AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Del Skrevet 4. november 2015 Hei. Jeg begynte for tre måneder siden, i ny jobb. Jeg jobber for en stor bedrift i et prosjekt. Jeg prøver å ikke ha venner på jobben, for å ikke blande mellom fritiden og jobben. Jeg har nok venner og en ganske stor familie. Mange av kollegene som jobber med meg er manipulerende mennesker. Derfor så prøver jeg å holde meg langt unna av dem, og prater kun jobb. Bedriften spanderer sånn bowling turer og sånt. Julebord også. Sjefene og dem jeg jobber med ,ber meg om å være med, men jeg prøver å rømme ut av samtalen,jeg liker ikke være med dem. Jeg har mye ting å gjøre i stedet for å være med dem. Så prøver å unngå dem for å si det sånn.Er det riktig det jeg gjør og gjør jeg et dårlig inntrykk hos dem? Takk på forhånd Anonymkode: 917bf...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 4. november 2015 #2 Del Skrevet 4. november 2015 I mine øyne er et godt miljø viktig for å få arbeidsplassen til å gå rundt. Etter egen erfaring blir takhøyden litt større når man kjenner hverandre litt bedre. Så ja, dere som "sluntrer unna" det sosiale gjør meg litt oppgitt. Dere er vanskeligere å jobbe med, siden jeg ikke føler jeg blir kjent med dere. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raindrops Skrevet 4. november 2015 #3 Del Skrevet 4. november 2015 Det skaper nok ikke et kjempeinntrykk, men jeg forstår deg godt. Selv har jeg bare deltidsjobb, men er også helt uinteressert i å bli med på julebord, lønningspils og hva det nå måtte være. En ting er at jeg ikke har så mye tid til det, en annen ting er at jeg igrunn ikke har noe til felles med noen av dem.Når det er sagt, hadde jeg jobbet fulltid så ville jeg nok prøvd å engasjere meg litt mer, for arbeidsmiljøets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 4. november 2015 #4 Del Skrevet 4. november 2015 Det du dog bør være klar over TS, er at det er ofte en sammenheng (helt uformelt) mellom å delta sosialt og å utvikle karrieren sin. Så du bør være helt bevisst på hva alle konsekvensene for din egen del ved å ikke delta. Forvørig er jeg enig med regndråpene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 4. november 2015 #5 Del Skrevet 4. november 2015 Man kan fint ha et profesjonelt forhold til kolleger selv om man deltar i sosiale settinger. Jeg ville syntes du var sær som ikke var med og det ville gitt et negativt inntrykk av deg. Man blir ikke nødvendigvis venner av å gjøre noe sosialt sammen, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #6 Del Skrevet 4. november 2015 Lykke til med å finne noen som vil være referanseperson for deg i fremtidige jobbsøk om du fortsetter i det sporet. Anonymkode: 9b850...af7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #7 Del Skrevet 4. november 2015 Lykke til med å finne noen som vil være referanseperson for deg i fremtidige jobbsøk om du fortsetter i det sporet.Anonymkode: 9b850...af7Ts her:Noe dere ikke lå merke til er at dem er "manipulerende mennesker". Jeg er et godt menneske og gjør jobben min, er sosial, flink til å snakke, snill og hyggelig. Men jeg orker ikke sånne folk, og kan derfor ikke blande dem i mitt privat liv. Har et godt forhold til sjefene. Jeg er ikke noe smiske menneske. Jeg tror at mennesker er mennesker uansett hvem det er. Om det er det, noen av dere sier her! Anonymkode: 917bf...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #8 Del Skrevet 4. november 2015 Ts her:Noe dere ikke lå merke til er at dem er "manipulerende mennesker". Jeg er et godt menneske og gjør jobben min, er sosial, flink til å snakke, snill og hyggelig. Men jeg orker ikke sånne folk, og kan derfor ikke blande dem i mitt privat liv. Har et godt forhold til sjefene. Jeg er ikke noe smiske menneske. Jeg tror at mennesker er mennesker uansett hvem det er. Om det er det, noen av dere sier her! Anonymkode: 917bf...b28Hæ? Anonymkode: b05ae...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 4. november 2015 #9 Del Skrevet 4. november 2015 Ts her:Noe dere ikke lå merke til er at dem er "manipulerende mennesker". Jeg er et godt menneske og gjør jobben min, er sosial, flink til å snakke, snill og hyggelig. Men jeg orker ikke sånne folk, og kan derfor ikke blande dem i mitt privat liv. Har et godt forhold til sjefene. Jeg er ikke noe smiske menneske. Jeg tror at mennesker er mennesker uansett hvem det er. Om det er det, noen av dere sier her! Anonymkode: 917bf...b28Du skrev at mange var manipulerende, ikke alle. Det er fortsatt ikke en grunn for å ikke delta på f.eks julebord. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #10 Del Skrevet 4. november 2015 Jeg har jobbet for bedriften i 3 måneder. Jeg kjenner ikke noen der. Hva er vitsen med å dra på julebord? Anonymkode: 917bf...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #11 Del Skrevet 4. november 2015 Jeg har jobbet for bedriften i 3 måneder. Jeg kjenner ikke noen der. Hva er vitsen med å dra på julebord?Anonymkode: 917bf...b28Bygge samhold og skape et godt arbeidsmiljø. Anonymkode: b05ae...293 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haugenjenta Skrevet 4. november 2015 #12 Del Skrevet 4. november 2015 Jeg hadde vært på praksisplassen (mitt nåværende arbeidssted) i ca to måneder da jeg fikk bli med på julebordet.Jobber i butikk så vi er ikke noen stort gjeng, men vi er ganske sammensveiset.Ikke bare digger jeg jobben min, men jeg digger og kommer godt overens med de jeg jobber med og Jeg syns det er gull verdt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #13 Del Skrevet 5. november 2015 Ts her:Noe dere ikke lå merke til er at dem er "manipulerende mennesker". Jeg er et godt menneske og gjør jobben min, er sosial, flink til å snakke, snill og hyggelig. Men jeg orker ikke sånne folk, og kan derfor ikke blande dem i mitt privat liv. Har et godt forhold til sjefene. Jeg er ikke noe smiske menneske. Jeg tror at mennesker er mennesker uansett hvem det er. Om det er det, noen av dere sier her! Anonymkode: 917bf...b28Hva esakt mener du med manipulerende? Falskhet? At dem forsøker å få deg til å gjøre ting med skjulte agendaer? Anonymkode: c838e...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #14 Del Skrevet 5. november 2015 Jeg har jobbet for bedriften i 3 måneder. Jeg kjenner ikke noen der. Hva er vitsen med å dra på julebord?Anonymkode: 917bf...b28Snakk om å snu det på hodet.Argumentet for å dra på julebord, er å bli kjent med de andre. Anonymkode: 82ef7...764 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 5. november 2015 #15 Del Skrevet 5. november 2015 kan bli oppfattet som du ikke fungerer sosialt, det kommer ikke noe positivt ut av det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerunpedia Skrevet 5. november 2015 #16 Del Skrevet 5. november 2015 Liker heller ikke å ha kontakt med kollegaer, men tvinger meg til en viss grad til å ha blabla-samtaler med dem iblant, samt at jeg drar kort på sosiale tilstelninger to ganger i året. De gangene jeg hadde jobber hvor jeg ikke hadde tenkt å bli lenge, gadd jeg ikke dette. Men hvis du har tenkt å bli lenge i bedriften, ville jeg prøvd å tvinge meg iblant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #17 Del Skrevet 6. november 2015 Hva esakt mener du med manipulerende? Falskhet? At dem forsøker å få deg til å gjøre ting med skjulte agendaer? Anonymkode: c838e...798Jepp. Akkurat Anonymkode: 917bf...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 6. november 2015 #18 Del Skrevet 6. november 2015 Jepp. AkkuratAnonymkode: 917bf...b28Da er det bare å smile med, men ikke bli manipulert da. Så lenge du er kar over det bør det vel ikke være noe problem. Og er de skikkelig manipulerende folk bør du vel heller være på plusssiden deres enn minussiden? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #19 Del Skrevet 6. november 2015 Jepp. AkkuratAnonymkode: 917bf...b28Du vet at for å oppdage manipulasjon må man gjerne være manipulerende selv. Uansett så gjør du ikke noe du ikke vil. Anonymkode: c838e...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå