AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Skal lage biff til helgen og har noen spørsmål lurer på å eksperimentere litt med marinade. Noen som har en god en med hvitløk som hovedsmak? Og vet noen om det går an å bruke før-marinade som til kylling for å få biffen ekstra mør? Til kylling bruker jeg en blanding av bakepulver og eggehvite og det blir suksess hver gang! Så lurte jeg også på hvordan jeg skal steke biffen perfekt? Har en som liker den rare og en som liker den medium-well done. Jeg pleier steke på panna så i ovn, men har litt andre ting som skal i ovnen denne gangen. Anonymkode: 01ae0...bf7
Gjest Overrasket Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 Dersom du har kjøpt god kvalitet ville jeg personlig ikke hatt biffen i nærheten av marinade. Nå har jeg ikke laget biff selv på flere år, men da jeg lagde det tror jeg det var som følger: Lite stekt: Panne på høy varme, stek hver side i to minutter. Skikkelig velstekt: Slå ned varmen litt, og stek til blank/gjennomsiktig kjøttsaft starter å sive ut. (Hvorfor man skulle ønske det vet jeg ikke, men men.Medium: et sted i mellom de to over.
Unika Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 (endret) Når blodet pipler til overflaten av kjøttet er den medium (litt blodig), 1 minutt lenger så er den mest sannsynlig well done etter min erfaring. Dropp marinade, kjøp heller hvitløkssmør du har på rett etter steking. NAM! Endret 5. november 2015 av Unika
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 Kjenn på håndflaten din. Anonymkode: a272b...8a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå