AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Er det noen her som jobber i dagligvarebutikk? Handler dere kun i den butikken dere jobber i, eller kan det være dere går innom konkurrerende butikker for å handle? Jeg jobber ekstra i butikk ved siden av skolen, og det hender at jeg handler på andre butikker enn den jeg jobber i. Vi har mange dagligvarebutikker her jeg bor. Grunnen til at jeg også handler i flere butikker, er først og fremst vareutvalget. Noen ting får jeg kun tak i på andre butikker. I tillegg synes jeg det kan være nokså slitsomt å handle i den butikken jeg jobber i, fordi jeg alltid føler jeg må ta meg tid til å snakke med mine kolleger når jeg er innom. Og det kan derfor ta mye lenger tid å handle der enn å stikke innom en annen butikk.Er dette rart av meg? En kollega av meg kommenterte det, og skjønte det som at han synes det var nokså upassende. Han hadde knapt vært innom de andre butikkene her, fordi han mente at han ikke kunne gå innom der når han jobbet i vår butikk. Hva mener dere om dette? Kan arbeidsgiver nekte meg å handle i andre butikker? Anonymkode: 20c6d...33b
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 Så lenge du ikke har på deg uniform er det greit. Synes det er rart når det kommer kunder med uniform fra en annen butikk. Jeg handler ikke bare på butikken jeg jobber i. Anonymkode: afbbf...ec7 3
King in the North Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Du må da handle hvor enn du vil 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 Det er da helt normalt å handle andre steder enn der man jobber. De som jobber i klesbutikk går jo ikke bare i klær fra butikken de jobber i. Det er fritt frem å handle hvor du vil. Jeg jobber i en bedrift som tilbyr visse tjenester. Likevel benytter jeg privat samme tjenestene hos konkurrerende bedrift, rett og slett fordi jeg får det billigere derfra, og jeg synes deres tjenester er bedre Har 0 dårlig samvittighet for det. Jeg som privatperson kan ta de valgene jeg vil. Men jeg kan selvsagt ikke bruke jobb-eposten min som kontakt-epost i kontakt med konkurrenten. Anonymkode: 8b586...b3e 2
Snadder Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Jeg har jobbet i dagligvarebutikk og handlet der det var de beste tilbudene uansett hvilken butikk det var.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Handle der du selv ønsker det. Det gir enda mindre mening å si at det ikke er greit å handle i andre butikker når der kun. Er en ekstrajobb, men det gir ikke så mye mening selv da. Da jeg jobbet deltid i en butikk, og hadde jobber der lenge, og handlet i andre konkurrerende butikker i området, fikk jeg av og til noen blikk fra folk om de kjente meg igjen fra min butikk, men det får de tåle. Anonymkode: 522c4...6d4
Gjest Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 Jeg handler i butikken som er mest praktisk. Har tilogmed dratt innom andre butikker på vei hjem fra jobb fordi vi mangler noe i butikken vår, og de er oppe en time lengre enn oss. Her jeg bor nå er det en annen butikk nærmest og jeg handler der, skal jeg handle på "min" kjede må jeg betale i et parkeringshus eller kjøre et stykke, det gidder jeg ikke når jeg kan gå ned til den nærmeste.
NumberSix Skrevet 5. november 2015 #8 Skrevet 5. november 2015 Jeg handler på den butikken som er nærmest, og den som er billigst, litt avhengig av hva jeg skal ha. Har ikke dårlig samvittighet for ikke å handle i den butikken jeg har en deltidsjobb i.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #9 Skrevet 5. november 2015 Jeg handler der jeg handlet før jeg begynte å jobbe i butikken jeg jobber litt i nå. Dels går det på vane, og dels fordi jeg er lei av å "være på jobb" hver gang jeg befinner meg i lokalet. Jeg jobbet fulltid i en dagligvarebutikk før jeg flyttet, med mange stamkunder. Og var det noe de lurte på, så spurte de den som måtte være nærmest til enhver tid, enten denne gikk i sivilt(og gjerne sammen med kjæresten/partneren i full gang med helgehandelen!) eller uniform.(Og denne butikken jeg jobber i nå, er enda mindre enn den jeg flyttet fra. Alle kjenner alle, og det er ikke uvanlig at de andre ansatte går bak på lageret for å sjekke ting, eller stiller seg i postskranken hvis de ser at det trengs der og da. Dermed enda større forventninger fra kunder om å yte service utenom arbeidstiden.) Anonymkode: 803c1...f42
Gjest Margit Spat Skrevet 6. november 2015 #10 Skrevet 6. november 2015 Arbeidsgiver kan ikke nekte deg å handle i andre butikker, men jeg synes det er litt illojalt å handle i en annen kjede enn man selv jobber. Greit nok om du skal ha enkelte varer som ikke føres på din arbeidsplass, men ut over dette vil jeg si at det er litt problematisk. Det sender signaler om at det er mer verdt å handle hos andre enn hos ens egen arbeidsgiver. Å gå med pose fra konkurrenten, og slik sett være gratisreklame for konkurrenten - heller ikke ok.
Feyfeyhey Skrevet 6. november 2015 #11 Skrevet 6. november 2015 (endret) . Endret 31. juli 2016 av Feyfeyhey 1
daemonia Skrevet 6. november 2015 #12 Skrevet 6. november 2015 Man handler der man trives best med å handle, enten man jobber der eller ikke. For eksempel så hadde jeg fortsatt handlet på Kiwi og Rema om jeg jobbet på Meny. Det er grenser for hvor store kvalitetsforskjeller det er på kjeks, Fun Light, og Toro mellom kjedene, så hvorfor handle et sted det er dyrere bare fordi man jobber der? Jeg vet ikke hvor du jobber, men det er ingen regel mot å handle andre steder. Det man ikke skal gjøre derimot er å jobbe i to konkurrerende butikker/kjeder. Det er fy-fy. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #13 Skrevet 6. november 2015 Arbeidsgiver kan ikke nekte deg å handle i andre butikker, men jeg synes det er litt illojalt å handle i en annen kjede enn man selv jobber. Greit nok om du skal ha enkelte varer som ikke føres på din arbeidsplass, men ut over dette vil jeg si at det er litt problematisk. Det sender signaler om at det er mer verdt å handle hos andre enn hos ens egen arbeidsgiver. Å gå med pose fra konkurrenten, og slik sett være gratisreklame for konkurrenten - heller ikke ok. Så hvis man kan spare noen hundrelapper på en handel på 2000 kroner et annet sted så skal man ikke gjøre det fordi det er illojalt? Anonymkode: d7f9c...f16 3
Gjest Margit Spat Skrevet 6. november 2015 #14 Skrevet 6. november 2015 Så hvis man kan spare noen hundrelapper på en handel på 2000 kroner et annet sted så skal man ikke gjøre det fordi det er illojalt? Anonymkode: d7f9c...f16Man gjør jo som man vil, men bør ikke bli overrasket om man ikke akkurat blir "månedens arbeidstaker" på den måten. Det kan slå tilbake på deg selv i lengden, så da spørs det om det var verdt de kronene...
Solstrålen. Skrevet 6. november 2015 #15 Skrevet 6. november 2015 Jeg handler ikke hos de konkurrentene som ligger nærmest min butikk. Dette gjorde jeg en gang og da møtte jeg stamkunder fra min butikk der. Veldig flaut! Jeg handler fast hos konkurrenten, men i en annen bydel enn den jeg jobber. Og det er ikke noe jeg snakker med kollegaer om, selvom jeg vet at det ikke er noe problem at jeg handler der, så trenger jeg ikke å gå og snakke om det.
peppermyntete Skrevet 6. november 2015 #16 Skrevet 6. november 2015 En venninne av meg jobbet hos meny. Hun handlet så og si ikke der siden det er grisedyrt og vi tross alt er studenter. Ingen som sa noe på det av kollegaene i alle fall. Jeg hadde gjort det samme selv, ingen som har noe med hvor jeg handler uansett 1
daemonia Skrevet 6. november 2015 #17 Skrevet 6. november 2015 Man gjør jo som man vil, men bør ikke bli overrasket om man ikke akkurat blir "månedens arbeidstaker" på den måten. Det kan slå tilbake på deg selv i lengden, så da spørs det om det var verdt de kronene...Slå tilbake? Sjefen har ingenting med hva man gjør utenom arbeidstid, heller ikke hvor man handler. Det er ikke lov å bruke det mot noen i arbeidssituasjonen. 6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #18 Skrevet 6. november 2015 Jobber i butikk med maaange stamkunder, så jeg velger alle andre plasser en butikken jeg jobber når jeg handler. Vil helst ikke bli "gjenkjent", vil handle i fred og ro Anonymkode: 25819...582 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #19 Skrevet 6. november 2015 Man gjør jo som man vil, men bør ikke bli overrasket om man ikke akkurat blir "månedens arbeidstaker" på den måten. Det kan slå tilbake på deg selv i lengden, så da spørs det om det var verdt de kronene...Jeg tror nok de færreste dagligvarebutikksjefer vil reagere på dette Da er du veldig uheldig med sjefen. Jeg har møtt daglig leder for min lokale Kiwi-butikk på Meny, og det har da ikke falt meg inn å reagere på det. Ulike butikker har ulikt utvalg, og i tillegg tilbud på ulike ting. I tillegg er beliggenhet også en ting. Anonymkode: 8b586...b3e 4
mandel92 Skrevet 6. november 2015 #20 Skrevet 6. november 2015 Jeg handlet i butikken som var nærmest der jeg bodde. Merket også at ei av de som jobbet i den butikken handlet mye i butikken der jeg jobbet.Foretrekker stort sett å handle på rema, selv om jeg jobbet i en helt annen kjede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå