AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Planlegger tur til Australia, og forskjellen på å bestille hos feks KLM, SAS og disse byråene på finn er fra 5000 og oppover. Ser tripsta får en del tyn, hvordan er det med gotogate, supersavers og ebookers? Er det tryggere og enklere om jeg bruker feks Solfaktor eller Kilroy i tilfelle forsinkelser eller andre problemer underveis? Jeg er ikke så sugen på å måtte sjekke inn og ut bagasje på to mellomlandinger, ser noen av dem er ganske optimistiske med 50 minutter mellom flyene (men da er de i samme selskap og regner med at jeg da ikke trenger gjøre noe med bagasjen før destinasjonen?) Usj, dette er vanskelig, tidligere har jeg ikke reist lengre enn USA Anonymkode: 75cfc...d77
reiseglad Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Har vært på lange reiser til Asia og Australia, og har nesten alltid bestilt gjennom Finn eller tilsvarende. Sørger for å holde meg til kjente flyselskap likevel, som KLM, BA, Catay Pacific, Quantas, Thai og Ethiad. Har mest fokus på reisetid (billige billetter har ofte mer enn 30 timers reisetid til Australia), færrest mulig flybytter (minsker risiko for at bagasje forsvinner ved forsinkelser) Har aldri valgt å reise via Moskva selv om Aeroflot ofte kommer opp som billigst alternativ, heller ikke en del kinesiske flyselskap. Både ebookers og supersaver har levert varen uproblematisk.Sørger dessuten for å ha en god reiseforsikring, og krysser fingre for at det går bra. Og det har det alltid gjort til nå.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #3 Skrevet 5. november 2015 Jeg bestiller nå fra momondo.no. Foretrekker og å fly med Star Alliance. Dette med 50 min bytte burde gå helt greit. Har til og med hørt om folk som på tyske flyplasser blir kjørt med sånn golfcart rundt flyplassen til gaten sin hvis flyet de kom med er forsinket. Byttetiden kan du uansett velge i søket. Anonymkode: 6df5f...e5e
KaraThrace Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 (endret) Når jeg reiser langt (type bytte kontinent) har jeg alltid brukt kilroy faktisk. Elsker muligheten til å bestille tur til én flyplass, og retur fra en annen. Har aldri hatt noe problemer med dem, og vil si jeg har et sted mellom 20-25 reiser booket med dem, så det er jo verdt en titt. Ellers bruker jeg, som andre nevner, momondo til Europa-turer og innenlands. Vær obs på at websider som lagrer cookies har en tendens til å bumpe opp prisene om de merker at du har nå søkt på feks "London - Oslo" fire ganger den siste uken. Sabla mareritt å finne drømmeprisen også sjekker du noen flere sider, for så gå tilbake og prisen har økt 100-200kr på under en halvtime. Endret 5. november 2015 av KaraThrace Insomnia-skriveleif 1
Kjetil E Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Bare vær klar over hvem du bestiller fra, bestiller du via Finn, så er det ikke Finn.no du bestiller fra. Men enten et reisebyrå eller eventuelt flyselskaet selv. For hvis noe skulle oppstå før eller under reisen så vil oftest flyselskapet be deg ta kontakt med den du faktisk har kjøpt billetten fra. Noe man bør være veldig obs på hvis du bestiller via en søkermotor fremfor et reisebyrå eller flyselskapet selv. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Bare vær klar over hvem du bestiller fra, bestiller du via Finn, så er det ikke Finn.no du bestiller fra. Men enten et reisebyrå eller eventuelt flyselskaet selv. For hvis noe skulle oppstå før eller under reisen så vil oftest flyselskapet be deg ta kontakt med den du faktisk har kjøpt billetten fra. Noe man bør være veldig obs på hvis du bestiller via en søkermotor fremfor et reisebyrå eller flyselskapet selv.Ja, er fullstendig klar over det-og litt googling viser at det er ingen som har noe særlig pent å si om feks Tripsta. Tidligere har jeg flydd en del KLM og Continental til USA og det har alltid gått smertefritt. Og har det vært noe krøll, har det bare vært å gå i skranken, bli booket om og få trykket en voucher i hånden i tillegg Anonymkode: 75cfc...d77
Kjetil E Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 Ja, er fullstendig klar over det-og litt googling viser at det er ingen som har noe særlig pent å si om feks Tripsta. Tidligere har jeg flydd en del KLM og Continental til USA og det har alltid gått smertefritt. Og har det vært noe krøll, har det bare vært å gå i skranken, bli booket om og få trykket en voucher i hånden i tillegg Anonymkode: 75cfc...d77Altså skjer det noe under reisen, forsinkelser, cancelering. Overbooking ol. så vil nok flyselskapet uansett hjelpe deg, utifra dine retter. Men problemet er ofte hvis ting skjer før du skal reise, plutselig blir avgangen du har bestilt med innstilt eller flyttet. Kanskje skjer endringene slik at du ikke når videre forbindelser. Og da, da gjelder det og vite hvor du faktisk har kjøpt billetten. For vil stort sett aldri hjelpe da og henvende deg til flyselskapet de vil stort sett be deg ta kontakt med de du har kjøpt billett av.. Dit må du henvende deg. Personlig foretrekker jeg å kjøpe direkte av flyselskapet, greit og lett og vite hvor jeg skal henvende meg. Og gjerne greit i forhold til å ordne seteplassering og slike ting og.En annen ting, skal du reise ut av EØS området vil det altid lønne seg og fly med et selskap tilhørende EØS området ihvertfall hjem. Altså ut fra Europa gjelder europeiske forbruker retter hvis noe uventet skjer. Men tilbake til Europa gjelder kun dette hvis du flyr med et europeisk selskap. Reiser du med et amerikanske selskap må du forholde deg til amerikanske lover og regler. Og eventuell amerikansk domstol.
Gjest Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Jeg brukre Skyscanner selv. Bestiller ikke via dem, men får opp de billigste billettene. Veldig greit. Har brukt dem alt fra turer i Europa til Asia og Australia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå