Gjest Choco Skrevet 29. september 2004 #1 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg skal skrive til en engelskspråklig venn, men er litt usikker på hva jeg skal avrunde med. Jeg vet at man kan skrive f.eks. Best regards, men jeg vil gjerne ha flere alternativer. Det finnes vel ulike grader av høflighet og hvor formell/uformell man kan være, så jeg håper noen kan fortelle meg hvilke avslutningshilsener som er vanlig å bruke og hvilke signaler de formidler. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 29. september 2004 #2 Del Skrevet 29. september 2004 Sincerely, Choco Sincerely yours, Choco Love, Choco (hvis det er nære venner) ... bare som noen eksempler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2004 #3 Del Skrevet 29. september 2004 Yours sincerely....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. september 2004 #4 Del Skrevet 29. september 2004 I jobbsammenheng, til interne beskjeder e.l. brukes relativt konsekvent forkortelsene BR (Best regards) eller mer vanlig KR (Kind regards) Begge er utbredt også i annen kommunikasjon, men da helst uten forkortelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yanna i Wales Skrevet 29. september 2004 #5 Del Skrevet 29. september 2004 Til venner skriver en gjerne baade i brev og i mailer Luv Choco All the best, Choco eller rett og slett Take care, Choco. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hu i Svingen Skrevet 29. september 2004 #6 Del Skrevet 29. september 2004 Eller Yours truly Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 29. september 2004 #7 Del Skrevet 29. september 2004 De som sender mailer på engelsk på jobben har stort sett "Best regards" før navn og tittel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nala Skrevet 29. september 2004 #8 Del Skrevet 29. september 2004 Hvis det er til en venn og dermed ganske så uformelt ville jeg valgt All the best. Best regards, yours truly og så videre er litt mer formelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 29. september 2004 #9 Del Skrevet 29. september 2004 Best regards til jobb-mailer, hugs til venner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå