AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Tenk deg for et øyeblikk at du ikke tror på noen gud eller mirakler. Så hører du fra noen at det har skjedd mirakler og en mann som heter Jesus sto opp fra døden osv. halve kloden vekk fra deg. (Finnes ikke noe bevis og vennene dine og vennene deres igjen osv. har heller ikke sett noe) Ville du da trodd på dette?Hvis nei, hvorfor tror du da på noen rykter fra 2000 år siden når du vet alt det gale folk har trodd på gjennom tidene? Anonymkode: fc3e3...704
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Tenk deg for et øyeblikk at du ikke tror på noen gud eller mirakler. Så hører du fra noen at det har skjedd mirakler og en mann som heter Jesus sto opp fra døden osv. halve kloden vekk fra deg. (Finnes ikke noe bevis og vennene dine og vennene deres igjen osv. har heller ikke sett noe) Ville du da trodd på dette?Hvis nei, hvorfor tror du da på noen rykter fra 2000 år siden når du vet alt det gale folk har trodd på gjennom tidene?Anonymkode: fc3e3...704Jeg tror grunnen til at så mange tror på en Gud det ikke er fysisk bevis for er at man trenger forklaring på ting vonde som gode . Når det er sagt er det ganske mange historiske data og kilder som kan bekrefte at Jesus faktisk har levd. Jeg tror troen på Jesus handler om at det startet et sted ( som rykter) og det var ganske mange vitner som skulle spre dette ordet. For meg er det vanskelig å forestille seg at så mange millioner mennesker tar feil av en person. Når det kommer til det gale som skjer I verden tror jeg at det for religiøse handler om at man tror at menneske er født med fri vilje utrustet til å gjøre gode og dårlige handlinger. Hadde alle fulgt for eksempel de ti bud hadde det ikke vært mye krig I verden, men mennesket er født med valgfrihet til å velge dette bort. Anonymkode: 54b15...ef8 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Tenk deg for et øyeblikk at du ikke tror på noen gud eller mirakler. Så hører du fra noen at det har skjedd mirakler og en mann som heter Jesus sto opp fra døden osv. halve kloden vekk fra deg. (Finnes ikke noe bevis og vennene dine og vennene deres igjen osv. har heller ikke sett noe) Ville du da trodd på dette?Hvis nei, hvorfor tror du da på noen rykter fra 2000 år siden når du vet alt det gale folk har trodd på gjennom tidene?Anonymkode: fc3e3...704hva mener du med slt det gale, ateisme? De kan jo ikke bevise at de eksisterer engang. Anonymkode: 8156e...c59 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Tenk deg for et øyeblikk at du ikke tror på noen gud eller mirakler. Så hører du fra noen at det har skjedd mirakler og en mann som heter Jesus sto opp fra døden osv. halve kloden vekk fra deg. (Finnes ikke noe bevis og vennene dine og vennene deres igjen osv. har heller ikke sett noe) Ville du da trodd på dette?Anonymkode: fc3e3...704Det kommer helt an på omstendighetene rundt hendelsen. Anonymkode: 7a104...406
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Jeg er kristen og tror ikke på jesus i den forstand bibelen forteller, de fleste har sin egen tolkning av bibelen og sitt eget personlige forhold til Gud (og Jesus) og jeg syntes du stigmatiserer kristne i spørsmålet ditt for det er faktisk ikke sånn det er for de fleste troende. Anonymkode: 356e0...254 2
JorunnP Skrevet 19. desember 2015 #6 Skrevet 19. desember 2015 Tenk deg for et øyeblikk at du ikke tror på noen gud eller mirakler. Så hører du fra noen at det har skjedd mirakler og en mann som heter Jesus sto opp fra døden osv. halve kloden vekk fra deg. (Finnes ikke noe bevis og vennene dine og vennene deres igjen osv. har heller ikke sett noe) Ville du da trodd på dette?Hvis nei, hvorfor tror du da på noen rykter fra 2000 år siden når du vet alt det gale folk har trodd på gjennom tidene?Anonymkode: fc3e3...704Tja... Jeg tror... Og fordi jeg våger og tro har jeg faktisk opplevd mirakler selv. Gud svarer på bønn, fra den som tror, men avviser du det hele som eventyr så gjør du det jo vanskelig for Gud å få kontakt med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2015 #7 Skrevet 19. desember 2015 Jeg har sett Jesus derfor vet jeg at det er sant :) Anonymkode: 4b959...691 2
JorunnP Skrevet 19. desember 2015 #8 Skrevet 19. desember 2015 Jeg har sett Jesus derfor vet jeg at det er sant Anonymkode: 4b959...691
Haru Skrevet 20. desember 2015 #9 Skrevet 20. desember 2015 Tja om jeg hadde hørt det ville jeg hatt en 50/50 følelse om det
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #10 Skrevet 20. desember 2015 Den 19.12.2015 at 18.52, AnonymBruker skrev: Jeg har sett Jesus derfor vet jeg at det er sant Anonymkode: 4b959...691 Og hvordan ser så han ut, om jeg får spørre? Anonymkode: 33a06...8e8
stan Skrevet 20. desember 2015 #11 Skrevet 20. desember 2015 Jeg tror fordi jeg opplever at Gud er en levende Gud, det er ikke bare en historie som skjedde engang. Jeg tror fordi jeg ikke har noe valg, for jeg har sett Jesus oppstått i herlighet. Du spør hvordan Han ser ut, da må du først forklare hvordan kjærlighet ser ut. Det mange som ikke tror er at det er bevis som skal til, men det er vel heller tillit som trengs. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #12 Skrevet 20. desember 2015 TS hvordan beviser du din tro? Anonymkode: 8c905...652
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2015 #13 Skrevet 23. desember 2015 Skjønner at folk som ikke tror er skeptisk. De er ikke åpen for å motta guds ord, så dermed får de heller aldri noe "bevis". Jeg har fått bekreftet mange ganger ar gud finnes. Har bedt om tegn, og kjenner også folk som kan stoppe blødninger og helbrede ved guds kraft. Er helt fantastisk å se med sine egne øyne. Jeg respekterer dog at folk ikke tror, men føler vel det er lite aksept andre veien. Hvis du tenker på hvordan alt ble til, så er vel sjangsen ganske liten for at alt ble sånn ved et smell. Og vi vet også at det finnes synske folk og folk som kan helbrede ved guds kraft. Hvordan kan det ha seg uten en overnaturlig kraft? Broren min hadde alvorlig nyresykdom. Fikk en person til å lese på han, og da han kom tilbake på kontroll, var han plutselig helt frisk. Eneste de så på røntgen var et lite arr. Da spurte legen om vi kjente noen som hadde lest på han. Svarte at det hadde vi. Legen bekreftet så at dette hadde skjedd før også, og at det var helt umulig at han kunne bli frisk for dette. Så hvis man vil se gud og føle på ordet og kraften, må man ha et åpent sinn og be om hjelp til å "finne" gud. Anonymkode: ef425...b40
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 24. desember 2015 #14 Skrevet 24. desember 2015 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at folk som ikke tror er skeptisk. De er ikke åpen for å motta guds ord, så dermed får de heller aldri noe "bevis". Jeg har fått bekreftet mange ganger ar gud finnes. Har bedt om tegn, og kjenner også folk som kan stoppe blødninger og helbrede ved guds kraft. Er helt fantastisk å se med sine egne øyne. Jeg respekterer dog at folk ikke tror, men føler vel det er lite aksept andre veien. Hvis du tenker på hvordan alt ble til, så er vel sjangsen ganske liten for at alt ble sånn ved et smell. Og vi vet også at det finnes synske folk og folk som kan helbrede ved guds kraft. Hvordan kan det ha seg uten en overnaturlig kraft? Broren min hadde alvorlig nyresykdom. Fikk en person til å lese på han, og da han kom tilbake på kontroll, var han plutselig helt frisk. Eneste de så på røntgen var et lite arr. Da spurte legen om vi kjente noen som hadde lest på han. Svarte at det hadde vi. Legen bekreftet så at dette hadde skjedd før også, og at det var helt umulig at han kunne bli frisk for dette. Så hvis man vil se gud og føle på ordet og kraften, må man ha et åpent sinn og be om hjelp til å "finne" gud. Anonymkode: ef425...b40 Jeg bare lurer litt på hva som menes med å lese på en person? Har ikke hørt den beskrivelsen før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå