Gå til innhold

Vil ha sex med daten - men tørr ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en fyr har datet i rundt to måneder nå. Vi overnatter ofte hos hverandre, men vi har enda ikke hatt sex. I starten var det fordi jeg ville vente, men nå har det egentlig bare utviklet seg til noe verre. Jeg har blitt så vant til å sove med han uten å gjøre noe mer, og det har gått så lang tid at jeg nesten føler jeg er jomfru igjen. Jeg har bygd opp en enorm prestasjonsangst. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, da jeg aldri har følt det sånn tidligere, men jeg er rett og slett livredd for å ha sex med han. Jeg har egentlig veldig lyst, og tenker ofte på det, og han får meg ofte kåt. Det er bare en slags mental sperre som gjør at jeg backer ut hver gang. Han takler det kjempefint og sier at vi kan vente så lenge jeg vil, men jeg er rimelig sikker på at han innerst inne begynner å bli utålmodig. 

Jeg merker at jeg har blitt veldig usikker på meg selv. Jeg liker han veldig godt, og er nok bare redd for at sexen skal bli dårlig, noe den ofte er i starten mellom to nye personer. Jeg er så redd for at han ikke skal like det, at jeg ikke ser bra nok ut og så videre. Som sagt føler jeg meg plutselig ekstremt uerfaren og får dårlig selvtillit, og tør heller ikke gi han handjobs eller blowjobs. Dette med usikkerheten er ikke hans feil, da han stadig gir meg komplimenter, både med og uten klær (han har sett meg naken flere ganger) og er flink til å gi bekreftelse. 

Jeg er fullt klar over at dette er noe som ligger i hodet mitt og må jobbes med. Når jeg tenker på det på avstand, slik som nå, tenker jeg alltid bare at "NÅ er jeg klar, i kveld skal vi ha sex". Men straks vi havner i senga backer jeg ut. Er det noen som har opplevd lignende, eller bare har noen gode råd å komme med? Hvordan kan jeg bygge opp min seksuelle selvtillit igjen? Jeg har jo egentlig veldig lyst, jeg bare tør ikke... 

Hilsen usikker jente i starten av 20-årene.

Anonymkode: 88613...8a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du klarer å la være å ha sex på det grunnlaget, så er du rett og slett ikke nok tiltrukket av ham. Er man kåt og forelsket nok så er ikke det du presenterer her noe man ikke tenker på i det hele tatt!

• Liker 2
Gjest Holititten
Skrevet

Ikke hør på Leo over her. Fortell han hva du tenker. Snakk om det, jeg lover det gjør det lettere!

Skrevet

Ikke hør på Leo over her. Fortell han hva du tenker. Snakk om det, jeg lover det gjør det lettere!

Det er selvfølgelig det beste! Og kan danne grunnlaget for et langt og godt samliv! ;)

• Liker 1
Skrevet

Tror det er mange som får litt prestasjonsangst hvis de liker en person godt, det er helt vanlig. Man har såklart lyst til å gi et godt inntrykk på alle "arenaer".

Du må nok senke forvetningene til deg selv litt. Jeg tror ikke han forventer at alt skal være perfekt første gangen. Han vil nok bare ha sex med deg fordi han liker deg. Så ikke tenk så mye, bare gjør! Så tipper jeg at du i ettertid kommer til å tenke at det ikke var noe som helst grunn til å bekymre seg sånn som du gjorde. Det går nok kjempebra!

• Liker 1
Skrevet

Jeg og en fyr har datet i rundt to måneder nå. Vi overnatter ofte hos hverandre, men vi har enda ikke hatt sex. I starten var det fordi jeg ville vente, men nå har det egentlig bare utviklet seg til noe verre. Jeg har blitt så vant til å sove med han uten å gjøre noe mer, og det har gått så lang tid at jeg nesten føler jeg er jomfru igjen. Jeg har bygd opp en enorm prestasjonsangst. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, da jeg aldri har følt det sånn tidligere, men jeg er rett og slett livredd for å ha sex med han. Jeg har egentlig veldig lyst, og tenker ofte på det, og han får meg ofte kåt. Det er bare en slags mental sperre som gjør at jeg backer ut hver gang. Han takler det kjempefint og sier at vi kan vente så lenge jeg vil, men jeg er rimelig sikker på at han innerst inne begynner å bli utålmodig. 

Jeg merker at jeg har blitt veldig usikker på meg selv. Jeg liker han veldig godt, og er nok bare redd for at sexen skal bli dårlig, noe den ofte er i starten mellom to nye personer. Jeg er så redd for at han ikke skal like det, at jeg ikke ser bra nok ut og så videre. Som sagt føler jeg meg plutselig ekstremt uerfaren og får dårlig selvtillit, og tør heller ikke gi han handjobs eller blowjobs. Dette med usikkerheten er ikke hans feil, da han stadig gir meg komplimenter, både med og uten klær (han har sett meg naken flere ganger) og er flink til å gi bekreftelse. 

Jeg er fullt klar over at dette er noe som ligger i hodet mitt og må jobbes med. Når jeg tenker på det på avstand, slik som nå, tenker jeg alltid bare at "NÅ er jeg klar, i kveld skal vi ha sex". Men straks vi havner i senga backer jeg ut. Er det noen som har opplevd lignende, eller bare har noen gode råd å komme med? Hvordan kan jeg bygge opp min seksuelle selvtillit igjen? Jeg har jo egentlig veldig lyst, jeg bare tør ikke... 

Hilsen usikker jente i starten av 20-årene.

Anonymkode: 88613...8a5

Skjønner ikke denne prestasjonsgreia til jenter :P

Sex handler ikke om å prestere, men om å nyte. Vent til du er trygg nok på han og han tar initiativ. 

Anonymkode: 0b682...33e

Skrevet

Prestasjonsangst er veldig vanlig, og har ikke noe som helst med at du ikke tenner på ham eller ikke er kåt. Det er bare tull. Man kan være sprengkåt på noen og likevel ikke tøre. På samme måte som man kan være stormforelsket, men ikke tøre si det til en person. 

Jeg synes du bør prøve å si det til ham. Jeg er forferdelig dårlig til å snakke om slike ting selv, så jeg skjønner det om du synes det er for vanskelig. 

Ellers kan du jo prøve å forsiktig eskalere ting? Begynne med å bare kysse ham litt ekstra når dere ligger i sengen. Neste gang kanskje stryke litt over ham, og leke litt med brystvortene, osv. Ta det gradvis. 

Det var slik med min kjæreste også. Jeg var jomfru, da. Men det gikk 4-5 måneder før vi faktisk hadde samleie. Første gang jeg overnattet sov jeg med klærene på, for jeg var så nervøs. Så gikk det gradvis med mer og mer eskalerende fysisk kontakt. Heldigvis har jeg en utrolig tålmodig mann... 

Anonymkode: bf44b...e8a

Skrevet

Nøyaktig hva er det du skal prestere? Handler det ikke om å kose seg, nyte hverandre, og bli kjent med kroppen til hverandre? Så lenge han allerede har sett deg naken, forstår jeg rett og slett ikke hva som er saken her. Du kan være naken med han, men ikke ha sex? Rareste jeg har hørt på lenge. Spørs om han snart begynner å se på deg som verdens største luremus.

Anonymkode: 7cf83...6b7

Skrevet

Bare ikke ligg der som en sjøstjerne eller bruk tennene når du suger han så går det nok fint!

Skrevet

Nøyaktig hva er det du skal prestere? Handler det ikke om å kose seg, nyte hverandre, og bli kjent med kroppen til hverandre? Så lenge han allerede har sett deg naken, forstår jeg rett og slett ikke hva som er saken her. Du kan være naken med han, men ikke ha sex? Rareste jeg har hørt på lenge. Spørs om han snart begynner å se på deg som verdens største luremus.

Anonymkode: 7cf83...6b7

Å bli sett uten klær, og å ha sex er to vidt forskjellige ting. Hun sier jo at hun er redd for at sexen ikke skal bli bra. Helt normalt når man liker noen godt, og hun får prestasjonsangst. 

• Liker 1
Skrevet

Alkohol.

Definitivt. 

Anonymkode: 5ff7c...1c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...