Gå til innhold

Bihulebetennelse, AAU!! Råd?

Fremhevede innlegg

Gjest Glidelås
Skrevet

Etter en forkjølelse, har jeg pådratt meg bihulebetennelse på venstre side. Det kjennes som om noen har DENGT meg i kinnet. Til og med tennene verker.

Er ikke tett i nesen, men det trykker noe voldsomt i halve trynet. Hjelp meg, jeg blir gal. 

Har ikke sånn neseskyllehorngreie, og nesespray har ingen effekt. Miip:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, bibulebetennelse er såå vondt:(( Jeg prøvde meg først på alle mulige ting, men de tingene jeg gjorde hjemme som hjalp var å legge en varm klut over, da rant det ut blod og grønt gørr. Ellers skylte jeg nesa MYE, med saltvann, uten nesehorn. Bare ta det i en kopp og "sniff" det opp i nesen. Men etter hvert gikk jeg til legen når jeg fikk feber og sånt, og fikk antibiotika for det, og dette reddet meg! God bedrin❤️❤️

Anonymkode: bef6f...fc3

• Liker 1
Gjest Glidelås
Skrevet

Huff, bibulebetennelse er såå vondt:(( Jeg prøvde meg først på alle mulige ting, men de tingene jeg gjorde hjemme som hjalp var å legge en varm klut over, da rant det ut blod og grønt gørr. Ellers skylte jeg nesa MYE, med saltvann, uten nesehorn. Bare ta det i en kopp og "sniff" det opp i nesen. Men etter hvert gikk jeg til legen når jeg fikk feber og sånt, og fikk antibiotika for det, og dette reddet meg! God bedrin❤️❤️

Legger jeg bare en varm klut rett over nesa? Som også da dekker neseborene? 

Skrevet

Jeg la den over der det gjorde vondt, som var på venstresiden som deg. Så ikke på selve nesen og over neseboret, mem liksom over venstre side av ansiktet:))

Skrevet

Au, du har min fulle sympati!

Jeg synes det hjelper å holde hodet over damp, gjerne med litt peppermynte i vannet. Fyll en bolle med kokende vann, hold hodet over og dekk det hele med en stor håndduk. Sitt og trekk inn dampen til det ikke er mer damp igjen. Det løser opp en del gørr. Ta sllimløsende nesespray etterpå.

Det går over, husk det, dette varer ikke evig:hug:

Gjest StripeyPanda
Skrevet

Kjøp neseskylledings! Jeg skylte flere ganger daglig, var syk i bare 3 dager totalt takket være den. Dro aldri snørret opp, men snøt meg hele veien istedet. En varm klut i pannen kan hjelpe. Og det å sitte over damp, slik folk sier over! Eller en lang dusj/bad. 
Vet at man kan få slimoppløsende medisin også - men ta iallfall paracet eller ibux for smerten. God bedring!

Gjest Glidelås
Skrevet

Takk alle, jeg skal få tak i sånn skylledings. 

Om jeg ikke har peppermynte, tror dere salt i vannet kan gi litt effekt? Tenker til damp-innhaleringen.

Prøvde å holde en varm klut mot kinnet, men skjedde ikke noe annet enn at det kanskje lindret litt. Men det var jo litt deilig det også :) 

Ibux og paracet er i hus! 

Skrevet

Men hvordan er formen ellers? Hvis du er dårlig og har feber vil jeg anbefale deg å dra til legen og ta en CRP for å se om du må ha antibiotika:)

• Liker 1
Skrevet

I tillegg til slik nesehorn og saltvann, vil jeg anbefale neseDRÅPER. Med dråper kommer du mye lengre inn i nesen enn med spray. Da er det lettere å få åpnet kanalen mellom nesen og bihulene, slik at du får guffet ut av bihulene.

Salt hjelper ikke, meg bekjent, ved inhalering. Men, har du mentoldrops feks, kan det løses opp i vannet, slik at du får en effekt. Jeg har og brukt fotsalve med mentol. Hjelper det og.

God bedring

Skrevet

Takk alle, jeg skal få tak i sånn skylledings. 

Om jeg ikke har peppermynte, tror dere salt i vannet kan gi litt effekt? Tenker til damp-innhaleringen.

Prøvde å holde en varm klut mot kinnet, men skjedde ikke noe annet enn at det kanskje lindret litt. Men det var jo litt deilig det også :) 

Ibux og paracet er i hus! 

Jeg tror ikke salt har samme effekten i damp, men du kan fint dampe rent vann.

Gjest Glidelås
Skrevet

Men hvordan er formen ellers? Hvis du er dårlig og har feber vil jeg anbefale deg å dra til legen og ta en CRP for å se om du må ha antibiotika:)

Greia er at jeg bbegynte å bli frisk. Var forkjøla i noen dager, men plutselig stoppet nesen å lekke, og jeg følte meg litt bedre. Og så plutselig kom denne bihulebetennelsen. Fremdeles ikke tett i nesen, puster helt fint, men det er jo tydeligvis tett i bihulen. Tenkte jeg iallefall ser det litt an, da jeg har lest at bihulebetennelse ofte kommer i kjølevannet av en forkjølelse. Men blærh så dritt å føle at en blir syk igjen, da jeg begynte å bli vant med tanken om å være på bedringens vei.

Takk:)

Gjest Glidelås
Skrevet

I tillegg til slik nesehorn og saltvann, vil jeg anbefale neseDRÅPER. Med dråper kommer du mye lengre inn i nesen enn med spray. Da er det lettere å få åpnet kanalen mellom nesen og bihulene, slik at du får guffet ut av bihulene.

Salt hjelper ikke, meg bekjent, ved inhalering. Men, har du mentoldrops feks, kan det løses opp i vannet, slik at du får en effekt. Jeg har og brukt fotsalve med mentol. Hjelper det og.

God bedring

Da skal jeg se etter både neseskyllehorngreie OG nesedråper på apoteket. Takk for tips!

Skrevet

Dra til legen, kjenner en som var døde nær av bbihulebetennelse.  Den gikk videre til hjernen og måtte operere.

Anonymkode: 94980...b9d

Gjest Glidelås
Skrevet

Dra til legen, kjenner en som var døde nær av bbihulebetennelse.  Den gikk videre til hjernen og måtte operere.

Anonymkode: 94980...b9d

:overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...