AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Min datter på 18 mnd er full av vilje og personlighet når hun er hjemme. Når vi er på besøk eller i barnehagen er hun mer tilbakeholden, noe som jeg anser som naturlig. Men i barnehagen gjør hun så lite av seg at hun fort kan bli glemt og hun kan fort bli overkjørt over de andre ungene..Jeg kjenner meg litt igjen i henne, da jeg selv trekker meg unna i sosiale settinger. Jeg vil ikke at hun skal kjenne på de samme følelsene som meg i forhold til å være usikker i samhandling med andre. Så hvordan kan jeg "tøffe henne opp"? På hjemmebane sier hun klart i fra om jeg tar en leke fra henne. Hvis en unge i barnehagen tar en leke hun sitter med, sier hun forsiktig/nesten uhørlig "nei...", nesten med tårer i øynene. Barnehagen skal følge dette nærmere opp, så jeg er egentlig ute etter hva JEG kan gjøre på hjemmebane for å trygge hun og bygge selvtillit?Ettersom jeg mistenker at hun holder mye inni seg i barnehagen, tar hun det igjen på hjemmebane. For her hyles og trasses det hvis ting ikke går som tenkt. Hun gir forresten ikke selv noe uttrykk for å mistrives i barnehage ved henting/levering. Anonymkode: ba039...8ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå