Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å droppe hårvasken((iallefall shampo)) for en liten perioden. Når jeg sier periode så mener jeg ikke måndesvis, men kanskje en uke eller noe :fnise: Har bare vasket håret mitt med vann nå etter 3-4 dager uten noe vann i det hele tatt, og lurer på om dere tror dette vil gjøre noe positivt for håret mitt på den korte tiden? Jeg synes det er litt ekkelt, så for meg er det bare aktuelt å gjøre det når jeg ikke har spesielle planer. Har bleket, slitt, tørt og ikke minst fett hår. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare en uke har tvilsomt noe effekt i det hele tatt, men hvis du prøver det i en måned eller to blir håret ditt sannsynligvis mindre fett av det. Skjønner ikke hvorfor det er ekkelt? Håret ditt blir vel ikke skittent på noen dager uten vask? Hvid du trener og det blir svett er det jo bare til å skylle det med vann.  

Anonymkode: 5854b...9b4

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke skittent, men blir fort fett.. Kan jo alltids prøve da så ser jeg hvor lenge det holder :) 

Skrevet
  • Har ikke vasket håret med shampoo siden 31.oktober nå, og har vel skylt det med vann og balsam 2-3 ganger. I går brukte jeg balsam som shampoo, altså hadde det i hodebunnen og skrubbet. Følte faktisk håret ble ganske rent etter det, men begynner jo å bli fett allerede i og med det faktisk er balsam det er snakk om. Planen er å iallefall holde ut til neste lørdag:fnise:
Skrevet

Mange som får fett hår 'rett' etter de har vasket håret får det rett og slett fordi de vasker håret for ofte. Man vasker vekk de naturlige oljene i hodebunnen, og så begynner hodebunnen å produsere mer olje for å kompensere, og så blir håret seende fett ut. For de fleste vil det jevne seg ut etter en stund hvis de slutter med hårvask hver dag. Men det kan nok ta noen uker.

Syntes også det var vanskelig i begynnelsen, selv om jeg trappet ned hårvasken litt og litt. Nå vasker jeg det bare en gang i uken, og det er bare dagen før det skal vaskes igjen at det begynner å se litt fett ut.

Anonymkode: 5854b...9b4

Skrevet

Tror nok du må gi det noen uker før du ser effekten ja! Jeg har holdt på i flere måneder nå med å venne håret til kun å vaskes hver tredje dag. Planen er å øke til fire straks. 

Skrevet

Tror nok du må gi det noen uker før du ser effekten ja! Jeg har holdt på i flere måneder nå med å venne håret til kun å vaskes hver tredje dag. Planen er å øke til fire straks. 

Samme her! Er godt over et halvt år siden jeg begynte med hver tredje dag. Har håret ditt blitt bedre? Jeg der fremdeles ingen forskjell.. :( 

Skrevet

Jeg vasker det stort sett bare 1 gang i uken. Noen ganger innimellom bruker jeg tørrshampoo. Synes håret mitt er ganske fint.

• Liker 1
Skrevet

Samme her! Er godt over et halvt år siden jeg begynte med hver tredje dag. Har håret ditt blitt bedre? Jeg der fremdeles ingen forskjell.. :( 

Ja, hvis jeg lar det være i fred! Jeg kan for eksempel dusje på morgenen dag 1 og da er det flott den dagen men må settes opp dag 2 (fordi jeg ligger det helt flatt i bakhodet og har en enorm virvel, ser skallet ut !!). Dag tre jukser jeg med litt tørrsjampo i luggen! Skylles gjerne på kvelden på dag tre fordi jeg trener da og vaskes skikkelig med sjampo på dag fire. 

Men! Håndlaget sjampo og balsam fra Lush synes jeg hjelper! Det er mye mindre fett på dag tre nå enn det var når jeg brukte frisørsjampo. 

Skrevet

Jeg vasker håret maks en gang i uka, noen ganger sjeldnere også. Og jeg synes iallefall håret mitt er veldig fint :) 

Anonymkode: bde20...eea

Skrevet

Fint med litt aktivitet her!

Jeg skal nok begynne å vaske håret med shampoo igjen etterhvert, men da kanskje 1 gang i uka. Fint å høre andres erfaringer!

• 4 uker senere...
Skrevet

Vil bare informere om at jeg vasket håret for første gang siden halloween igår. Har da bare vasket med balsam. Tror håret har hatt godt av det, men var utrolig deilig å vaske håret med shampoo igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...