AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Jeg observerer at psykopater er mennesker som greier seg mot alle odds. De har mange venner, får aldri problemer og slipper unna med alt. De er dessuten flinke til å snakke for seg, og drar lett med seg folk.Vi som forhåpentligvis er normale, får alltid kjeft og skylden for ting. Psykopaten går fri og får tillit.Jeg innser derfor at det er de sterkeste som vinner, og psykopaten er skarpest i hodet. De har en egen evne til å bli godt likt, og greier alltid å vri skylden over på andre- for deretter å bli trodd.Sjefen min ser ut til å ha størst tillit til dette mennesket, og hakker på oss andre for ting som overhodet ikke er sant.Jeg har derfor bestemt meg for å bli en psykopat selv, for å beskytte meg mot feller fra hvemsomhelst. Vil gjerne ha tips og innspill fra meget sosialt sterke personer, som gjør at jeg rett og slett kan overliste enhver som vil lage problemer for meg. Anonymkode: 75a66...ebf 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Det er ikke noe du blir, det er noe du er. Du får heller jobbe med selvtilliten din. Anonymkode: 1c72f...a8d 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Du kan aldri bli en fullblods psykopat, det er til dels genetisk betinget, og til dels betinget av oppvekstforhold og erfaringer/belastninger i løpet av livet. Er du voksen og ikke psykopat så tviler jeg sterkt på at du kan bli det. Men enhver kan ha fordel av å bli litt sluere, litt tøffere og ikke så enkelt å vippe av pinnen (uten at det betyr at man blir psykopat). Det må man nesten, arbeidslivet og det sosiale livet har blitt langt tøffere de siste årene, og man må være brutal for å overleve. Anonymkode: 8acce...68c 1
WubWub Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Det er ikke slik at psykopater av ren automatikk er skarpest i hodet. Det finnes haugevis av psykopater som er dumme som brød med liten impuls kontroll, det er de vi finner i fengslet som de er inn og ut av hele livet. Psykopater som folk flest kommer med varierende intelligens. De skarpeste gjør det ofte bra i arbeidslivet og vi finner de ofte i topp stillinger ettersom de kan trå over lik bokstavelig talt for å klatre på rang stigen ved hjelp av manipulasjon og skuespill.Om du er voksen så skal det godt gjøres å bli en psykopat (jeg vil påstå det er nesten en umulighet), men det du derimot kan gjøre er å lese noen bøker om manipulasjon så prøve dempe empati senteret ditt. Du må trene på å slutte bry deg om andre mennesker, andres følelser, konsekvenser eller straff. Med andre ord må du bli careless å gi faen i alle andre enn deg selv. Ditt eneste fokus i livet må bli deg selv, og din suksess. Alt og alle andre må bli irrelevant, inkludert familie og kjæreste. I psykopatens hode er disse også bare brikker som er til for å bruke/utnytte til egen gevinst.Både manipulasjon og mangel på empati kan man trene på å utvikle så da får du ihvertfall 2 psykopatiske trekk å rutte med, men du vil aldri bli en fullblods psykopat for innerst inne vil det nok tære og gnage på samvittigheten din når du utnytter å sårer andre mennesker. Litt lenger frem i tiden kan vekten av lidelsen du har påført andre mennesker bli så stor at du knekker sammen mentalt.Det er faktisk ikke uvanlig at det skjer, om f.eks et menneske har drept et uskyldig menneske så vil man takle det i starten. Men etterhvert så vil det gnage på en mer og mer. Dette ser vi ofte hos soldater i krig eller folk som er fengslet for grusomheter, mange utvikler diverse diagnoser (ofte posttraumatisk stressforstyrrelse) om de faktisk er født med empati og samvittighet.
Basun Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Psykopati er ikke en bryter, men en "tuner". De flinkeste av dem kan justere litt på personlighetstrekkene etter hva som er hensiktsmessig i situasjonen de befinner seg i. Du kan øve deg opp til å bli bedre i dette du og. Jeg har faktisk en bok som handler om akkurat det. Man kan være empatisk samtidig som man besitter mange av de trekkene som gir dem "suksess". Det er lite hensiktsmessig å prøve å bli kvitt de gode trekkene ved din personlighet😊
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Det virker på mange måter og litt ensomt å være psykopat. Tenk å ikke oppleve å elske noen. Kun meg meg meg. Selv om det og må være litt digg. Mange har vel likevel psykopatiske trekk, selv jeg. Jeg kan f.eks finne andre menneskers behov forferdelig plagsomt, særlig om jeg ikke kjenner dem eller jeg er glad i dem/har noe jeg liker. F.eks kan jeg tenke "helvettes mennesker som må være så mange, så jeg må kaste bort tiden min på å vente " og mer. Anonymkode: 095e7...ec3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 Du kan jo fordype deg i pickupp artist litteraturen. Da blir du på god vei en drittsekk. Psykopat blir du ikke men en god gammaldags drittsekk kan man godt bli. Innholdet i pickupp artist bøkene kan brukes i mange settinger. Lykke til med å få et meningsløst og innholdsløst liv Anonymkode: 9c18a...d63 1
Daniel123 Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Som mange andre her har nevnt, er det ikke mulig å bli en psykopat - man blir født som en psykopat ...Men for all del, det er godt mulig å tilegne seg visse personlighetstrekk som psykopater besitter. For eks. kan Nietzsches filosofiske verk være til hjelp; Nietzsche mener blant annet at egoisme, arroganse og viljen til dominans og makt er ideelle trekk som kjennetegner "overmennesket" (tysk: das übermensch).
Gjest lisemm Skrevet 24. februar 2016 #9 Skrevet 24. februar 2016 (endret) Dagens økonomiske system (kapitalismen) er som skapt for psykopaten. Årsaken er enkel. Kapitalismen er bygget på menneskets lite flatterende egenskap - vår primitive egoisme. I et slikt system vil psykopater trives og man vil få en oppblomstring av mennesker med narsissistiske trekk. Hvorfor? Fordi egoisme lønner seg. Mange av dagens "suksessfulle" mennesker har klare narsissistiske trekk, deriblant Petter Stordalen, Donald Trump, Øystein Stray Spetalen, Jan Haudemann-Andersen. Hvordan bli med psykopatisk/narsissistisk? Skru av all empati. Bry deg mindre om andre. Bli grådig, hensynsløs og ambisiøs. Bygg nettverk og karriere. Sett mer pris på materiell velstand. Sett mindre pris på indre lykke. Se på livet som en konkurranse. Endret 24. februar 2016 av lisemm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå