Perelandra Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Inspirert av tråden om siste innkjøp av klær og sko, hva er ditt siste innkjøp av kjøkkenutstyr? Jeg tenker da på kjøkkenredskaper, maskiner, servise og glass, gryter og panner samt diverse duppeditter. Eventuelt også kokebøker.Selv er jeg svak for fint og praktisk kjøkkenutstyr. Det er farlig å slippe meg løs på Kitc'n eller Ikea. Jeg er ikke så opptatt av servise og glass, men desto mer interessert i redskaper og utstyr for tilberedning. Selve kronjuvelen er min Kenwood Major, og alt tilleggsutstyret til den. Kjæresten mente jeg burde kalle maskinen for Eyvind etter en viss kokk med samme navn.Mitt aller siste kjøp var en riskoker fra Tupperware. Den er genial til å koke ris i mikrobølgeovn. Jeg har også prøvd å koke makaroni i den, og det fungerte bra. Det forrige kjøpet var Minikaker og minibrød, ei eske med oppskriftsbok og seks miniformer i silikon. Den passer bra for meg som bor alene.* Det finnes kanskje en liknende tråd fra før? I så fall kan jeg ikke huske å ha sett det.
Sjela Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Samme her! Kitch'n og IKEA har jo så mye fint og billig! Jeg er veldig fan av praktisk utstyr man kan bruke på flere måter. For eksempel min Kenwood kjøkkenmaskin. Denne brukes flittig! Siste kjøp var en pakke med oransje Le cruset salt/pepperkverner fra Kitch'n til nesten halv pris En jernwok fra Bodum i samme butikk står også høyt på ønskelisten.Jeg har faktisk ikke muffinsbrett, så det skal jeg ønske meg til jul 1
Perelandra Skrevet 4. november 2015 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2015 Jeg har faktisk ikke muffinsbrett, så det skal jeg ønske meg til jul Muffinsbrett er praktisk og greit. Det kan du få kjøpt billig hos Ikea eller Clas Ohlson. 1
Tinuwiel Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Kjøpte en sånn liten dupeditt som jeg legger i kasserollen når jeg koker egg å så kan jeg se hvor mye kokt egget er:) er positivt overrasket!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Jeg har lite plass på kjøkkenet, og er stor motstander av spesialredskaper som har begrensede bruksområder. Så mitt spenstigste kjøp var en ny ostehøvel, som jeg har lett etter lenge, og som jeg nå er veldig fornøyd med. Nå skal jeg i tillegg være helt vill og galen og kjøpe meg ny boksåpner, siden den gamle ikke gjør jobben lenger. Blir hæla i taket når jeg skal lage meg tunfisksalat neste gang, ja. Anonymkode: 99e93...03b 2
Gjest Margit Spat Skrevet 4. november 2015 #7 Skrevet 4. november 2015 Jeg har den farlige kombinasjonen av svakhet både for serviser og for kjøkkenutstyr. IKEA og Kitch'n er blant favorittbutikkene mine, og slenger vi i tillegg på Ting-butikkene, et par glassmagasiner + brukthandlere (pga servisene), så har jeg myyye å kose meg med i lang tid. Som regel prøver jeg å kjøpe så mye som mulig av julegaver på Kitch'n (og de andre jeg nevnte), for da får jeg brukt riktig så mye tid der . Det siste jeg kjøpte var ny stekepanne og nytt dørslag til hytta. Det ble kjøpt på IKEA.
Gjest Lady Mondegreen Skrevet 4. november 2015 #8 Skrevet 4. november 2015 Jeg kjøpte meg nettopp en potetstapper (potetstamper?) og en mandolin på Clas Ohlson. Jeg har ikke prøvd stappestampesaken ennå, men mandolinen var finfin.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #9 Skrevet 4. november 2015 Tilfeldig at du spurte om dette akkurat i dag. I dag har jeg nemlig slått på "stortromma" og handla inn fargerike papp-asjetter, plast-vinglass og et par lekre litermål i ulik størrelse, samt et silikonunderlag til baksten. Ja, det skal være barnebursdag her til helga, og vi hadde ikke nok servise og ikke råd til å kjøpe nytt! Det minner meg på at jeg glemte å kjøpe ny kjevle... Anonymkode: 888b9...180 1
fresia Skrevet 4. november 2015 #10 Skrevet 4. november 2015 to oppbevaringsglass fra Søstrene Grene (som det står "Flour" og "Pasta" på)to oppbevaringsglass fra Home & Cottage (som det står hvor mange ml de inneholder på)
Piruette Skrevet 4. november 2015 #11 Skrevet 4. november 2015 Jeg bestilte for et par dager siden et nytt hverdagsservise! Modern House Skagen.Tallerkner, asjetter, boller og to større serveringsskåler. Har lett lenge etter et hverdagsservise, og endelig fant jeg et jeg likte!:D
Anglofil Skrevet 4. november 2015 #12 Skrevet 4. november 2015 (endret) Ah, ja, jeg elsker slike butikker. Jeg har også jobbet i en slik butikk, og for å si det sånn: mens mine medstudenter brukte pengene sine på uteliv brukte jeg mine penger på slike ting, som glass, serviser, interiørting. Det fine er dog at da jeg kjøpte min egen leilighet så hadde jeg masse fint å bruke. Siste "kjøkkenting" jeg kjøpte var denne:Og denne: Mvh Yvonne Endret 4. november 2015 av Yvonne 2
Munchlax Skrevet 4. november 2015 #13 Skrevet 4. november 2015 En eggedeler fra Åhlens. Kjøpte den kun for at jeg skulle ha finhakket egg i eggesmøret til fisken. Da jeg skulle ta den i bruk samme kveld, hadde jeg selvfølgelig rotet den bort i mellomtiden. Fant den igjen dagen etter, men da hadde jeg kuttet opp eggene med kniv. Har ikke brukt den siden. 2
Pearl2.0 Skrevet 4. november 2015 #14 Skrevet 4. november 2015 Kjøpte et sett med skjærefjøler fra bodum på kitch'n 1
Rotemor Skrevet 4. november 2015 #15 Skrevet 4. november 2015 Jeg kjøpte meg nettopp en potetstapper (potetstamper?) og en mandolin på Clas Ohlson. Jeg har ikke prøvd stappestampesaken ennå, men mandolinen var finfin.Mandoin bruker jeg daglig I love it.
Rotemor Skrevet 4. november 2015 #16 Skrevet 4. november 2015 Ah, ja, jeg elsker slike butikker. Jeg har også jobbet i en slik butikk, og for å si det sånn: mens mine medstudenter brukte pengene sine på uteliv brukte jeg mine penger på slike ting, som glass, serviser, interiørting. Det fine er dog at da jeg kjøpte min egen leilighet så hadde jeg masse fint å bruke. Siste "kjøkkenting" jeg kjøpte var denne:Og denne: Mvh Yvonne Very nice Jeg må innrømme at jeg ønsker meg en KA til å ha på benken Jeg har jo en Kenwood Major i skapet som jeg bruker en gang i kvartalet, så behovet er ikke tilstede. Men den er så fin!! 2
Perelandra Skrevet 4. november 2015 Forfatter #17 Skrevet 4. november 2015 Ah, ja, jeg elsker slike butikker. Jeg har også jobbet i en slik butikk, og for å si det sånn: mens mine medstudenter brukte pengene sine på uteliv brukte jeg mine penger på slike ting, som glass, serviser, interiørting. Det fine er dog at da jeg kjøpte min egen leilighet så hadde jeg masse fint å bruke. Siste "kjøkkenting" jeg kjøpte var denne:*fjernet bildene* Mvh Yvonne Så fine, og så stilig farge! Jeg må innrømme at maskinene til Kitchen Aid ser stiligere ut på kjøkkenbenken enn min trauste hvite Kenwood, men jeg er uansett godt fornøyd med den.
Rumle Skrevet 4. november 2015 #18 Skrevet 4. november 2015 Åhhh her må jeg følge med .. selv om jeg eeeeegentlig er på innkjøpsfaste 1
Perelandra Skrevet 24. november 2015 Forfatter #19 Skrevet 24. november 2015 Spiralvisp av plast kjøpt hos Lagerhaus
Mis(s)Understood Skrevet 25. november 2015 #20 Skrevet 25. november 2015 En smart eggedeler (både skiver og båter i en liten deler) og en ny wokpanne.Kundeklubben til Kitchn er litt farlig for den som trenger noe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå