Gå til innhold

Kald, sunn fingermat som er enkel å ha med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha med mat til et fellesbord, og den må være noenlunde sunn og ikke trenge oppvarming. Den må også kunne stå fremme på et bord noen timer, og ikke trenge tallerken og bestikk, og ikke kline. Vi er 15 som skal ha med mat og dele oss i mellom. 

Håper på mange gode tips! :)

Anonymkode: 0ce2f...4a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sushi

• Liker 1
Skrevet

Sushi er godt, men jeg hadde nok ikke valgt det om det må stå fremme noen timer. 

Anonymkode: 21219...5f5

• Liker 2
Skrevet

Sushi er godt, men jeg hadde nok ikke valgt det om det må stå fremme noen timer. 

Anonymkode: 21219...5f5

noen timer går vel bra?

Skrevet

Grønnsaksstaver med hummus dip

• Liker 2
Skrevet

Wraps med laks, snøfrisk og litt salat. Rull sammen og skjær opp i passende biter.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Faktisk ikke, nei: http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/fisk_og_skalldyr/unngaa_bedervet_fisk

Hvis man ikke vet helt hva man snakker om bør man la være å gi folk råd som i ytterste konsekvens kan føre til at de spiser bedervet mat. Ta deg i det minste bryet med å google først.

Anonymkode: 76ad0...5b5

Nå må du faen meg roe deg ned, det står etter noen timer! Jeg har ikke rådet noen til å spise fisk som har stått framme lenger enn det.

Endret av mini-mio
  • Liker 1
Skrevet

Faktisk ikke, nei: http://www.matportalen.no/matvaregrupper/tema/fisk_og_skalldyr/unngaa_bedervet_fisk

Hvis man ikke vet helt hva man snakker om bør man la være å gi folk råd som i ytterste konsekvens kan føre til at de spiser bedervet mat. Ta deg i det minste bryet med å google først.

Anonymkode: 76ad0...5b5

Du bør forsøke å google selv. Rå fisk kan stå noen timer, men ikke lenger. Mini-Mio ga ingen farlige råd her

Anonymkode: 2b2bb...8e5

• Liker 2
Skrevet

oliven

lefseruller 

grisini

focaccia

tortillachips med tacokjøttdeig og litt ost på (med guacamole, rømme,salsa)

spansk omelett med potet

gazpacho

diverse paier

matmuffins

vårruller

fersek sommerruller

"sticks" med tomat og ost

spekeskine

ost og kjeks

Anonymkode: e3556...4d5

Skrevet

Unnskyld om jeg spør dumt, men hva menes med fingermat? Er det mat man ikke trenger bestikk til? I såfall er det flere forslag her som ikke passer i den kategorien.

Anonymkode: b56c9...82d

• Liker 1
Skrevet

Unnskyld om jeg spør dumt, men hva menes med fingermat? Er det mat man ikke trenger bestikk til? I såfall er det flere forslag her som ikke passer i den kategorien.

Hva da? 

Anonymkode: e8bac...3b9

Skrevet

Hva da? 

Du svarer ikke det jeg spør om. Hva er fingermat?

Skrevet

Bruschetta, fruktfat, eller kjeks og ost. 

Skrevet (endret)

Bruk tannpirkere på dette: Melon og spekeskinke, en god ost og krydret skinke rullet sammen, ostesticks, biter av spekepølse, chilimarinert scampi, champignong fylt med feta, kjøttboller, biter av frukt og bær (med sjokoladetrekk?). Salte kjeks med brie og drue.

Endret av Frk.Show
  • Liker 1
Skrevet

Du svarer ikke det jeg spør om. Hva er fingermat?

Du svarer ikke på det jeg spør etter. Hva av det som er listet opp kan ikke spises uten bestikk? 

• Liker 2
Skrevet

TS her, tusen takk for masse flotte ideer! 

Ut i fra listen over her tror jeg nok både omelett og gazpacho er litt klinete uten bestikk. ;)

• Liker 1
Skrevet

TS her, tusen takk for masse flotte ideer! 

Ut i fra listen over her tror jeg nok både omelett og gazpacho er litt klinete uten bestikk. ;)

Gazpacho kan du ha i espressokopper eller shotteglass

Skrevet

Gazpacho kan du ha i espressokopper eller shotteglass

Nettopp!:)

den spanske omeletten kan fint skjæres i biter og serves på en tannpirker. den er jo mye mer kompakt enn typisk "norsk omelett"

paier kan være små eller delt i biter

osv osv

Anonymkode: e3556...4d5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...