Gå til innhold

"Jeg har nok med meg selv"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv er jeg litt lei av folk som lurer på om jeg ikke snart skal få meg kjæreste og stifte familie. Får ikke spørsmålene ofte, men det hender. Jeg er mann, så kanskje dere damer får disse spørsmålene enda oftere..? Hvorfor spør folk om slikt egentlig? Er det ikke min/vår privatsak?

Jeg får lyst å svare dem det jeg skrev som tittelen; "Jeg har nok med meg selv". Og det er akkurat slik jeg føler det også. Jeg er lite sosial, og trives meget godt i eget selskap. Egentlig har jeg ikke behov for annen sosial omgang enn min nærmeste familie.

Ser ikke for meg å kunne ha ansvaret for et barn, og alt det innebærer. Ser ikke for meg å være interessert nok i et menneske til å være sammen med den personen dag inn og dag ut.. Det virker bare fjernt.

Noen andre som tenker likt? Jeg er ikke aseksuell i det hele tatt, men har riktignok ikke noe aktivt sexliv.

Anonymkode: 9bcdc...e9e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker likt som deg. Og jeg er en voksen dame. Har ikke angret et sekund på at jeg ikke fikk meg barn. Til tross for at alle rundt meg har mast. Hva er greia? Må man følge en mal på dette? Må man ha en familie for å fremstå som en som har lykkes? 

Jeg holder meg ung og aktiv, har mange venner og opplever mye. 

Trives med å ha kjæreste - for en periode. Blir det for lenge så blir jeg kvalt. Er dog god venn med mange ekser. Så de har alle vært fine tilskudd i mitt liv. 

Jeg er bare rett og slett ikke skapt for et forutsigbart A4-liv. 

Anonymkode: 89753...33e

• Liker 3
Skrevet

Så trist det må være å ikke savne noen å være med og dele livet med, ei heller å ikke lengte etter sex.

Anonymkode: f3c18...31c

• Liker 1
Skrevet

Så trist det må være å ikke savne noen å være med og dele livet med, ei heller å ikke lengte etter sex.

jøsses. Må man ha en ektefelle for dette? Jeg går aldri lenge uten en mann i mitt liv. Men jeg orker ikke å leve oppå han 24/7. Stikker kjapt de gangene menn vil flytte sammen ol. 

Sex og nærhet er aldri noe problem. Og jeg har et liv med flere gode og nære venner rundt meg. Jeg er aldri ensom. 

• Liker 5
Skrevet (endret)

Selv er jeg litt lei av folk som lurer på om jeg ikke snart skal få meg kjæreste og stifte familie. Får ikke spørsmålene ofte, men det hender. Jeg er mann, så kanskje dere damer får disse spørsmålene enda oftere..? Hvorfor spør folk om slikt egentlig? Er det ikke min/vår privatsak?

Jeg får lyst å svare dem det jeg skrev som tittelen; "Jeg har nok med meg selv". Og det er akkurat slik jeg føler det også. Jeg er lite sosial, og trives meget godt i eget selskap. Egentlig har jeg ikke behov for annen sosial omgang enn min nærmeste familie.

Ser ikke for meg å kunne ha ansvaret for et barn, og alt det innebærer. Ser ikke for meg å være interessert nok i et menneske til å være sammen med den personen dag inn og dag ut.. Det virker bare fjernt.

Noen andre som tenker likt? Jeg er ikke aseksuell i det hele tatt, men har riktignok ikke noe aktivt sexliv.

Tror folk bare spør av interesse, samtale, nysgjerrighet. Egentlig helt greit at de spør, synes jeg. Synes også du godt kan svare at du har nok med deg selv, og så kan du f.eks smile eller le litt. Du kan legge til at du trives alene og tror egentlig du vil ha det best slik. Helt greit å si at du ikke føler savn etter barn eller det å stifte familie.

Det er veldig fint for deg at du ikke føler det savnet. Tror dessverre det er mange som går rundt og savnert det de ikke har, om det så er et forhold eller det å være singel, det å ha barn, ikke ha barn mm

For noe tull. Her tar du feil. Det er ikke trist i det hele tatt når man ikke har savnet etter det, derimot trist når man har savnet.

Det er synd at mange ikke er tilfredse og går og savner noe de ikke har, i steden for å glede seg og være fornøyd med slik en har det.

Endret av Berit
  • Liker 7
Skrevet

Dette er jo en selvmotsigelse. TS savner ikke dette, altså er det ikke trist. Han har jo ikke noe savn. Sex kan man ha uten å være i et fast forhold.

Anonymkode: af50b...aa4

• Liker 9
Skrevet

jøsses. Må man ha en ektefelle for dette? Jeg går aldri lenge uten en mann i mitt liv. Men jeg orker ikke å leve oppå han 24/7. Stikker kjapt de gangene menn vil flytte sammen ol. 

Sex og nærhet er aldri noe problem. Og jeg har et liv med flere gode og nære venner rundt meg. Jeg er aldri ensom. 

TS skriver jo at han ikke kan tenke seg å leve med noen dag ut og dag inn, eller ha nærkontakt. Trenger ikke å være gift, men samboer. Han benekter å være aseksuell men det tror jeg jammen meg han her!! Trist liv uansett.

Skrevet

Dette er jo en selvmotsigelse. TS savner ikke dette, altså er det ikke trist. Han har jo ikke noe savn. Sex kan man ha uten å være i et fast forhold.

Anonymkode: af50b...aa4

Det må være trist å ikke ønske å ha noe som helst kontakt med mennesker uten om nær familie. TS savner jo ikke sex en gang! For de alle fleste vil det være et trist liv.

Skrevet (endret)

Det må være trist å ikke ønske å ha noe som helst kontakt med mennesker uten om nær familie. TS savner jo ikke sex en gang! For de alle fleste vil det være et trist liv.

Nei, det er ikke trist i det hele tatt for dem som ikke savner eller har det ønske. Vi er heldigvis forskjellige med forskjellige behov og ønsker. 

Det er ikke sånn at det DU ønsker betyr at alle andre ønsker (og savner) det samme som deg.

Endret av Berit
  • Liker 4
Skrevet

Jeg synes faktisk dette er ganske ufint å si til andre mennesker. Det er da ikke andre som bestemmer når det er på tide for deg å stifte familie. 

Anonymkode: a8761...bf1

• Liker 4
Gjest Spiderman
Skrevet

Jeg får lyst å svare dem det jeg skrev som tittelen; "Jeg har nok med meg selv".

Noen andre som tenker likt? 

Det er en ærlig sak det.

Folk spør fordi de er nysgjerrige. Ikke noe galt med det heller. Siden det plager deg så får du si det som det er eller be dem passe sine egne saker.

Skrevet

Nei, det er ikke trist i det hele tatt for dem som ikke savner eller har det ønske. Vi er heldigvis forskjellige med forskjellige behov og ønsker. 

Det er ikke sånn at det DU ønsker betyr at alle andre ønsker (og savner) det samme som deg.

Jo jeg synes det er trist. Ser jeg slike personer som det får jeg vondt inni meg. Det er ikke mange personer som har det slik.

Skrevet

TS skriver jo at han ikke kan tenke seg å leve med noen dag ut og dag inn, eller ha nærkontakt. Trenger ikke å være gift, men samboer. Han benekter å være aseksuell men det tror jeg jammen meg han her!! Trist liv uansett.

Kom her, så skal jeg motbevise deg!

• Liker 1
Skrevet

Jo jeg synes det er trist. Ser jeg slike personer som det får jeg vondt inni meg. Det er ikke mange personer som har det slik.

Ja, det er en annen ting at DU synes det er trist. Det er klart du synes det, for du kunne ikke tenke deg selv å leve sånn. Men jeg sa at det er ikke trist for Ts, for han har ikke ønske om det. Så du behøver ikke få vondt inni deg av en person som selv har det best med å leve et liv som er annerledes enn det du selv kunne tenke deg.

Det er nok mange personer som foretrekker et liv alene, men det er nok enda flere som ønsker å stifte familie. Hver må få leve livet sitt slik de selv ønsker uten at noen skal ergre seg over det.

• Liker 5
Skrevet

Du trenger ikke ha vondt av meg i hver fall ;) Jeg synes forresten synd på de mennesker som tror at man MÅ leve et A4-liv for å lykkes. Jeg ser nå på mine venninner og hvor mange av de som misunner meg mitt liv. Der de har brukt all tid på å lage en liten familie, så har jeg opplevd verden. Jeg har sett mye og opplevd mer enn mange og jeg har enormt mange minner. Og flere skal det bli. Aldri noen sinne om en mann skal holde meg igjen for at jeg skal oppleve min lykke. Jeg er såpass trygg på meg selv at jeg vet jeg ikke trenger å bli foralt hva som forventes av meg. Det vet jeg selv best.

Og selv om jeg er evig singel så er jeg aldri alene. Folk kommer inn i ens liv hele tiden. Noen for alltid og noen for en kort periode. Og alle betyr noe for meg. Gir meg visdom og mer dybde.

Jeg hadde aldri opplevd alt dette om jeg skulle gjort som de som tror det eneste som betyr noe er 2.4 barn, stakittgjerde og Volvo stasjonsvogn.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er en annen ting at DU synes det er trist. Det er klart du synes det, for du kunne ikke tenke deg selv å leve sånn. Men jeg sa at det er ikke trist for Ts, for han har ikke ønske om det. Så du behøver ikke få vondt inni deg av en person som selv har det best med å leve et liv som er annerledes enn det du selv kunne tenke deg.

Det er nok mange personer som foretrekker et liv alene, men det er nok enda flere som ønsker å stifte familie. Hver må få leve livet sitt slik de selv ønsker uten at noen skal ergre seg over det.

Ja det har jeg jo sagt mange ganger at JEG synes det. og at JEG SYNES det virker trist å leve slik som ts gjør. Jeg får vondt inni meg når jeg hører om folk som er fornøyd med å sitte isolert inne i huset resten av livet uten å ha nære relasjoner. Dette må jeg få lov til å mene uten at jeg blir kalt for dum og lite oppegående... Ærlig talt, KG!

Skrevet

Du trenger ikke ha vondt av meg i hver fall ;) Jeg synes forresten synd på de mennesker som tror at man MÅ leve et A4-liv for å lykkes. Jeg ser nå på mine venninner og hvor mange av de som misunner meg mitt liv. Der de har brukt all tid på å lage en liten familie, så har jeg opplevd verden. Jeg har sett mye og opplevd mer enn mange og jeg har enormt mange minner. Og flere skal det bli. Aldri noen sinne om en mann skal holde meg igjen for at jeg skal oppleve min lykke. Jeg er såpass trygg på meg selv at jeg vet jeg ikke trenger å bli foralt hva som forventes av meg. Det vet jeg selv best.

Og selv om jeg er evig singel så er jeg aldri alene. Folk kommer inn i ens liv hele tiden. Noen for alltid og noen for en kort periode. Og alle betyr noe for meg. Gir meg visdom og mer dybde.

Jeg hadde aldri opplevd alt dette om jeg skulle gjort som de som tror det eneste som betyr noe er 2.4 barn, stakittgjerde og Volvo stasjonsvogn.

Jeg synes synd på dem som rett og slett ikke savner sex, ikke føler behov for kjæreste, og trives stort sett KUN i deres eget selskap. Leve slik resten av livet? Ingen som kommer å besøker dem på gamlehjem for de har jo ingen venner eller familie...

Skrevet

Jeg synes synd på dem som rett og slett ikke savner sex, ikke føler behov for kjæreste, og trives stort sett KUN i deres eget selskap. Leve slik resten av livet? Ingen som kommer å besøker dem på gamlehjem for de har jo ingen venner eller familie...

Man kan da fint ha sex og nærhet uansett vel. Jeg savner ikke. Jeg har nok med meg selv og alle menneskene rundt meg. Så jeg må bure meg inne i perioder og si ifra at jeg trenger alenetid. Bare være alene i stillhet. Samme som når jeg går tur. Da må jeg gå alene. I timesvis.

Jeg er ikke spesielt introvert av meg (noe jeg antar TS er i mye større grad) men jeg trenger ingen andre mennesker for egen lykke. Min lykke ligger i meg. Ikke andre.

Jeg synes det er fint at TS har funnet seg sin lykke. Det som gir han ro og trygghet. Det som passer han. Han minner meg veldig om en god venn av meg. Vi var sex-venner i en perioden. Helt gull. For begge parter. Møttes kun når vi begge hadde ønske om å være sosiale. Men jeg respekterer at han vil være alene. Aller helst vil han bo langt avgårde på en øde hytte. Og jeg forstår han jeg.

• Liker 2
Skrevet

Men de liker jo å leve slik så hva i alle dager er problemet? Hvis jeg trives i mitt eget selskap nå så gjør jeg det sikkert når jeg er på gamlehjemmet også. Er du veldig ung?

Anonymkode: 8a5d1...586

• Liker 1
Skrevet

Ja det har jeg jo sagt mange ganger at JEG synes det. og at JEG SYNES det virker trist å leve slik som ts gjør. Jeg får vondt inni meg når jeg hører om folk som er fornøyd med å sitte isolert inne i huset resten av livet uten å ha nære relasjoner. Dette må jeg få lov til å mene uten at jeg blir kalt for dum og lite oppegående... Ærlig talt, KG!

Får du virkelig vondt inni deg av at andre mennesker lever det livet de selv ønsker? TS skriver ingen ting om at han ikke ønsker nære relasjoner, men at han ikke ønsker barn og ektefelle. Det er er stor forskjell. Det blir for dumt å syns synd på noen fordi de lever et liv du ikke hadde ønsket deg.

Og ærlig talt, tror du virkelig noen klarer å ta deg seriøst, når du drar inn sex og satan? Tror du selv du blir oppfattet som smart og oppegående da?

Anonymkode: 61626...537

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...