Gå til innhold

utrensing/rensekurer

aline

Anbefalte innlegg

Hei

er det noen som har prøvd noen rensekurer?

slik som f.eks Tonidren eller andre natur/urtemedikamenter som man tar i en periode for å rense ut slaggstoffer i kroppen og dermed liksom skal forbedre opptak av stoffer og alt dette?

Har følt meg litt tung og "skitten", og synes det høres interessant ut, men aner ikke om det virkelig GJØR noe eller om dette også bare er humbug?

Noen med erfaringer?

hva har dere brukt og hvordan funket det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Har prøvd både Tonidren og Bio Drain,kke noe forskjell merket jeg.Derimot føler jeg det bedre ved og få gått på toalettet minst en gang pr. dag og det gjør jeg med Oxy-tarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei hei!

Jeg har ikke prøvd rensekurer selv, men har lest anmeldelse/test i "Shape-up", og da la jeg merke til en som jeg tror helt "NorClean" som hadde spesielt god effekt på cellullitter, "vann i kroppen" og den slags utrensning. Den var også bra som slankestarter. Den ble anbefalt å brukes en gang i halvåret og jeg tror man skulle bruke den i 2 uker.

Hilsen Thea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lureste tror jeg er rett og slett å spise mindre bearbeidede matvarer, drikke mer vann, og mindre koffeinholdig drikke.

Jeg merker at kroppen føles betraktelig bedre når jeg er flink til å drikke minst to liter vann pr dag, og jeg i tillegg spiser masse fiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koffein tåler jeg ikke, så det drikker jeg så godt som aldri, vann er stort sett det eneste jeg drikker i hverdagen, så det det litt av, men kunne drukket mer.

fiber kan jeg nok få i meg mer av. og ubearbeidet mat.

takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør ikke spise for mye brød pga kranglete mage; blir oppblåst og kan få diaré. Men jeg har vært sløv på denne fronten.

Nå har jeg begynt å spise mer grøt og frokostblandinger, og merker at kroppen generelt liker det. Magen blir bedre, jeg blir ikke så oppblåst, føler meg mer opplagt, og til og med huden ser finere ut. Jeg bruker å tilsette litt havrekli, linfrø og solsikkekjerner til både havregrøt og frokostblanding (i tillegg til rosiner), det er bra for kroppen og gjør at smaken blir mer spennende.

I tillegg skal grønn te være bra for å rense kroppen, men personlig takler jeg ikke smaken (føler at det er som å spise plengress).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

savner virkelig å kunne spise frokostblandinger!!!

har melkeintolleranse, så både melk og yoghurt er noe magen definitivt ikke blir bedre av....

de letteste lett-yoghurtene går iblandt, så jeg skal prøve meg frem litt igjen, prøve de nye lettere til Tine, Sans eller hva de heter.....

det er en god start på dagen, og smaker godt, forkostblandinger altså. og det er lett å blande i kli ja, slik at man får mer av det rette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med havregrøt? Små havregryn, en neve havrekli, litt solsikkefrø, linfrø og rosiner (og bittelitt salt); litt over dobbelt så mye vann som grynblanding. Pronto! Frokost på tre minutter (ett i mikroen). Også godt å tilsette eplebiter. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og skal du prøve Sans - gå for vanilje eller sitrus på literskartong. Begge er kjempegode på rug og havregryn (som jeg ofte spiser til frokost!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har sikla litt etter den der med vanilje ja... men vet ikke hvor sunn den er eller hvor ille den er for melkeintolleransen min...

bare en måte å finne ut toleransen for det ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sikla litt etter den der med vanilje ja... men vet ikke hvor sunn den er eller hvor ille den er for melkeintolleransen min...

bare en måte å finne ut toleransen for det ihvertfall. :)

Sant nok, men litt slitsomt også da... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
savner virkelig å kunne spise frokostblandinger!!!

har melkeintolleranse, så både melk og yoghurt er noe magen definitivt ikke blir bedre av....

Hvorfor ikke prøve frokostblanding med soya eller rismelk. Det funker fint, det. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Hvorfor ikke prøve frokostblanding med soya eller rismelk. Det funker fint, det. :-)

:kline: er så glad i deg altså!!!

hadde helt glemt hele soyamelk-muligheten jeg!!

får jeg både soyamelk og rismelk på helsekosten?

hva er det best smak på av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker soya, men det er vel en smakssak. Du får dem på helsekosten, ja. Tar litt syltetøy i, for det smaker ikke melk, liksom. Det smaker soyamelk. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...