Gå til innhold

Flat stjert!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjeeelp! Nå i disse latinirumpe-tidene er jeg den "heldige" vinneren av tidenes flateste stjert! :sur:  Tiden er kommet for å gjøre noe, men hvor skal jeg begynne?? På treningsenteret med tunge vekter, men hvilken øvelser? hvor mye?  Håper det er håp for min rumpe også!  :overrasket:

Anonymkode: 57f09...e3d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen googlesøk vil gi deg svarene du trenger.

Anonymkode: 0a182...bdc

• Liker 1
Skrevet

Stemmer..hva skal man med KG når man har google! 

Skrevet

Jeg har en rimelig bouncy ass (er petite), som jeg har fått av trening.
Mitt tips for rumpa:

Før trening gjør du noen aktiveringsøvelser med strikk for å oppnå god kontakt med musklene du har tenkt å bruke.
Hipthrust 4 sett x 15-20 reps (lette vekter, men ikke FOR lette. det skal svi skikkelig).
Donkey kicks 4 x 20-25
Ett-bens hipthrust 3 x 10-12
Strake markløft 3 x 10-15
Knebøy 3 x 8-10
Kickbacks 2 x 20-25

Varierer med tyngre vekter og færre reps.
Feks 
Knebøy 8 sett x 3 reps (tungt)
Strakmark 6 x 5 
osv

For meg har mange repetisjoner gitt meg fylden av en stor rumpe, men det gjør deg ikke nødvendigvis sterk. Liker å variere treningen i løpet av uka. Det kommer også litt an på hvor mye du faktisk trener (jeg trener minst 3 dager i uka). Husk; man trenger mat for å bygge muskler - spis proteinrikt, helst 2g per kg kroppsvekt.  

Anonymkode: b3cdb...f83

Skrevet

Jeg har en rimelig bouncy ass (er petite), som jeg har fått av trening.
Mitt tips for rumpa:

Før trening gjør du noen aktiveringsøvelser med strikk for å oppnå god kontakt med musklene du har tenkt å bruke.
Hipthrust 4 sett x 15-20 reps (lette vekter, men ikke FOR lette. det skal svi skikkelig).
Donkey kicks 4 x 20-25
Ett-bens hipthrust 3 x 10-12
Strake markløft 3 x 10-15
Knebøy 3 x 8-10
Kickbacks 2 x 20-25

Varierer med tyngre vekter og færre reps.
Feks 
Knebøy 8 sett x 3 reps (tungt)
Strakmark 6 x 5 
osv

For meg har mange repetisjoner gitt meg fylden av en stor rumpe, men det gjør deg ikke nødvendigvis sterk. Liker å variere treningen i løpet av uka. Det kommer også litt an på hvor mye du faktisk trener (jeg trener minst 3 dager i uka). Husk; man trenger mat for å bygge muskler - spis proteinrikt, helst 2g per kg kroppsvekt.  

hvordan er kostholdet da? :)

Anonymkode: 06832...bf9

Skrevet

Skal ikke snakke for mye dritt om øvelser som kickbacks da de jentene på senteret med de beste rumpene driver med disse øvelsene støtt og stadig. Når det er sagt er det ingenting som får meg så støl i rumpa som knebøy. Det gledelige for TS er at du ikke behøver å løfte veldig "tungt" og få reps. Jeg vil gå andre veien og heller anbefale 10-15-20 reps med knebøy, gjerne 4-5 set. Særlig i en læringsfase, få inn teknikken bunnsolid før du skal begynne med tyngere vekter. Så slipper du også å bli skadet og rumpedrømmen din slutter der. 

Strakmark er også veldig bra. Bruk baseøvelser som knebøy og strakmark først på økten så bruker du isolasjonsøvelser etter dette for å slite ut muskelen helt.

Hiv inn vanlige tradisjonelle markløft og sumomark på de dagene du trener rygg og hold knebøy og strakmark til de dagene du trener ben. Tren ben 3 ganger i uken, og spise godt og sunt med prioritet på proteinrik mat, samt grønt så kan jeg nesten garantere deg at du vil få en juicy ende.

Skrevet

hvordan er kostholdet da? :)

Anonymkode: 06832...bf9

proteinrikt, mye fett, mye karbohydrater 😊

Gjest Herr Heftig
Skrevet

proteinrikt, mye fett, mye karbohydrater 😊

Ahh, min favorittdiett. High Protein, High Fat, High Carb.

Forresten TS, så er det sånn at den objektivt sett mest attraktive kameraten min foretrekker små, men stramme rumper.

Skrevet

Skal ikke snakke for mye dritt om øvelser som kickbacks da de jentene på senteret med de beste rumpene driver med disse øvelsene støtt og stadig. Når det er sagt er det ingenting som får meg så støl i rumpa som knebøy. Det gledelige for TS er at du ikke behøver å løfte veldig "tungt" og få reps. Jeg vil gå andre veien og heller anbefale 10-15-20 reps med knebøy, gjerne 4-5 set. Særlig i en læringsfase, få inn teknikken bunnsolid før du skal begynne med tyngere vekter. Så slipper du også å bli skadet og rumpedrømmen din slutter der. 

Strakmark er også veldig bra. Bruk baseøvelser som knebøy og strakmark først på økten så bruker du isolasjonsøvelser etter dette for å slite ut muskelen helt.

Hiv inn vanlige tradisjonelle markløft og sumomark på de dagene du trener rygg og hold knebøy og strakmark til de dagene du trener ben. Tren ben 3 ganger i uken, og spise godt og sunt med prioritet på proteinrik mat, samt grønt så kan jeg nesten garantere deg at du vil få en juicy ende.

Hva er forskjellen på strakmark og markløft? 
Tenkte jeg kunne trene hele kroppen 3 ganger i uken, er det bedre å dele opp øktene i bein en dag og overkropp en annen dag?  

TS

Skrevet

Ahh, min favorittdiett. High Protein, High Fat, High Carb.

Forresten TS, så er det sånn at den objektivt sett mest attraktive kameraten min foretrekker små, men stramme rumper.

Hehe, hjelper ikke meg! "Objektivt sett mest attraktive" er ikke helt min greie  :sleep: 

TS

Skrevet (endret)

Hva er forskjellen på strakmark og markløft? 
Tenkte jeg kunne trene hele kroppen 3 ganger i uken, er det bedre å dele opp øktene i bein en dag og overkropp en annen dag?  

TS

Strakmark blir noe av det samme som markløft bortsett fra at du lukker knærne og holder bena strake og ikke slipper stangen ned på gulvet. Det betyr også at du vil måtte løfte ganske mye lettere når du gjør det, men du skal få ganske god kontakt med baken og hamstrings når du gjør det.

Trener du f. eks mandag onsdag lørdag så kan du trene hele kroppen hver gang. Begynner du å trene fire så ville jeg splittet i overkropp og underkropp.

Endret av Charmander

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...