AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #1 Skrevet 5. november 2015 Jeg har datet en fantastisk fyr i noen uker nå. Han er kjekk, oppegående, velutdannet, snill, har fantastiske verdier, er morsom, omtenksom, sporty, trygg og skikkelig mann... Drømmemann på veldig mange måter, og det har begynt å vokse fram noen følelser mellom oss som gjør det ganske sannsynlig at dette kan ende i et kjæresteforhold... Han sier han har falt for meg, og jeg har vel egentlig falt for han også, samtidig som det er noen elementer som gjør at jeg holder litt igjen. 1) Han har aldri vært i et seriøst forhold i en alder av 28 år. Jeg klarer ikke å forstå hva grunnen til det er, for han virker rett og slett for bra til å ikke ha blitt fanget opp av noen enda. Han har fortalt meg at han ble mobbet på ungdomsskolen, så mulig at det ligger noe dårlig selvbilde til grunn her, men likevel så kan jeg ikke unngå å undre meg over om det er et faresignal at han enda ikke har hatt skikkelig kjæreste i en alder av 28 år?2) Han framstår på veldig mange måter til å være en selvsikker og trygg fyr, men usikkerheten hans kommer fram når vi beveger oss inn på de temaene der. Det merkes også i kyssinga hans, og det kan bli litt vel "intenst" til tider med tenner. Veldig usikker på hvordan jeg kan formidle at jeg liker "mykere" kyss, for har inntrykk av at han har blitt kraftig brent av jenter tidligere, så er redd for å såre han eller trå feil hvis jeg sier noe.. Jeg er virkelig i ferd med å falle for denne gutten, men disse to tingene gjør altså at jeg ikke klarer å slippe meg helt løs... Hvis noen har noen tanker / innspill så blir jeg veldig glad, selv om jeg ikke helt vet hva jeg spør om her ... :-) Anonymkode: bd4e8...b1f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #2 Skrevet 5. november 2015 Jeg fikk min første kjæreste da jeg var 28. Grunnen til det var at jeg heller ville være singel enn å være sammen med en fyr jeg ikke var forelsket i. Ble rett og slett ikke forelsket i noen før jeg møtte han som er kjæresten min nå.håper ikke du har tenkt å kaste bort kjærligheten fordi noen andre ikke har kapret han før. Han har kanskje hatt litt høye krav til den han har lyst å være sammen med, så ta det som et kompliment at han velger deg! Om han er så bra som du beskriver, så har han nok valgt dette selv. Gi han litt tid. Lær han å kysse du😄 Om du setter ting litt i perspektiv så er ikke dette grunner til å dumpe en som har "alt annet". Gi han i det minste noen uker til å bli trygg på. Dette er nytt for han. Han er sikkert litt nervøs Anonymkode: e382d...4de 3
annebanane Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Han har vel ikke turd å gå inn i et forhold før nå da, evnt har ikke de han har likt likt ham tilbake?! Ser ikke det store problemet med det da du ikke beskriver han som en tidligere player heller.ang kyssingen er det noe du bare må ta opp om det plager deg. Foreslår å si noe a la "jeg liker det godt når en gjør "slik og slik", kan vi prøve det?" . Funker ikke det, må du si rett ut at det blir for intenst og mye tenner. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 Jeg fikk min første kjæreste da jeg var 28. Grunnen til det var at jeg heller ville være singel enn å være sammen med en fyr jeg ikke var forelsket i. Ble rett og slett ikke forelsket i noen før jeg møtte han som er kjæresten min nå.håper ikke du har tenkt å kaste bort kjærligheten fordi noen andre ikke har kapret han før. Han har kanskje hatt litt høye krav til den han har lyst å være sammen med, så ta det som et kompliment at han velger deg! Om han er så bra som du beskriver, så har han nok valgt dette selv. Gi han litt tid. Lær han å kysse du😄 Om du setter ting litt i perspektiv så er ikke dette grunner til å dumpe en som har "alt annet". Gi han i det minste noen uker til å bli trygg på. Dette er nytt for han. Han er sikkert litt nervøsAnonymkode: e382d...4de Han reiser utenlands om et par uker for å jobbe frivillig med gatebarn (Jada, drømmemann <3). Det lille han har sagt om kjærlighetsfortiden sin er at det bare ikke har klaffet tidligere. Jeg har "lært opp" gutter til å kysse før (hehe, dessverre litt for mange ganger nødvendig) men akkurat med han her så føles det så vanskelig å si noe, siden han han har vist seg å være så veldig sårbar på innsiden av den barske, trygge mannen han framstår som for omverdenen. Tidligere har jeg veiledet ved å si "Litt roligere nå..." "Jeg liker så godt når du kysser meg mykt og forsiktig" etc, men når det er tenner involvert blir jeg usikker på hvordan jeg skal ordlegge meg? "Jeg liker så godt når du kysser meg uten tenner" liksom?? T- TS Anonymkode: bd4e8...b1f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Han reiser utenlands om et par uker for å jobbe frivillig med gatebarn (Jada, drømmemann <3). Det lille han har sagt om kjærlighetsfortiden sin er at det bare ikke har klaffet tidligere. Jeg har "lært opp" gutter til å kysse før (hehe, dessverre litt for mange ganger nødvendig) men akkurat med han her så føles det så vanskelig å si noe, siden han han har vist seg å være så veldig sårbar på innsiden av den barske, trygge mannen han framstår som for omverdenen. Tidligere har jeg veiledet ved å si "Litt roligere nå..." "Jeg liker så godt når du kysser meg mykt og forsiktig" etc, men når det er tenner involvert blir jeg usikker på hvordan jeg skal ordlegge meg? "Jeg liker så godt når du kysser meg uten tenner" liksom?? T- TS Anonymkode: bd4e8...b1fPS. Poenget med å si at han reiser utenlands om noen uker er at det da blir 6 uker der vi ikke møtes. Så jeg føler jeg har det litt travelt med å finne ut om dette er noe jeg skal tørre å satse på eller ikke.. - TS Anonymkode: bd4e8...b1f
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Det finnes folk som meg, som i en alder av over 30 fortsatt aldri har hatt kjæreste (jeg er dame). Det er ikke noe alvorlig galt med meg såvidt jeg kan se selv, men likevel er jeg alene. Livet blir ikke alltid sånn som man hadde sett for seg at det skulle bli. Jeg synes det er et forferdelig dårlig kriterium å velge noen bort på. Hvis du ellers ikke har noe å utsette på ham skjønner jeg ikke hvorfor du skal problematisere dette. For å snu litt på det, er det sånn at det at han ikke har vært sammen med noen før får deg til å føle at du har vært sammen med for mange? Anonymkode: 16b5b...97a
palamina Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 PS. Poenget med å si at han reiser utenlands om noen uker er at det da blir 6 uker der vi ikke møtes. Så jeg føler jeg har det litt travelt med å finne ut om dette er noe jeg skal tørre å satse på eller ikke.. - TS Anonymkode: bd4e8...b1fHvorfor haster det sånn med å finne ut det før han drar? Får meg til å lure å hvor gammel du er. )
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #8 Skrevet 5. november 2015 Noe av det verste jeg hørte som singel var "jeg skjønner ikke hvordan en så fantastisk jente som deg fremdeles kan være singel"... Hører du ikke selv hvor idiotisk det er?Det er mange grunner til at folk er single så lenge. For selv om man kanskje har drøssevis av folk som ønsker desperat å være kjæreste med deg, så betyr ikke det at man selv har lyst til å være kjæreste med dem. Jeg fikk min første kjæreste i en alder av 33. Jeg har fått høre at jeg er pen, jeg har høy utdannelse, veldig god økonomi, ifølge vennene mine er jeg morsom, og jeg har hatt mange menn som har vært forelsket i meg og som har villet være kjæresten min. Men jeg har ikke følt slik for dem! Jeg blir ikke lett forelsket, og jeg trives godt alene. Det er helt uaktuellt å gå inn i et forhold med noen jeg ikke faktisk har følelser for. Ergo var jeg singel lenge, helt til jeg fant en mann JEG likte. Hvorfor er det negativt? Angående kyssingen kan du si noe sånt som "Vet du hva jeg synes er godt? " Og så vise ham hvordan du liker det. Da har du ikke sagt at han er dårlig til å kysse, du har bare vist ham noe du synes er skikkelig godt. Anonymkode: ca13f...04a 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #9 Skrevet 5. november 2015 Jeg har datet en fantastisk fyr i noen uker nå. Han er kjekk, oppegående, velutdannet, snill, har fantastiske verdier, er morsom, omtenksom, sporty, trygg og skikkelig mann... Drømmemann på veldig mange måter, og det har begynt å vokse fram noen følelser mellom oss som gjør det ganske sannsynlig at dette kan ende i et kjæresteforhold... Han sier han har falt for meg, og jeg har vel egentlig falt for han også, samtidig som det er noen elementer som gjør at jeg holder litt igjen. 1) Han har aldri vært i et seriøst forhold i en alder av 28 år. Jeg klarer ikke å forstå hva grunnen til det er, for han virker rett og slett for bra til å ikke ha blitt fanget opp av noen enda. Han har fortalt meg at han ble mobbet på ungdomsskolen, så mulig at det ligger noe dårlig selvbilde til grunn her, men likevel så kan jeg ikke unngå å undre meg over om det er et faresignal at han enda ikke har hatt skikkelig kjæreste i en alder av 28 år?2) Han framstår på veldig mange måter til å være en selvsikker og trygg fyr, men usikkerheten hans kommer fram når vi beveger oss inn på de temaene der. Det merkes også i kyssinga hans, og det kan bli litt vel "intenst" til tider med tenner. Veldig usikker på hvordan jeg kan formidle at jeg liker "mykere" kyss, for har inntrykk av at han har blitt kraftig brent av jenter tidligere, så er redd for å såre han eller trå feil hvis jeg sier noe.. Jeg er virkelig i ferd med å falle for denne gutten, men disse to tingene gjør altså at jeg ikke klarer å slippe meg helt løs... Hvis noen har noen tanker / innspill så blir jeg veldig glad, selv om jeg ikke helt vet hva jeg spør om her ... :-) Anonymkode: bd4e8...b1fDu må bare fortsette å date han. Du kan prøve å teste usikkerheten hans hvis du vil (google så ser du hvordan). Det kan være et faresignal, samtidig kan det jo være at han bare er veldig kresen og ikke vil hoppe på hvem som helst. Anonymkode: 2a4e8...755
Becka Skrevet 5. november 2015 #10 Skrevet 5. november 2015 Han reiser utenlands om et par uker for å jobbe frivillig med gatebarn (Jada, drømmemann <3). Det lille han har sagt om kjærlighetsfortiden sin er at det bare ikke har klaffet tidligere. Jeg har "lært opp" gutter til å kysse før (hehe, dessverre litt for mange ganger nødvendig) men akkurat med han her så føles det så vanskelig å si noe, siden han han har vist seg å være så veldig sårbar på innsiden av den barske, trygge mannen han framstår som for omverdenen. Tidligere har jeg veiledet ved å si "Litt roligere nå..." "Jeg liker så godt når du kysser meg mykt og forsiktig" etc, men når det er tenner involvert blir jeg usikker på hvordan jeg skal ordlegge meg? "Jeg liker så godt når du kysser meg uten tenner" liksom?? T- TS Anonymkode: bd4e8...b1fMen ikke veiled med å fortelle det. Her må du veilede med handling. Kyssing kan man absolutt bli bedre på etterhvert. Jeg hadde ikke bekymret meg så altfor mye over dette. Det er gøy når det er full klaff, men om det ikke er det, så er det ikke verdens undergang, hvis mye annet er bra. Som det tydeligvis er her!
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #11 Skrevet 5. november 2015 Det finnes mange grunner til at folk er enslige, det trenger ikke bety at det er noen i veien med dem. Hvor har du en slik holdning fra? Mange synes det er bedre å være enslig enn å være i et forhold med noen de ikke har de rette følelsene fra. På diametralt andre siden har du de som går fra forhold til forhold og ikke takler å være enslig. Hvorfor er det ikke noe galt med dem også?Kyssingen går seg til. For å være helt ærlig, synes jeg du leter etter årsaker til å ikke satse på mannen. Og de årsakene er virkelig bagateller i mine øyne... Anonymkode: 007ea...44d
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #12 Skrevet 5. november 2015 Ang kyssing, det er bare å styre kyssinga litt selv. Var litt mye tenner i starten med han jeg dater nå også, men det har blitt mye bedre uten at jeg har sagt et ord, rett og slett ved at jeg har kysset han slik jeg selv liker å bli kysset. Han begynner faktisk å bli riktig så flink! Tror noen kan bli litt overivrige når de er litt ute av trening, var en god stund siden forrige forhold her også.Og det er ikke veldig uvanelig å ikke ha vært i et skikkelig forhold i slutten av 20 åra. Så ikke dropp han pga det. Tenker at det må være bedre enn om han har vært i mange forhold. Anonymkode: bffa8...194 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #13 Skrevet 5. november 2015 Du snakker om hans usikkerhet, men egentlig syns jeg at du fremstår som veldig usikker her TS.Du vet ikke om du skal våge deg med en mann som ikke allerede har blitt kapret av andre, fordi du klarer ikke helt å stole på din egen dømmekraft og tenker at siden andre har valgt han bort så betyr det vel at andres valg er bedre enn dine valg. Så våger du heller ikke å be han bruke mindre tenner når han kysser, og for meg er det helt fjernt. Det opplevde jeg med en gang, og jeg sa i fra med engang om at jeg ikke likte det, så sluttet han. Tør du ikke snakke ut om det du føler? hva du liker, ikke liker? Til slutt snakker du om drømmemannen, men du blir så usikker av to småting at du er nødt til å lage innlegg om det?Jeg mener ikke å såre deg med dette innlegget, men se litt på deg selv og bakgrunn for hvorfor du tenker som du gjør Anonymkode: ead3e...0ec 2
Summers Skrevet 5. november 2015 #14 Skrevet 5. november 2015 Jeg synes du bør lytte til magefølelsen din jeg TS. Er du bekymret så finn heller en du virkelig liker enn å ta til takke med han bare fordi han har noen gode kvaliteter. Om han ikke har vært i forhold i løpet av sine 30 år selv om han er attraktiv så er det nok fordi han ikke klarer å binde seg.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #15 Skrevet 5. november 2015 Jeg synes du bør lytte til magefølelsen din jeg TS. Er du bekymret så finn heller en du virkelig liker enn å ta til takke med han bare fordi han har noen gode kvaliteter. Om han ikke har vært i forhold i løpet av sine 30 år selv om han er attraktiv så er det nok fordi han ikke klarer å binde seg.Åh hjelpes... Ja for DET er eneste grunnen.. Ikke det at han rett og slett vil vente på drømmedama, og ikke vil være sammen med noen bare for å være sammen med noen. Anonymkode: ca13f...04a 1
Summers Skrevet 5. november 2015 #16 Skrevet 5. november 2015 Åh hjelpes... Ja for DET er eneste grunnen.. Ikke det at han rett og slett vil vente på drømmedama, og ikke vil være sammen med noen bare for å være sammen med noen. Anonymkode: ca13f...04aBurde ikke TS også vente på drømmemannen i stedet for "drømmemannen". En hun ikke er i tvil om er riktig, en som faktisk er moden for forhold og som ikke sliter med usikkerhet?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #17 Skrevet 5. november 2015 TS her, takk for mange fine innspill! Det var derfor jeg laget et innlegg på det også, vet jo at disse tankene mine er helt tullete, så det er ikke noe jeg går rundt og snakker så høyt om. Da er vel kvinneguiden et godt sted for å få litt innspill? Ja, jeg er usikker selv og jeg stoler ikke på egen dømmekraft. Jeg har kysset en del frosker opp gjennom, og har nok blitt mer kynisk / kresen med årene. Samtidig så har det vokst fram følelser for han her fortere enn det pleier til meg, selv om han ikke matcher alt på drømmemannlista mi, så er han veldig nær. Jeg vet ikke hva magefølelsen min sier, men har iallfall bestemt meg for å gi det en sjanse og se hva som skjer. Nå reiser han uansett snart bort for en god stund, så får jo det hele på avstand da.. Skal teste veiledning uten ord, så får vi se. Lage godlyder og kysse mer når han gjør som jeg vil, og trekke meg unna litt hvis det blir feil. Belønne ønsket atferd eller noe sånn, haha... - TS Anonymkode: bd4e8...b1f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå