AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Min bror døde av kreft, 40 år gammel. Det hele skjedde brått.Vår kusine insisterte på å ha med sin sønn på 8 mnd, enda hun hadde tilbud om barnepass. Hun satt langt frem i kirken, og ungen skrek mer eller mindre under hele seremonien. Jeg er fortsatt sjokkert over at hun ikke tok med sønnen ut av kirken.Det sterkeste minnet mitt fra begravelsen er barnegråt... Og det er så vondt.Jeg tok opp med henne hvor respektløst dette var. Hun syntes jeg overdrev. Kjenner jeg kommer til å holde meg langt unna henne i tiden som kommer.... Anonymkode: 6d6af...b96 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Dette syns jeg også er irriterende! i min beste venninnes begravelse tok også en bekjent av henne med seg en skrikende baby i begravelsen.. Til en 27 år gammel jente som døde av kreften! Hun kjente ikke venninnen noe særlig min en gang.. Ellers så har denne personen barnevakt/apair hele tiden.. Hun var også med i begravelsen.. Hun visste ikke engang hvem avdøde var.. Barnet gråt igjennom hele begravelsen og flere gikk bort å spurte om hun ikke kunne ta med seg barnet ut. Idiotisk!! Anonymkode: f36be...fcf 5
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Skjønner godt at de ønsket å ta med små babyer, men det er da vanlig folkeskikk å gå ut om babyen gråter. Hadde blitt så utrolig flau og lei meg om babyen min tok all oppmerksomheten i en begravelse... Anonymkode: 7b546...9e3 7
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Når mennesker er i sorg, så synes ikke jeg noen andre, uansett relasjon til den døde, skal sette seg ned og diktere og insistere på hva eller hvordan den og de sørgende skal få lov til å ta farvel med den døde. Det vet de sørgende best selv. De som har den hyelnde babyen er sikkert ganske svette og fortvilet over den gråtende og utrøstelige babyen selv. Vent med å dømme og fordømme andres valg til dere selv står i tilsvarende situasjoner med små barn. Å delta i en begravelse er viktig for mange for å klare å gå videre... Anonymkode: 08398...55b 5
Millimani Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Det er dessverre sånn det er noen ganger. Spør dem om de ikke kan ta med ungen ut en stund, men det vil de ikke, - kanskje fordi de selv ønsker å overvære hele seremonien. De klarer ikke å tenke at en skrikende unge plager andre, fordi det er deres egen unge og de dermed takler skrikerungen bedre enn de andre i kirka. Når jeg skriver dette så mener ikke jeg å ta de skrikende ungene eller foreldrene i forsvar, men det er bare sånn jeg ser det. Jeg mener selvsagt også at det er dumt av mødrene, men det er kanskje vanskelig å tenke klart i en sånn situasjon. At det kommer personer som ikke kjente avdøde i begravelser er vanlig, så sant det ikke er en "stille" begravelse. Disse personene er der for å vise sin medfølelse for dem som har mistet sin kjære. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Når mennesker er i sorg, så synes ikke jeg noen andre, uansett relasjon til den døde, skal sette seg ned og diktere og insistere på hva eller hvordan den og de sørgende skal få lov til å ta farvel med den døde. Det vet de sørgende best selv. De som har den hyelnde babyen er sikkert ganske svette og fortvilet over den gråtende og utrøstelige babyen selv. Vent med å dømme og fordømme andres valg til dere selv står i tilsvarende situasjoner med små barn. Å delta i en begravelse er viktig for mange for å klare å gå videre...Anonymkode: 08398...55bNår mennesker er i sorg, så synes ikke jeg noen andre, uansett relasjon til den døde, skal sette seg ned og diktere og insistere på hva eller hvordan den og de sørgende skal få lov til å ta farvel med den døde. Det vet de sørgende best selv. De som har den hyelnde babyen er sikkert ganske svette og fortvilet over den gråtende og utrøstelige babyen selv. Vent med å dømme og fordømme andres valg til dere selv står i tilsvarende situasjoner med små barn. Å delta i en begravelse er viktig for mange for å klare å gå videre...Anonymkode: 08398...55bDenne kusinen vår har ikke et spesielt nært forhold til oss. Men hun er en person som setter sine egne behov foran alle andres. Det er ikke noe nytt.Hun burde i det minste beklaget når jeg tok det opp. Til og med presten kikket rart på henne når ungen hylskrek under minnetalen.ts Anonymkode: 6d6af...b96 9
Gjest supernova_87 Skrevet 4. november 2015 #7 Skrevet 4. november 2015 (endret) Når mennesker er i sorg, så synes ikke jeg noen andre, uansett relasjon til den døde, skal sette seg ned og diktere og insistere på hva eller hvordan den og de sørgende skal få lov til å ta farvel med den døde. Det vet de sørgende best selv. De som har den hyelnde babyen er sikkert ganske svette og fortvilet over den gråtende og utrøstelige babyen selv. Vent med å dømme og fordømme andres valg til dere selv står i tilsvarende situasjoner med små barn. Å delta i en begravelse er viktig for mange for å klare å gå videre...Anonymkode: 08398...55bDet er ingen som har sagt at de ikke skal få delta i begravelsen, men det er ikke nødvendig å ha med seg en liten baby som hylgriner igjennom hele greia! Å kunne ha en grei opplevelse av begravelsen er viktig for mange for å klare å gå videre, presis som du sier, og at noen skal ødelegge det med å la babyen sin forstyrre en hver fred, det er ikke greit! Du sier ingen skal få diktere eller insistere på hvordan andre tar farvel, men når man forstyrrer alle de andre med en plagsom baby, så er det jo nettopp det man gjør for alle andre. Det er faktisk bedre at den ene sørgende ikke får tatt farvel som hun vil, enn at alle de andre ikke får gjort det på den måten de har behov for. Endret 4. november 2015 av Rainstorm Skrivefeil
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 4. november 2015 #8 Skrevet 4. november 2015 En baby vil da heller ikke ha noe nytte av å være i en begravelse. Dette er ikke noe han/henne vil huske mye fra når vedkommende vokser opp. Det beste hadde vært at ho lot babyen bli hjemme med barnepass og så at kusina di dro alene på begravelsen.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #9 Skrevet 4. november 2015 Først og fremst, kondolerer Ts!Det samme har skjedd meg med, eller i min "tante" sin begravelse. (Sier tante fordi hun var mamma sin bestevenninne og hun har vært "tante" hele livet mitt, selv om vi ikke er i slekt).Her var det også noen som hadde med seg en toåring som løp rundt. Hun lo og koste seg og ville sitte på fanget til alle. Det var helt absurd for her satt så mange og gråt. Var en veldig brå død det også, og nesten hele kirken gråt. Toåringen skjønte nok ikke noe av hva som foregikk, men hun løp bokstavelig talt rundt mellom alle hun kjente og lekte og hadde det utrolig gøy. Skjønner ikke at ikke foreldrene hennes gjorde noe, for det var fryktelig upassende.(Jeg har ikke noe imot barnelek, men når hun avbrøt presten med roping og høy latter i en begravelse ble det bare helt feil). Anonymkode: 1f9d1...644 10
Gjest Blomsterert Skrevet 4. november 2015 #10 Skrevet 4. november 2015 Min bror døde av kreft, 40 år gammel. Det hele skjedde brått.Vår kusine insisterte på å ha med sin sønn på 8 mnd, enda hun hadde tilbud om barnepass. Hun satt langt frem i kirken, og ungen skrek mer eller mindre under hele seremonien. Jeg er fortsatt sjokkert over at hun ikke tok med sønnen ut av kirken.Det sterkeste minnet mitt fra begravelsen er barnegråt... Og det er så vondt.Jeg tok opp med henne hvor respektløst dette var. Hun syntes jeg overdrev. Kjenner jeg kommer til å holde meg langt unna henne i tiden som kommer....Anonymkode: 6d6af...b96Hadde hun tilpass,så burde hun benyttet seg av det,eller i det minste gått ut med barnet.Som det ble nå,så tok hun altfor mye fokus i en så høytidlig og følelsesbetont som en begravelse er.Dette syns jeg var svært uforskammet jeg da!
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #11 Skrevet 4. november 2015 Enig i de fleste her, at små barn ikke bør være tilstede når de ikke klarer å sitte rolig og være stille. En begravelse er som regel en voksen-stund, der folk trenger å konsentrere seg, lytte til prestens ord, samle tanker.Barnet kan heller få bli med på minnestunden.Det virker som enkelte mødre ikke klarer å være selvstendige, uavhengige personer, de MÅ ha med barnet sitt overalt, det har blitt en del av deres identitet, og de har null forståelse for at det kan være til sjenanse for andre. Anonymkode: 0b2bd...3e0 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #12 Skrevet 4. november 2015 Kondolerer, TS.Jeg kan ikke forstå at noen kunne mene at dette er greit, under noen omstendighet. I de begravelsene jeg har vært i, har alltid foreldre tatt med barna ut om de ble urolige, og det skulle vel bare mangle, eller hva? I de tilfellene hvor foreldrene har vært nære pårørende til avdøde, har de alliert seg med en kusine, en familievenn etc. til å ta hånd om barnet under selve seremonien. Anonymkode: aaab7...f1e 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #13 Skrevet 4. november 2015 Ufattelig respektløst. Enda mer er det at hun har null forståelse for at du reagerer. Slike selvsentrerte personer har du absolutt ikke nytte av i livet ditt, så jeg forstår godt at du velger å holde deg litt unna henne i fremtiden. Jeg kan vedde på at hun (og det hylende barnet) har blitt snakkisen etter begravelsen. De fleste deler nok den samme irritasjonen som deg, men jeg forstår at det er ekstra sårt for deg ettersom det var din bror. Anonymkode: ed3ce...538 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #14 Skrevet 4. november 2015 Når mennesker er i sorg, så synes ikke jeg noen andre, uansett relasjon til den døde, skal sette seg ned og diktere og insistere på hva eller hvordan den og de sørgende skal få lov til å ta farvel med den døde. Det vet de sørgende best selv. De som har den hyelnde babyen er sikkert ganske svette og fortvilet over den gråtende og utrøstelige babyen selv. Vent med å dømme og fordømme andres valg til dere selv står i tilsvarende situasjoner med små barn. Å delta i en begravelse er viktig for mange for å klare å gå videre...Anonymkode: 08398...55bHva slags nytte har den lille babyen av begravelsen? Åpenbart affekterte ikke dette kusinen til TS da hun verken aksepterte tilbudet om barnepass eller gikk ut da barnet begynte å gråte. Dette er intet annet enn respektløst. Kusinen kunne fint ha gått i begravelsen uten babyen sin. Anonymkode: ed3ce...538 4
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #15 Skrevet 4. november 2015 Det er utrolig trist å lese at flere har opplevd det samme som meg...Noen som får barn tror åpenbart verden kun kretser rundt dem, og at alle andre får tilpasse seg. Anonymkode: 6d6af...b96 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #16 Skrevet 4. november 2015 Ikke takket hun ja til barnepassen. Ikke gikk hun ut med ungen. Dette var utrolig respektløst av kusinen din. (Nesten så jeg mistenker at grunnet til at hun ville ha babyen med i begravelsen var for å få vist frem ungen.) Anonymkode: 2cee5...50a 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #17 Skrevet 4. november 2015 Enig i den mistanken. I minnestunden tok ungen vel så mye plass som at vi faktisk var der for å minnes min bror som døde i løpet av 4 uker. Hun hadde hvertfall ikke fokus på det som hadde skjedd. Anonymkode: 6d6af...b96
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #18 Skrevet 4. november 2015 Det er dessverre sånn det er noen ganger. Spør dem om de ikke kan ta med ungen ut en stund, men det vil de ikke, - kanskje fordi de selv ønsker å overvære hele seremonien. De klarer ikke å tenke at en skrikende unge plager andre, fordi det er deres egen unge og de dermed takler skrikerungen bedre enn de andre i kirka. Når jeg skriver dette så mener ikke jeg å ta de skrikende ungene eller foreldrene i forsvar, men det er bare sånn jeg ser det. Jeg mener selvsagt også at det er dumt av mødrene, men det er kanskje vanskelig å tenke klart i en sånn situasjon. At det kommer personer som ikke kjente avdøde i begravelser er vanlig, så sant det ikke er en "stille" begravelse. Disse personene er der for å vise sin medfølelse for dem som har mistet sin kjære. Der er jeg ikke enig med deg. Det er normal oppførsel å ta skrikende baby/barn ut når en begravelse pågår. Skaff barnevakt når det er så små barn i familien, ærlig talt! Det er lov å tenke selv om man er i sorg, og selv om foreldrene ikke klarer en så enkel oppgave, bør de ihvertfall være såpass at de går ut når noen ber dem om det. Anonymkode: 20148...f23 2
Charmander Skrevet 4. november 2015 #19 Skrevet 4. november 2015 Hun eier ikke sosiale antenner og er virker veldig selvopptatt. Hadde styrt langt unna selv.
fjellogvidde Skrevet 4. november 2015 #20 Skrevet 4. november 2015 Helt enig i hun burde gått ut.Jeg hadde med meg en 4 uker gammel baby i en begravelse en gang. Da satt jeg like ved en sidedør og var klar for å gå ut ved den minste lyd (men den lille sov gjennom hele begravelsen) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå