Gå til innhold

Prøv Google det får du svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Irriterer dette svaret deg også? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei overhodet ikke. Irriterer meg mer over dumme spørsmål folk fint kan finne ut av på egen hånd på f.eks Google, Nav, Ruter, Posten osv.

Anonymkode: 7ea68...122

• Liker 5
Skrevet

Jeg har flere ganger googlet og så svart. Jeg synes poenget her er å diskutere ting man kan ha ulike meninger om, ikke å opplyse hverandre om ting man kan lese om på Wikipedia.

Anonymkode: 117ba...96a

Skrevet

Nei overhodet ikke. Irriterer meg mer over dumme spørsmål folk fint kan finne ut av på egen hånd på f.eks Google, Nav, Ruter, Posten osv.

KG er til for å spørre dumme spørsmål... Men ja, man kan finne svar på det meste på Google, men noen spør gjerne for å få flere synspunkt. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg synes det er merkelig at folk velger å stille faktaspørsmål her for så å måtte vente på svar og ikke kjenne til kilden heller enn å bare google det selv.

Anonymkode: 3877e...695

• Liker 1
Skrevet

Om jeg ber om en oppskrift på ett eller annet på KG, så kan jeg selvsagt også google det. Men grunnen til at jeg ber om en oppskrift på KG er fordi jeg ønsker å høre hvilken dere syns er best, og kanskje er det noen som har en hjemmelaget eller noen tips og triks. Google ikke hvilken oppskrift som er den beste, eller at det kan være lurt å bruke to tomater i stede for en. 

Skrevet

Jeg bruker Google mye når det er noe jeg lurer på, men nei, å bli irritert over at noen spør om noe klarer ikke jeg å irritere meg over-jeg kan jo bare la være å svare om jeg ikke gidder å google :).

Har mange andre ting jeg gidder å irritere meg over som jeg synes er viktigere.

Anonymkode: 629ee...7eb

Skrevet

KG er til for å spørre dumme spørsmål... Men ja, man kan finne svar på det meste på Google, men noen spør gjerne for å få flere synspunkt. 

For det første så "spør man" ikke spørsmål, man "stiller" spørsmål. For det andre er KG et diskusjonsforum, ikke et sted for å finne ut hva du skal gjøre når dersom du har fått en purring og mener dette er feil (da ringer man de som har sendt deg purringen), hva kjæresten/daten/ff'en tenker (du må snakke med vedkommende), om du kan få penger fra NAV (snakk med NAV), om du bør ringe legevakten (ring legevakten!), om du kan være gravid, hvor mange kalorier det er i en eller annen rett på Egon osv., osv.

Anonymkode: a1935...f83

• Liker 2
Skrevet

Om jeg ber om en oppskrift på ett eller annet på KG, så kan jeg selvsagt også google det. Men grunnen til at jeg ber om en oppskrift på KG er fordi jeg ønsker å høre hvilken dere syns er best, og kanskje er det noen som har en hjemmelaget eller noen tips og triks. Google ikke hvilken oppskrift som er den beste, eller at det kan være lurt å bruke to tomater i stede for en. 

Og det får du ikke ut av en eneste av de enormt mange mat bloggene som finnes? Hvorfor stoler du mer på meningen til tilfeldige KGere?

Skrevet

For det første så "spør man" ikke spørsmål, man "stiller" spørsmål. For det andre er KG et diskusjonsforum, ikke et sted for å finne ut hva du skal gjøre når dersom du har fått en purring og mener dette er feil (da ringer man de som har sendt deg purringen), hva kjæresten/daten/ff'en tenker (du må snakke med vedkommende), om du kan få penger fra NAV (snakk med NAV), om du bør ringe legevakten (ring legevakten!), om du kan være gravid, hvor mange kalorier det er i en eller annen rett på Egon osv., osv.

Anonymkode: a1935...f83

Hmm... Det vises at du er her for å diskutere ihvertfall.

Skrevet

Veldig ofte når jeg googler ting, dukker det opp resultater fra KG - som gjerne er mest relevant. Hva hvis folk ikke hadde spurt her! ;)

• Liker 1
Skrevet

Det er noe som heter  at det finnes ikke dumme spørsmål,  bare dumme svar.

Skrevet

Det er noe som heter  at det finnes ikke dumme spørsmål,  bare dumme svar.

Og når det gjelder spørsmål om slikt som nav, ruter, posten osv. så er selvfølgelig ikke spørsmålet i seg selv dumt. Det er bare dumt å tro at det beste svaret kommer fra KG. Det beste svaret kommer rett fra kilden. 

Så ja, det er svaret som er dumt. Gå å let etter det et sted du vil få et pålitelig et. 

Skrevet

Jeg tror de aller fleste her inne vet vi kan søke på Google..   De aller fleste spørsmål som stilles på KG kan lett googles. 

Så hva skal vi egentlig med et forum, når vi alle bare kan google?

Jeg googler gjerne spørsmål først, og selv om jeg finner svar der også , er det fint å kunne få en meningsytring her inne også.. 

Så JA, det svaret irriterer meg egentlig litt. Og hvis mine spørsmål irriterer noen nok til å svare "google", kan dere ikke bare la være å svare?

• Liker 1
Skrevet

ja. dessuten tror jeg kvasir er bedre. :erter:

Anonymkode: d1fad...b6c

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Det burde være umulig å opprette nye tråder i diskusjonsforum uten å ha googlet. 

Anonymkode: 298af...733

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror de aller fleste her inne vet vi kan søke på Google..   De aller fleste spørsmål som stilles på KG kan lett googles. 

Så hva skal vi egentlig med et forum, når vi alle bare kan google?

Jeg googler gjerne spørsmål først, og selv om jeg finner svar der også , er det fint å kunne få en meningsytring her inne også.. 

Så JA, det svaret irriterer meg egentlig litt. Og hvis mine spørsmål irriterer noen nok til å svare "google", kan dere ikke bare la være å svare?

Helt enig. Kan ikke folk få spørre om hva de vil og hvorfor gidde å bli så irritert over det? Hjelpes.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...