Lindaaa Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Hei. Jeg er en jente på 27 år, som startet min vektnedgangprosess for 1 1/2 år ca. Siden den gang har jeg gått ned 25,2 kg. Jeg gikk ned rundt 9 kg på de første 10 mnd'ene. Men fom mai 2015 har jeg gått ned fort i vekt, kanskje litt for fort?Jeg er ingen lettvekter av en kvinne, samtidig ser jeg relativt normal ut. Folk tror jeg veier mellom 75-85 kg, mens realiteten er at jeg veier 105 kg. Jeg er dog 178 cm høy, og vekten er jevnt fordelt. Har allerede nådd målet jeg hadde satt for jula 2015. Jeg prøver å trene tre ganger i uken, og prøver å kjøre på med styrkeøvelser for å unngå mye løshud og få en generelt strammere kropp. Spiser nå frokost stort sett hver dag. Minimert måltidsmengden, og lager mer mat fra bunnen som tar kort tid å lage. Men kanskje den største grunnen til vektnedgangen er singellivet, som betyr at det å lage mat er ofte et tiltak.. Folk rundt meg er litt bekymret for at jeg går ned for fort i vekt. Jeg tenker at jeg har satt meg et mål om å veie 88 kg, og da gjenstår ca 17,5 kg. Spørsmålet er om jeg bør ta det litt mer rolig, og begrense den kraftige vektnedgangen? Og er 88 kg normalt for en jente på 178 cm?
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Når man har mye å ta av så går man gjerne ned ganske raskt, særlig i starten. Så etterhver blir nok vektnedgangen din å bremse seg selv. Men hører nå rett so mdet er at 0,5-1kg i uka er fint. Er jo ikke noe i veien for å gå ned enda saktere om en er redd for løshud. Men det er jo fint at folk rund deg bekymrer seg, det betyr jo bare at de bryr seg^^, Så om du vil kan du jo dele din faktiske vekt kanskje, siden du bærer den så fint at du ser mye lettere ut?88 kg på 178cm vil gi deg en BMI på 27-28, som er litt øvre kant. Under 25 er normalvekt. MEN! Dette er jo bare å ta med en klype salt, for folk er så forskjellig. Så tror heller jeg ville målt fettprosenten hos legen kanskje. Men du kan også gjøre det med målebånd mener jeg.Bra jobba forresten! Minus 25 kg er MASSE! Anonymkode: aad77...677 1
King in the North Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Hei. Jeg er en jente på 27 år, som startet min vektnedgangprosess for 1 1/2 år ca. Siden den gang har jeg gått ned 25,2 kg. Jeg gikk ned rundt 9 kg på de første 10 mnd'ene. Men fom mai 2015 har jeg gått ned fort i vekt, kanskje litt for fort?Jeg er ingen lettvekter av en kvinne, samtidig ser jeg relativt normal ut. Folk tror jeg veier mellom 75-85 kg, mens realiteten er at jeg veier 105 kg. Jeg er dog 178 cm høy, og vekten er jevnt fordelt. Har allerede nådd målet jeg hadde satt for jula 2015. Jeg prøver å trene tre ganger i uken, og prøver å kjøre på med styrkeøvelser for å unngå mye løshud og få en generelt strammere kropp. Spiser nå frokost stort sett hver dag. Minimert måltidsmengden, og lager mer mat fra bunnen som tar kort tid å lage. Men kanskje den største grunnen til vektnedgangen er singellivet, som betyr at det å lage mat er ofte et tiltak.. Folk rundt meg er litt bekymret for at jeg går ned for fort i vekt. Jeg tenker at jeg har satt meg et mål om å veie 88 kg, og da gjenstår ca 17,5 kg. Spørsmålet er om jeg bør ta det litt mer rolig, og begrense den kraftige vektnedgangen? Og er 88 kg normalt for en jente på 178 cm? sett deg heller et mål for hvordan du vil kroppen skal se ut og føles, ikke et tilfeldig tall på vekten. Men forstår jeg det slik at du spiser veldig lite? Det er aldri bra, men lytt til kroppen din. Har du masse energi og fungere godt i hverdagen ville jeg ikke brydd meg nevneverdig Stå på videre!
Lindaaa Skrevet 8. november 2015 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2015 Tusen takk :)Jeg brukte vel nesten ett år på å bli kvitt 9-10 kg, og siden mai har det virkelig skjedd noe. Jeg tenker ikke lenger på at jeg er i en vektnedgangfase, de bare renner av meg uten at det krever så veldig mye av meg! Hva mener du med "så om du vil kan du jo dele din faktiske vekt kanskje"? Jeg går faktisk på et kurs gjennom senter for sykelig overvekt - sykehuset i vestfold. Der er jeg med i et tverrfaglig prosjekt. Jeg er nok en av de mindre og som er sprekest, selv om jeg kanskje er en av de med høy vekt. Jeg tror ikke jeg kler å veie mindre enn 88, men jeg skal aldri si aldri. Jeg tar en kg av gangen. Hadde mål om å veie under 107 kg til jul, og der er jeg nå. Neste mål er 95 kg til juni. Jeg spiser mye mindre enn før ja, men samtidig spiser jeg til jeg er mett. Jeg spiser lite fordi jeg synes det er kjedelig å lage mat til kun meg selv, og kan gjerne lage middag for 3-4 dager på rappen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå