AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Hallo! Jeg er en jente som flere ganger i uken lager vegetarretter, og da spiser jeg som oftest ris til. Og da lurer jeg på hvilken ris som er sunnest? Er det økologisk? Er det villris ( sånn ris som er litt brun/svart)? Anonymkode: cb0ee...e0d
Fredsmegleren Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 (endret) Bruker som regel villris, fullkornsris og en lilla ris(vet ikke navnet), tror de skal ligge ganske greit på sunnhetsskalaen Ps ris kan også byttes ut med quinoa dersom du vil gjøre det ekstra "sunt". Endret 4. november 2015 av Fredsmegleren edit
Gjest Overrasket Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 (endret) Hvis du koker ris med en blanding av vann og forskjellige kokosprodukter tilsetter du automatisk både proteiner og fiber mm. til risen. Endret 4. november 2015 av Overrasket
Gjest Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 De mørke riskornene i villris har et høyere næringsinnhold. Fullkornsris har høyere næringsinnhold og gir lengre metthetsfølelse. Jeg ville gått for en av de to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå