AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Noen som har eller vet om noen som har fått omgjort en stebarnsadopsjon? Som er inngått etter barnet var myndig. Anonymkode: b349b...029
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 Min onkel skal det så fort fetter er myndig. Venter til fetter er myndig for da skriver fetter under selv, og ikke er avhenging av godkjennelse fra den andre foreldren Anonymkode: be37f...20a
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Så vidt jeg vet er adopsjoner endelige. Anonymkode: 7e18d...fca 1
Rotemor Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Det følger av adopsjonsloven § 13 at adoptivbarnet ved adopsjonen får samme rettsstilling som om det hadde vært adoptivforeldrenes egnefødte barn. Ved adopsjonen går således alle de plikter og rettigheter som biologiske foreldre har, og som følger av foreldreansvaret, over på adoptivforeldrene. Samtidig faller rettsforholdet til de biologiske foreldrene og familien deres bort. En konsekvens av dette er at foreldrene ikke har noen rett til samvær med barnet etter at adopsjonen er gjennomført. Et adopsjonsforhold kan ikke oppheves. Forholdet mellom adoptivforeldre og adoptivbarn kan bare endres ved tiltak etter barnevernloven eller ved en ny adopsjon.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #6 Skrevet 7. november 2015 Min onkel skal det så fort fetter er myndig. Venter til fetter er myndig for da skriver fetter under selv, og ikke er avhenging av godkjennelse fra den andre foreldrenAnonymkode: be37f...20aLykke til med det.......................... Anonymkode: e924f...3f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå