Gå til innhold

Ned i vekt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en jente på 25 år. Jeg er litt overvektig, men ikke så mye. Ønsker og ta av meg ca 5 kg. 
Det er så forskjellige mener rundt temaet kcal og karbohydrater, men jer lurer på hva jeg bør ligge på i kcal om dagen? Jeg trener to ganger daglig nå, og spiser greit, men går ikke ned!! Hvordan gå ned FORT? Og hva kan være til stor hjelp under vektnedgangen? Og er det sant at man går fortere ned ved å spise greit, isteden for å nesten sulte??

( Er sikkert noen som kommer med kommentarer om spiseforstyrrelser. Jeg har ikke en spiseforstyrrelse! Skal være modell om 3 uker og MÅ ned minst 5 kg. 

Anonymkode: c5fc0...b00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på retningslinjene

Tråder hvor det skrives om alt for lite matinntak eller store mengder trening uten tilstrekkelig matinntak vil bli stengt. Kvinneguiden har ikke den nødvendige kompetansen til å hjelpe brukere som burde få svar på disse spørsmålene av helsepersonell. På samme måte vil tråder hvor det tilsynelatende "konkurreres" om minst mulig matinntak bli stengt.

Mynona, mod. 

Skrevet (endret)

ikke gå ned FORT.

Hvis du sliter med overvekt, er dette en symptom på dårlig livsstil. Du trenger ikke en midlertidig kjendis diett. "Drikk te for å gå ned!" - tullet. Du trenger å endre livsstilen din. Dette er det mest krevende og mest belønnenode. Du har tatt valg som har gjort at du har noen kg ekstra, og hvis du ikke endrer livsstilen vil du legge på deg igjen etter å ha gått ned RASKT!

For å finne ut hvor mye mat du trenger bør du sjekke din BMR. Den kommer til å variere ut ifra høyde og vekt. Alder og kjønn er mindre viktig. BMR er det du forbrenner på dagen bare av å leve. Her er testen som kommer til å avgjøre hvor mye kalorier du kan spise på en dag for å gå sunt ned i vekt og bli der. 

http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/

Som du ser, kan du spise mer hvis du trener mer. Lykke til.

Jeg har forresten akkurat gått ned 5 kg på en måned og vet at det ikke er så vanskelig eller umulig å leve sunt og godt liv samtidig som man går ned i vekt. 

Endret av Red-Ruby

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...