AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Vi kan ta imot drøssevis av såkalte flyktninger, men å hjelpe våre egne mennesker når de trenger det, nei det har vi faen ikke råd til. Hvorfor i helvete skal ikke nordmenn også bli tatt vare på? Er absolutt for å hjelpe andre også, men når vi stadig ser eksempler på NORDMENN som trenger hjelp, men som ikke får den, synes jeg det er fryktelig synd. Anonymkode: ec184...469 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Dessverre kommer nok dette aldri til å ta slutt. Nå har jo kommunene også sagt at "flyktningene" skal gå først i den kommunale bolig køen. Dette kommer til å vare i flere år. Anonymkode: 297a5...bb9 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Dessverre kommer nok dette aldri til å ta slutt. Nå har jo kommunene også sagt at "flyktningene" skal gå først i den kommunale bolig køen. Dette kommer til å vare i flere år.Anonymkode: 297a5...bb9Flere tiår. Helt til Norge er like fattige som andre land og det ikke lenger er attraktivt å dra til utkanten av Europa. Anonymkode: 674c3...8bf 2
Drizzt Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Ja, si det. Jeg forundres også over dette, TS. Nordmenn får telt og sovepose, økonomiske migranter får hotellopphold - staten betaler. Prioriteringer. 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Vi kan ta imot drøssevis av såkalte flyktninger, men å hjelpe våre egne mennesker når de trenger det, nei det har vi faen ikke råd til. Hvorfor i helvete skal ikke nordmenn også bli tatt vare på? Er absolutt for å hjelpe andre også, men når vi stadig ser eksempler på NORDMENN som trenger hjelp, men som ikke får den, synes jeg det er fryktelig synd.Anonymkode: ec184...469Hvem tror du har det verst? De fra krig og nød eller oss i verdens beste land å bo i? Anonymkode: 6bf7a...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #7 Skrevet 4. november 2015 Ja, si det. Jeg forundres også over dette, TS. Nordmenn får telt og sovepose, økonomiske migranter får hotellopphold - staten betaler. Prioriteringer.Tror også du hadde satt pris på et hotellopphold om du kom fra krigens sorger. Anonymkode: 6bf7a...5ee
Drizzt Skrevet 4. november 2015 #8 Skrevet 4. november 2015 Tror også du hadde satt pris på et hotellopphold om du kom fra krigens sorger. Anonymkode: 6bf7a...5eeDet er ikke krig i Europa. Likevel vandrer migrantene fra et trygt land til et annet og så videre til det tredje og helt fram til landet som gir mest penger. Jeg føler ikke synd på økonomiske migranter eller som de også kalles noen steder - velferdsflyktninger. Hadde jeg rømt fra krig, ville jeg satt pris på trygghet og ikke vandret fra land til land på jakt etter mest penger. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #9 Skrevet 4. november 2015 Det er ikke krig i Europa. Likevel vandrer migrantene fra et trygt land til et annet og så videre til det tredje og helt fram til landet som gir mest penger. Jeg føler ikke synd på økonomiske migranter eller som de også kalles noen steder - velferdsflyktninger. Hadde jeg rømt fra krig, ville jeg satt pris på trygghet og ikke vandret fra land til land på jakt etter mest penger.Jeg er enig i ditt synspunkt. Det er helt greit at folk flykter fra krig, men når man ser på holdningene mange av dem har, blir jeg litt satt ut. Ta f. eks de folka som blånekter å forlate den bussen i Sverige, fordi plassen de kom til var for øde og liten. Er det ikke viktigst at de kom trygt frem, til et land de kan føle seg trygge i? Virker som de forventer at de skal få og få i lange baner, uten at de selv er villige til å gjøre noe som kan bedre situasjonen. Man må rett og slett ta utgangspunkt i det man har fått tildelt, være optimistisk og gjøre det beste ut av det. Som regel pleier ting å ordne seg etter hvert. Hvorfor skal penger være så forferdelig viktig hele tiden? Anonymkode: ec184...469 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #10 Skrevet 6. november 2015 Det er ikke krig i Europa. Likevel vandrer migrantene fra et trygt land til et annet og så videre til det tredje og helt fram til landet som gir mest penger. Jeg føler ikke synd på økonomiske migranter eller som de også kalles noen steder - velferdsflyktninger. Hadde jeg rømt fra krig, ville jeg satt pris på trygghet og ikke vandret fra land til land på jakt etter mest penger.fokuset er ikke hva du ville ha gjort i deres situasjon. Du ville nok ha gått for den sikre veien til finansielle gevinster også. Men jeg hadde ikke klandret deg for det, for jeg hadde gjort det samme.Vi befinner oss i en båt akkurat nå. Og om vi tar inn for mange på en gang, så tipper båten. Det er VÅRT ansvar å sørge for at vi får en stabil strøm med innvandrere. Vi kan ikke legge ansvaret over på de, da taper vi alle. Sverige har det ikke noe særlig bra nå. Mindre boliger i forhold til etterspørsel, høyere arbeidsledighet, en høy vekst av velferdsordninger. Dette kommer ikke til å ende positivt. Anonymkode: 48ff0...d3c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #11 Skrevet 7. november 2015 Tror det er viktig å hjelpe til beste evne rett og slett. Verden begynner å bli såpass liten at det å "gjemme" seg fra verden her oppe i nord ikke går an. Håper bare at flere land i Europa også tar inn så mange de kan, skjev fordeling gagner ingen i det lange løp. Når det kommer til flyktninger som kommer som "økonomiske immigranter" får man vel prøve å fokusere mer på det, men ikke på bekostning av de som faktisk trenger hjelp. Synes også det er viktig at vi tar vare på nordmenn, og det skal vel gå bra. Forhåpentligvis får mange av flyktningene reise hjem igjen etterhvert (som jo er det optimale for alle), det er ikke slik at alle flyktninger kommer hit for å sitte på rævva å ta i mot penger fra staten, tvert i mot tror jeg. Staten bruker penger på mye rart og sikkert mye unødvendig (ikke vet jeg, for å være helt ærlig), hjelp til mennesker som forlater alt de har kjært for å beholde sin trygghet og sine liv synes jeg ikke er dumt å bruke penger på. Anonymkode: fc2b7...424
Drizzt Skrevet 7. november 2015 #12 Skrevet 7. november 2015 fokuset er ikke hva du ville ha gjort i deres situasjon. Du ville nok ha gått for den sikre veien til finansielle gevinster også. Men jeg hadde ikke klandret deg for det, for jeg hadde gjort det samme.Vi befinner oss i en båt akkurat nå. Og om vi tar inn for mange på en gang, så tipper båten. Det er VÅRT ansvar å sørge for at vi får en stabil strøm med innvandrere. Vi kan ikke legge ansvaret over på de, da taper vi alle. Sverige har det ikke noe særlig bra nå. Mindre boliger i forhold til etterspørsel, høyere arbeidsledighet, en høy vekst av velferdsordninger. Dette kommer ikke til å ende positivt.Anonymkode: 48ff0...d3cEh, nei. Jeg er bedre enn dette. Hadde jeg vært ekte flyktning, ville jeg først og fremst søkt trygghet nærmest mulig slik at jeg kan raskt vende tilbake når situasjonen har roet seg. Jeg snakker kun for meg selv her, hva du vil gjøre er din sak. Ellers enig angående båten, men jeg tror ikke en stabil strøm løser problemet. Båten har en vis kapasitet, så strømmen må stoppes før kapasiteten sprenges. Og det er allerede flere steder hvor kapasiteten er på kanten av å bli sprengt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå