Gå til innhold

Mannlig perspektiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere menn,

Hvis dere dater ei jente over ganske lang tid. (5 måneder +)
Kan dere plutselig ta det som en selvfølge at dere er kjærester? Eller antar dere at dere kan styre på som dere vil fram til dere har tatt "praten"?

Anonymkode: 251f4...58d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei dere menn,

Hvis dere dater ei jente over ganske lang tid. (5 måneder +)
Kan dere plutselig ta det som en selvfølge at dere er kjærester? Eller antar dere at dere kan styre på som dere vil fram til dere har tatt "praten"?

Kjærester eller i hvert fall eksklusive. Jeg gidder i hvert fall ikke date flere samtidig over så lang tid. 

Anonymkode: 0e277...bbf

• Liker 1
Skrevet

Hva legger du i "dater"?

Slik du fremlegger det, ville jeg regnet med at vi kun var venner. 

Skrevet

Du må nesten spørre han for å finne ut hva han vil. Har gått på en smell da jeg trodde at jeg og daten var mer en bare "friends with benefits", men neida. 

Anonymkode: 09aad...fde

• Liker 1
Skrevet

Har det gått over fem måneder uten at dere har snakket om hva dere er? :klo: 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Helt klart ekslusive om vi dater og gjør ting utenom bare å ha sex. Som skrevet over etter 5 måneder så må man jo prate sammen, man burde jo vite hva man ikke er og hva man eventuelt er.

Endret av Charmander
  • Liker 1
Skrevet

Hva legger du i "dater"?

Slik du fremlegger det, ville jeg regnet med at vi kun var venner. 

Godt spørsmål! I "dater" så mener jeg: Drikker vin og spiser middag sammen, går turer, drar på fest sammen,  drar på bowling, reiser sammen + sammen med vennepar av han, møter familie og spiser middag med dem, er med venner av han, har sex regelmessig. - det er vel helst slike ting det går i. 

Skrevet

Helt klart ekslusive om vi dater og gjør ting utenom bare å ha sex. Som skrevet over etter 5 måneder så må man jo prate sammen, man burde jo vite hva man ikke er og hva man eventuelt er.

Det er nettopp derfor jeg er i tvil, ettersom vi ikke har tatt den praten.

Skrevet

Har det gått over fem måneder uten at dere har snakket om hva dere er? :klo: 

Jepp!

Skrevet

Du må nesten spørre han for å finne ut hva han vil. Har gått på en smell da jeg trodde at jeg og daten var mer en bare "friends with benefits", men neida. 

Anonymkode: 09aad...fde

Kanskje vi er friends with bennefits, du har nok rett i at jeg må spørre.. Men jeg bare lurte på hva menn generelt tenker om slike ting.

Skrevet

"Menn" ser veldig forskjellig på det.  Jeg ville helt klart sett på meg som i ett parforhold, men det ville du oppdaget veldig tidlig når jeg presenterte deg som dama mi i alle annledninger. 

Men nå skjønner jeg generelt ikke bæret av dagens datingskultur.  Jevnlig sex er i min bok forhold; skal dere være FWB krever jo det MERE avklaringer enn å være i forhold. (det finnes ikke noe som heter uforpliktende forhold. Det er egentlig avgrensede forhold.)

• Liker 1
Skrevet

"Menn" ser veldig forskjellig på det.  Jeg ville helt klart sett på meg som i ett parforhold, men det ville du oppdaget veldig tidlig når jeg presenterte deg som dama mi i alle annledninger. 

Men nå skjønner jeg generelt ikke bæret av dagens datingskultur.  Jevnlig sex er i min bok forhold; skal dere være FWB krever jo det MERE avklaringer enn å være i forhold. (det finnes ikke noe som heter uforpliktende forhold. Det er egentlig avgrensede forhold.)

Du har mange gode poeng!

Jeg får vel bare spørre hva vi holder på med. Ettersom jeg selv ikke har idè lenger. Det var ganske greit i begynnelsen ettersom jeg har en eller annen form for forpliktelsesangst, og som regel foretrekker å ikke definere ting, men når jeg plutselig blir dratt med på familiemiddag uten å egentlig forstå hva jeg er for noe - så begynner selv jeg å trenge noen retningslinjer i forhold til hva jeg skal forholde meg til. Og ikke minst hva jeg skal svare folk når folk spør.

I dagens samfunn så kan vel det vi holder på med defineres som "friends with bennefits", men da har jeg egentlig ingenting på familiemiddager eller "parturer" å gjøre, og da trenger vi retningslinjer.. Dette er altfor forvirrende.

Takk for innspill, jeg får ta et "møte" med denne karen hehe.

ts

Skrevet

Det der er helt individuelt. Jeg har sett begge situasjoner skje. En der hun konfronterer ham og han blir helt forvirret da han anså dem som kjærester allerede. En annen der det var tydelig at han anså dette som uforpliktende og det var også det han foretrakk - alle fordelene ved et forhold uten forpliktelsene eller stempelet, og det var en grunn til at hun ikke ble introdusert som kjæreste.

Felles for begge situasjoner var at hun fikk svaret fordi hun spurte.

Anonymkode: 403e7...71a

• Liker 1
Skrevet

Det der er helt individuelt. Jeg har sett begge situasjoner skje. En der hun konfronterer ham og han blir helt forvirret da han anså dem som kjærester allerede. En annen der det var tydelig at han anså dette som uforpliktende og det var også det han foretrakk - alle fordelene ved et forhold uten forpliktelsene eller stempelet, og det var en grunn til at hun ikke ble introdusert som kjæreste.

Felles for begge situasjoner var at hun fikk svaret fordi hun spurte.

Anonymkode: 403e7...71a

Får bare spørre da! Briste eller bære.

ts

Gjest Piraten
Skrevet

Jeg regner med vi er blitt kjærester etter så lang tid. 

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Hadde jeg dater en kvinne i 5 måneder er jeg definitivt interessert i å bli kjærester. Ellers hadde jeg ikke brukt tiden min på henne. 

Endret av Minesveiper
Skrevet

Som kvinne regner jeg med at vi hadde blitt kjærester etter så lang tid men NOPE har skjedd meg flere ganger etter både 5 mnd og 2 år at vi tydeligvis ikke har vært eksklusive og mennene har vært på andre like naturlig som de er å kjøper dopapir på butikken. Har lært meg å ta PRATEN nå så jeg ikke blir holdt for narr igjen.

Anonymkode: 6464d...963

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...