visste dette handlet om stebarn lenge før du sa det.Nei, jeg synes ikke du alltid bør vite om disse tingene med mindre det er en konflikt mellom ditt barn og hans, eller noe som direkte angår deg.Mat og godt som er ment til alle, bør barna få klar beskjed om ikke å røre, og bør oppbevares litt utilgjengelig. Anonymkode: f0b09...382 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Dette synes jeg var forvirrende. Men antar at far ikke sier noe fordi han er redd for reaksjonene dine.Jeg visste dette handlet om stebarn lenge før du sa det.Nei, jeg synes ikke du alltid bør vite om disse tingene med mindre det er en konflikt mellom ditt barn og hans, eller noe som direkte angår deg.Mat og godt som er ment til alle, bør barna få klar beskjed om ikke å røre, og bør oppbevares litt utilgjengelig.Anonymkode: f0b09...382Det står jo i 'hans barn' i overskriften? Anonymkode: 6cd00...eff 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 Det står jo i 'hans barn' i overskriften?Anonymkode: 6cd00...effOk, overså det, ja da handler dette om hans barn. Og da ser jeg ingen grunn til at ts skal vite om alle episoder som skjer i huset. Jeg forteller ikke mannen min en gang om alt våre barn krangler om. Anonymkode: f0b09...382 3
Rotemor Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Forsåvidt enig med AB over. Han lar vel være å si noe for husfredens skyld og tenker at barn er barn.Jeg hadde ikke giddet å bruke energi på det der. Jeg tenker vel også at barn er barn når det gjelder krangling, leker etc.Mat har man regler for, men at det ikke overholdes....tja...Det får man jo snakke om, men igjen: det er ganske vanlig at barn snoker etter godt i skapet. 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Jeg mener naturligvis ikke at han skal fortelle alle små episoder. Og det er ikke snakk om å snike til seg et godteri eller to. Men å ta en hel pose med ca 50 småsjokolader å hjemme på rommet sitt. Og å finne sjokolade på rommet vårt som jeg hadde kjøpt. Jeg syns i aller høyeste grad at det angår meg hvilke av barna som gjorde det. Alternativet er at jeg fortsatt hadde holdt på med detektivarbeid og "mistenkt" alle. At et annet barn ødelegger leker angår også meg. Barnet ødelegger lekene til mine barn også. Da bør jeg få vite det så jeg kan be mine barn passe på lekene sine etc. Anonymkode: d7e08...aaf 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 Jeg mener naturligvis ikke at han skal fortelle alle små episoder. Og det er ikke snakk om å snike til seg et godteri eller to. Men å ta en hel pose med ca 50 småsjokolader å hjemme på rommet sitt. Og å finne sjokolade på rommet vårt som jeg hadde kjøpt. Jeg syns i aller høyeste grad at det angår meg hvilke av barna som gjorde det. Alternativet er at jeg fortsatt hadde holdt på med detektivarbeid og "mistenkt" alle. At et annet barn ødelegger leker angår også meg. Barnet ødelegger lekene til mine barn også. Da bør jeg få vite det så jeg kan be mine barn passe på lekene sine etc.Anonymkode: d7e08...aafEdit: ikke småsjokolader, men type Milky way, bounty etc. Og store kexsjokolader har forsvunnet. Anonymkode: d7e08...aaf
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #8 Skrevet 5. november 2015 Jeg mener naturligvis ikke at han skal fortelle alle små episoder. Og det er ikke snakk om å snike til seg et godteri eller to. Men å ta en hel pose med ca 50 småsjokolader å hjemme på rommet sitt. Og å finne sjokolade på rommet vårt som jeg hadde kjøpt. Jeg syns i aller høyeste grad at det angår meg hvilke av barna som gjorde det. Alternativet er at jeg fortsatt hadde holdt på med detektivarbeid og "mistenkt" alle. At et annet barn ødelegger leker angår også meg. Barnet ødelegger lekene til mine barn også. Da bør jeg få vite det så jeg kan be mine barn passe på lekene sine etc.Anonymkode: d7e08...aafJeg misstenkte at det var dine og mine barn med i i bildet her. Det er selvfølgelig ikke ok å ødelegge leker til hverandre. Og gjøres det med vilje, så må det taes tak i. Angående godteri som er ment til alle, så gjemmer du det til dere skal ha det. Anonymkode: f0b09...382 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #9 Skrevet 5. november 2015 Har du noen gang spurt barnet selv hvorfor han gjør det? Snakket rolig med barnet om dette... Forresten så skjønner jeg mannen din, alle vil vel skåne sine egne barn uansett hva de gjør. Og hvorfor skal dere ha fristelser som kjeks og sjokolade så lett tilgjengelig da? Hadde jeg hatt det i skapene til enhver tid når barna var små, så hadde de garantert forsynt seg. Og hvorfor skulle de ikke kunne gjøre det? Det man har i skapene hjemme trodde jeg faktisk var tiltenkt alle... Anonymkode: d7438...946 1
MapleSirup Skrevet 5. november 2015 #10 Skrevet 5. november 2015 Har du ett stebarn? To felles? Eller hvordan er denne flokken?Jeg spør fordi det er med på å danne et bilde av situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #11 Skrevet 5. november 2015 Noe av sjokoladen var på rommet mitt. Noe var på den høyeste hylla i boden! Noe har vært gjemt i skap som ikke brukes til godteri. Absolutt gjemt unna. Jeg er forøvrig vant med at barna spør før de tar godteri. Trodde det var vanlig jeg. Anonymkode: d7e08...aaf
Gjest Blomsterert Skrevet 5. november 2015 #12 Skrevet 5. november 2015 I mange år har det vært et problem at det ene barnet har ødelagt leker. Vi har ikke fått bukt med det, men yngste slipper nok litt lett unna. Han ødelegger de andres leker også. Jeg trodde alt var i orden nå da jeg plutselig hørte mannen snakke hardt til barnet. Jeg fikk med meg bruddstykker og forsto at barnet igjen hadde ødelagt noe. Dette fortalte ikke mannen til meg. Resultatet var at barnet igjen tok en annens leker noen dager senere og det ble en konflikt. Som kunne blitt forhindret om jeg visste om det mannen ikke hadde fortalt meg. (kunne da på forhånd minnet barnet på reglene om å ikke ødelegge eller ta andres leker).Så har et annet barn tatt sjokolade og kjeks fra skapene. Vi har merket at ting har forsvunnet, men ikke vært sikre på hvem som har gjort det. Så merket mannen hvem det var og har holdt det skjult for meg i noen dager. Han hadde ingen planer om å si det. Han tenkte altså da at jeg, som også har savnet sjokolade og kjeks (spart for å gi alle barna senere), skulle gå i uvitenhet og fortsatt lure på hvem som drev og tok ting.Er dette ok? Hvordan skal vi kunne jobbe sammen når han ikke forteller episoder til meg? Merker at jeg blir fryktelig sint på ham for å holde meg utenfor sånn. Det er ikke fordi jeg eksploderer eller "klikker" på barna at han har gjort det. Jeg vet faktisk ikke grunnen. Og har det noe å si om det er stebarn eller bør jeg få vite uansett, dere som mener jeg bør få vite?Anonymkode: d7e08...aafSyns vvel han kunne sagt det,i en familie skal foreldre og også steforeldre stå sammen.Så fikk dere snakket om det.Å stjele godteri tror jeg mange barn kan finne på å gjøre,det er ikke greit,men ingen krise.Verre med den som i mange år ødelegger andres leker.Det ligger noe bak,og det virker som det er vanskelig å løse om han ikke forteller,og dere kan prate om det.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #13 Skrevet 5. november 2015 Dere er en familie og da mener jeg man må kommunisere med hverandre, uansett hvem sine barn det er. Anonymkode: 8c11b...c46 1
The Kitten Skrevet 6. november 2015 #14 Skrevet 6. november 2015 Min far holdt mye skjult for min mor under barndommen til min bror og meg. Rett og slett fordi min mor ble ekstremt sint om vi gjorde noe galt. Hun kunne skrike til oss i timesvis for det min far anså som en bagatell. Jeg sier ikke at du er slik TS, men kan det være en bakenforliggende grunn til at mannen din ikke forteller deg ting? 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #15 Skrevet 6. november 2015 Hvis det er slik at det skjer flere ganger, altså at det er "en greie", bør dere jo samarbeide om å få en slutt på det. Enkeltstående hendelser trenger man ikke automatisk å dele kanskje, men gjentagende mønstre er jo absolutt relevant! Da kan dere også samkjøre hvordan dere skal reagere og takle det også, hvis det er slik at han er redd for overreaksjon fra din side Anonymkode: b64bb...2a3 1
Lady Suffolk Skrevet 8. november 2015 #16 Skrevet 8. november 2015 Forstår ikke hvordan noen kan mene at steforeldre ikke har noe med hva stedbarna sine gjør. Så lenge de bor i en husstand som du betaler i, og de tar av ting som du bruker penger på så har du selvfølgelig rett på vite hvem i husstanden som ødelegger ting og stjeler. Virker som det er av den oppfattelsen av at steforeldre skal bare la seg overkjøre, bruke penger tid og ressurser på stebarn, men aldri kreve noe tilbake fordi "det er ikke ditt barn". 1
AnonymBruker Skrevet 8. november 2015 #17 Skrevet 8. november 2015 Forstår ikke hvordan noen kan mene at steforeldre ikke har noe med hva stedbarna sine gjør. Så lenge de bor i en husstand som du betaler i, og de tar av ting som du bruker penger på så har du selvfølgelig rett på vite hvem i husstanden som ødelegger ting og stjeler. Virker som det er av den oppfattelsen av at steforeldre skal bare la seg overkjøre, bruke penger tid og ressurser på stebarn, men aldri kreve noe tilbake fordi "det er ikke ditt barn". Hva refererer du til ? (Fra disse svarene?) Anonymkode: ee91a...2cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå