AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Mange asylsøkere går ute i grupper her i byen, prater på sitt språk og har blikk på kvinner som sultne dyr. Hvorfor føler ikke alle uro ved dette? Jeg gråter inni meg for Norges undergang hver dag jeg ser dette og gruer mer til det blir dobbelt så mange av dem Anonymkode: d5438...4b5 17
Gjest Mythic Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Og jeg gremmes over all denne fremmedfrykten og hatet som blusser opp nå for tiden. Nordmenn viser virkelig sitt sanne ansikt nå, og er overhodet ikke villig til å innse realiteten om hvor ille folk i andre deler av verden har det, og at vi har en plikt til å hjelpe. Gud forby at noe eller noen skulle komme og rokke ved bekvemmeligheten og idyllen i vår gylne, lille boble.Jeg blir forbanna over alle vennene jeg har på facebook, som jeg trodde var gode mennesker, men som nå viser seg å være egoistiske rasister. Jeg sletter dem alle. En gjeng beboere på et byggefelt i byen her står fram i avisa for å protestere mot et mottak for flyktende barn fra Syria, for det "passer ikke" å ha dem der. Jeg blir kvalm. Man får virkelig håpe at det aldri skjer at noen av oss her i lille Norge noen gang skulle havne i en vanskelig situasjon. Med de holdningene vi viser til andre nå, tror jeg neppe andre vil stå i kø for å hjelpe oss, hvis det skulle komme til å bli behov for det.Du må ikke soveJeg våknet en natt av en underlig drøm,det var som en stemme talte til mig,fjern som en underjordisk strøm -og jeg reiste mig op: Hvad er det du vil mig?- Du må ikke sove! Du må ikke sove!Du må ikke tro, at du bare har drømt!Igår blev jeg dømt.I natt har de reist skafottet i gården.De henter mig klokken fem imorgen!Hele kjelleren her er full,og alle kaserner har kjeller ved kjeller.Vi ligger og venter i stenkolde celler,vi ligger og råtner i mørke hull!Vi vet ikke selv, hvad vi ligger og venter,og hvem der kan bli den neste, de henter.Vi stønner, vi skriker - men kan dere høre?Kan dere absolutt ingenting gjøre?Ingen får se oss.Ingen får vite, hvad der skal skje oss.Ennu mer:Ingen kan tro, hvad her daglig skjer!Du mener, det kan ikke være sant,så onde kan ikke mennesker være.Der fins da vel skikkelig folk iblandt?Bror, du har ennu meget å lære!Man sa: Du skal gi ditt liv, om det kreves.Og nu har vi gitt det - forgjeves, forgjeves!Verden har glemt oss! Vi er bedratt!Du må ikke sove mer i natt!Du må ikke gå til ditt kjøpmannskapog tenke på hvad der gir vinning og tap!Du må ikke skylde på aker og feog at du har mer enn nok med det!Du må ikke sitte trygt i ditt hjemog si: Det er sørgelig, stakkars dem!Du må ikke tåle så inderlig velden urett som ikke rammer dig selv!Jeg roper med siste pust av min stemme:Du har ikke lov til å gå der og glemme!Tilgi dem ikke; de vet hvad de gjør!De puster på hatets og ondskapens glør!De liker å drepe, de frydes ved jammer,de ønsker å se vår verden i flammer!De ønsker å drukne oss alle i blod!Tror du det ikke? Du vet det jo!Du vet jo, at skolebarn er soldater,som stimer med sang over torv og gater,og opglødd av mødrenes fromme svig,vil verge sitt land og vil gå i krig!Du kjenner det nedrige folkebedragmed heltemot og med tro og ære -du vet, at en helt, det vil barnet være,du vet, han vil vifte med sabel og flag!Og så skal han ut i en skur av stålog henge igjen i en piggtrådsvaseog råtne for Hitlers ariske rase!Du vet, det er menneskets mening og mål!Jeg skjønte det ikke. Nu er det for sent.Min dom er rettferdig. Min straff er fortjent.jeg trodde på fremgang, jeg trodde på fred,på arbeid, på samhold, på kjærlighet!Men den som ikke vil dø i en flokkfår prøve alene, på bøddelens blokk!Jeg roper i mørket - å, kunde du høre!Der er en eneste ting å gjøre:Verg dig, mens du har frie hender!Frels dine barn! Europa brenner!Jeg skaket av frost. Jeg fikk på mig klær.Ute var glitrende stjernevær.Bare en ulmende stripe i østvarslet det samme som drømmens røst:Dagen bakenom jordens randsteg med et skjær av blod og brand,steg med en angst så åndeløs,at det var som om selve stjernene frøs!Jeg tenkte: Nu er det noget som hender. -Vår tid er forbi - Europa brenner!Arnulf Øverland-1937-
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Jo, jeg er litt bekymret. 250 flyktninger skal bli bosatt på et hotell ved siden av arbeidsplassen min og svært nærme sentrum. Hadde gledet meg til å gå masse ut i romjulen, men begynner å bli redd pga ting jeg har opplevd tidligere. Å komme tidlig på jobb i mørke vintertider bekymrer meg også litt. Anonymkode: d91ee...39e 9
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Det bekymrer også meg litt. Husker fremdeles overfallsvoldtekst-bølgen i Oslo og dels i Trondheim for noen år siden hvor politikerne nektet å ta affære annet enn å lære opp norske ungdomsskolegutter i holdninger...på tross av at statistikkene viste hvem de egentlig overgriperne var.. Jeg mistet litt tryggheten ved å ferdes i offentlig rom etter det. Anonymkode: 3b77e...a3d 13
Gjest gjestvest Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 " Å frykte det ukjente og være på vakt ". Det er det som er budskapet.Budskapet setter en selv begrensninger. Frykt er begrensninger. Frykt kan være klokt for å avverge fare, men der dette ikke reel, og dette begrenser muligheter for lære, det er da en er en fornærmelse mot seg selv. Vi kan tross alt ikke gå rundt og være redd for skygger. Stoltheten skal ivaretas.
Example Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Og jeg gremmes over all denne fremmedfrykten og hatet som blusser opp nå for tiden. Nordmenn viser virkelig sitt sanne ansikt nå, og er overhodet ikke villig til å innse realiteten om hvor ille folk i andre deler av verden har det, og at vi har en plikt til å hjelpe. Gud forby at noe eller noen skulle komme og rokke ved bekvemmeligheten og idyllen i vår gylne, lille boble.Jeg blir forbanna over alle vennene jeg har på facebook, som jeg trodde var gode mennesker, men som nå viser seg å være egoistiske rasister. Jeg sletter dem alle. En gjeng beboere på et byggefelt i byen her står fram i avisa for å protestere mot et mottak for flyktende barn fra Syria, for det "passer ikke" å ha dem der. Jeg blir kvalm. Man får virkelig håpe at det aldri skjer at noen av oss her i lille Norge noen gang skulle havne i en vanskelig situasjon. Med de holdningene vi viser til andre nå, tror jeg neppe andre vil stå i kø for å hjelpe oss, hvis det skulle komme til å bli behov for deKall det gjerne fremmedfrykt, det er ikke så nøye. Det er en helt normal reaksjon, som de fleste mennesker har. De fleste av oss ønsker heller ikke gå gjennom et slumområde utlandet alene, man føler en frykt for dette. Og den er ganske så berettiget. Innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn flest, det vet du, det vet jeg, og det vet de fleste rundt om i landet. Man tillater mennesker fra andre siden av jorda slå rot i Norge og dra med seg sine verdier til landet. Det er blant annet helt andre verdier i forhold til for eksempel kvinner, som resulterer i at mange blir overfallsvoldtatt for eksempel. Et importert problem som øker frykten i hverdagen for halvparten av befolkningen i landet. Du må gjerne bli kvalm av dette, men erfaringer med mange tiår med innvandring gjør jo at mange har førstehåndserfaringer i forhold til konsekvensene av innvandringen. At den nå øker i så drastisk gjør jo bare at omfanget av dette bare øker. I tillegg har man selvfølgelig det økonomiske. Migranter har ikke det samme forholdet til velferdsstaten som nordmenn flest. Så dette er noe man gradvis må se forsvinne. Med andre ord, man velger heller migranters velferd nå fremfor de svakeste i vårt samfunn. Det kommer til å gå utover eldre, det kommer til å gå utover barn, det kommer til å gå utover psykisk utviklingshemmede o.l. som er avhengig av en sjenerøs velferdsstat for å leve et anstendig liv. At du synes det er greit, det får stå på din kappe.Ganske mageplask å dra inn "Du må ikke sove" her da. Historien viste vel hvordan det endte, bare tre år senere. 13
King in the North Skrevet 5. november 2015 #7 Skrevet 5. november 2015 Og jeg gremmes over all denne fremmedfrykten og hatet som blusser opp nå for tiden. Nordmenn viser virkelig sitt sanne ansikt nå, og er overhodet ikke villig til å innse realiteten om hvor ille folk i andre deler av verden har det, og at vi har en plikt til å hjelpe. Gud forby at noe eller noen skulle komme og rokke ved bekvemmeligheten og idyllen i vår gylne, lille boble.Jeg blir forbanna over alle vennene jeg har på facebook, som jeg trodde var gode mennesker, men som nå viser seg å være egoistiske rasister. Jeg sletter dem alle. En gjeng beboere på et byggefelt i byen her står fram i avisa for å protestere mot et mottak for flyktende barn fra Syria, for det "passer ikke" å ha dem der. Jeg blir kvalm. Man får virkelig håpe at det aldri skjer at noen av oss her i lille Norge noen gang skulle havne i en vanskelig situasjon. Med de holdningene vi viser til andre nå, tror jeg neppe andre vil stå i kø for å hjelpe oss, hvis det skulle komme til å bli behov for det. 1. Der du gremmes over fremmedfrukt, gremmes andre over naiviteten til de som ikke forstår hvordan verden fungerer.2. Du sier vi har plikt til å hjelpe, som om vi ikke hjelper fra før av. Hvor mange er vi pliktige til å hjelpe? Alle? Hvilket antall mennesker er vi PLIKTET til å hjelpe, og hvor kan jeg finne dette tallet? Vi gir enorme pengebeløp hvert eneste år, både privat og via staten fra penger vi vanlige mennesker skatter. 3. Det at du slenger rundt deg med rasismebeskyldninger har mistet all betydning, ettersom de fleste naivistene knapt viser prov på å vite hva rasisme innebærer. 4. Ettersom Norge er et av landene som gir mest penger til de trengende utifra BNP, så tror jeg du burde gå stille i dørene når det gjelder å spå hvilken hjelp vi ville fått i samme situasjon. Forøvrig: hvilke holdninger er det nordmenn viser, som ikke ungarere, svensker, dansker, polakker og tyskere ikke viser? Vi tar inn tusenvis av asylsøkere i uken, som har rømt fra Tyrkia og betalt store pengesummer for å komme hit slik at de kan få velferdsordninger. Hva er egentlig verst, de som er skeptiske til utviklingen, eller de som roper rasist etter alle som ikke vil åpne slusene totalt uten å tenke konsekvenser? 13
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #8 Skrevet 5. november 2015 Jeg har til gode å bli sett på av noen som ser ut som sultne dyr. Jeg er ikke redd for innvandrere, nei. Jeg har reist såpass mye at jeg har fått med meg at utlendinger er som folk flest, og ikke mer farlig enn nordmenn. Forøvrig har jeg blitt antastet flere ganger i mitt liv, og samtlige ganger har det vært etniske nordmenn som har gjort det. Jeg er mer redd for å gå gjennom narkisundergangen der jeg bor enn for å gå gjennom smuget bak asylmottaket. Anonymkode: dacbf...2dd 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #9 Skrevet 5. november 2015 Og jeg gremmes over all denne fremmedfrykten og hatet som blusser opp nå for tiden. Nordmenn viser virkelig sitt sanne ansikt nå, og er overhodet ikke villig til å innse realiteten om hvor ille folk i andre deler av verden har det, og at vi har en plikt til å hjelpe. Gud forby at noe eller noen skulle komme og rokke ved bekvemmeligheten og idyllen i vår gylne, lille boble.Jeg blir forbanna over alle vennene jeg har på facebook, som jeg trodde var gode mennesker, men som nå viser seg å være egoistiske rasister. Jeg sletter dem alle. En gjeng beboere på et byggefelt i byen her står fram i avisa for å protestere mot et mottak for flyktende barn fra Syria, for det "passer ikke" å ha dem der. Jeg blir kvalm. Man får virkelig håpe at det aldri skjer at noen av oss her i lille Norge noen gang skulle havne i en vanskelig situasjon. Med de holdningene vi viser til andre nå, tror jeg neppe andre vil stå i kø for å hjelpe oss, hvis det skulle komme til å bli behov for det.Du må ikke soveJeg våknet en natt av en underlig drøm,det var som en stemme talte til mig,fjern som en underjordisk strøm -og jeg reiste mig op: Hvad er det du vil mig?- Du må ikke sove! Du må ikke sove!Du må ikke tro, at du bare har drømt!Igår blev jeg dømt.I natt har de reist skafottet i gården.De henter mig klokken fem imorgen!Hele kjelleren her er full,og alle kaserner har kjeller ved kjeller.Vi ligger og venter i stenkolde celler,vi ligger og råtner i mørke hull!Vi vet ikke selv, hvad vi ligger og venter,og hvem der kan bli den neste, de henter.Vi stønner, vi skriker - men kan dere høre?Kan dere absolutt ingenting gjøre?Ingen får se oss.Ingen får vite, hvad der skal skje oss.Ennu mer:Ingen kan tro, hvad her daglig skjer!Du mener, det kan ikke være sant,så onde kan ikke mennesker være.Der fins da vel skikkelig folk iblandt?Bror, du har ennu meget å lære!Man sa: Du skal gi ditt liv, om det kreves.Og nu har vi gitt det - forgjeves, forgjeves!Verden har glemt oss! Vi er bedratt!Du må ikke sove mer i natt!Du må ikke gå til ditt kjøpmannskapog tenke på hvad der gir vinning og tap!Du må ikke skylde på aker og feog at du har mer enn nok med det!Du må ikke sitte trygt i ditt hjemog si: Det er sørgelig, stakkars dem!Du må ikke tåle så inderlig velden urett som ikke rammer dig selv!Jeg roper med siste pust av min stemme:Du har ikke lov til å gå der og glemme!Tilgi dem ikke; de vet hvad de gjør!De puster på hatets og ondskapens glør!De liker å drepe, de frydes ved jammer,de ønsker å se vår verden i flammer!De ønsker å drukne oss alle i blod!Tror du det ikke? Du vet det jo!Du vet jo, at skolebarn er soldater,som stimer med sang over torv og gater,og opglødd av mødrenes fromme svig,vil verge sitt land og vil gå i krig!Du kjenner det nedrige folkebedragmed heltemot og med tro og ære -du vet, at en helt, det vil barnet være,du vet, han vil vifte med sabel og flag!Og så skal han ut i en skur av stålog henge igjen i en piggtrådsvaseog råtne for Hitlers ariske rase!Du vet, det er menneskets mening og mål!Jeg skjønte det ikke. Nu er det for sent.Min dom er rettferdig. Min straff er fortjent.jeg trodde på fremgang, jeg trodde på fred,på arbeid, på samhold, på kjærlighet!Men den som ikke vil dø i en flokkfår prøve alene, på bøddelens blokk!Jeg roper i mørket - å, kunde du høre!Der er en eneste ting å gjøre:Verg dig, mens du har frie hender!Frels dine barn! Europa brenner!Jeg skaket av frost. Jeg fikk på mig klær.Ute var glitrende stjernevær.Bare en ulmende stripe i østvarslet det samme som drømmens røst:Dagen bakenom jordens randsteg med et skjær av blod og brand,steg med en angst så åndeløs,at det var som om selve stjernene frøs!Jeg tenkte: Nu er det noget som hender. -Vår tid er forbi - Europa brenner!Arnulf Øverland-1937-Dette diktet er beskrivende for det norske folks holdninger til alt det grusomme som disse asylsøkerne utsetter norske menn, kvinner og barn for. Så lenge det ikke er din sønn som blir slått, din datter som blir voldtatt, din bestemor som blir ranet eller din bror som blir drept, så er det liksom helt greit. Vi må slutte å sove, og se at Europa faktisk står i brann! Vi må kjempe i mot den uretten disse menneskene drar med seg og innfører her. Man kan ikke bare ignorere at voldtekt, vold og alt som ille er skjer daglig i Europa. Det at du ikke har opplevd det (enda) betyr ikke at det ikke skjer! Anonymkode: 555be...ed4 14
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #10 Skrevet 5. november 2015 Jo, jeg er litt bekymret. 250 flyktninger skal bli bosatt på et hotell ved siden av arbeidsplassen min og svært nærme sentrum. Hadde gledet meg til å gå masse ut i romjulen, men begynner å bli redd pga ting jeg har opplevd tidligere. Å komme tidlig på jobb i mørke vintertider bekymrer meg også litt. Anonymkode: d91ee...39eJeg føler med deg Anonymkode: 555be...ed4 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #11 Skrevet 5. november 2015 Kall det gjerne fremmedfrykt, det er ikke så nøye. Det er en helt normal reaksjon, som de fleste mennesker har. De fleste av oss ønsker heller ikke gå gjennom et slumområde utlandet alene, man føler en frykt for dette. Og den er ganske så berettiget. Innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn flest, det vet du, det vet jeg, og det vet de fleste rundt om i landet. Man tillater mennesker fra andre siden av jorda slå rot i Norge og dra med seg sine verdier til landet. Det er blant annet helt andre verdier i forhold til for eksempel kvinner, som resulterer i at mange blir overfallsvoldtatt for eksempel. Et importert problem som øker frykten i hverdagen for halvparten av befolkningen i landet. Du må gjerne bli kvalm av dette, men erfaringer med mange tiår med innvandring gjør jo at mange har førstehåndserfaringer i forhold til konsekvensene av innvandringen. At den nå øker i så drastisk gjør jo bare at omfanget av dette bare øker. I tillegg har man selvfølgelig det økonomiske. Migranter har ikke det samme forholdet til velferdsstaten som nordmenn flest. Så dette er noe man gradvis må se forsvinne. Med andre ord, man velger heller migranters velferd nå fremfor de svakeste i vårt samfunn. Det kommer til å gå utover eldre, det kommer til å gå utover barn, det kommer til å gå utover psykisk utviklingshemmede o.l. som er avhengig av en sjenerøs velferdsstat for å leve et anstendig liv. At du synes det er greit, det får stå på din kappe.Ganske mageplask å dra inn "Du må ikke sove" her da. Historien viste vel hvordan det endte, bare tre år senere.Jeg vet ikke dette. Og jeg tror ikke jeg er den eneste. Anonymkode: 76fc2...60c 3
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #12 Skrevet 5. november 2015 Jeg lurer på om de som roper "fremmedfrykt" noensinne har opplevd på kroppen hvordan det er som kvinne å gå gatelangs alene en kveld. Jeg lurer på om de har blitt ropt etter, forsøkt antastet eller beglodd som et stykke kjøtt.La meg fortelle om utelivet i byen min. Det er ikke særlig mange utesteder, men tre-fire som er populære. Hver eneste gang jeg drar på et utested i byen her, så ser jeg en gjeng med utenlandske menn sitte rundt dansegulvet. De glor på jentene som danser der, kommer snikende opp bak dem eller forsøker å legge an på dem. Jeg har opplevd det utrolig mange ganger at utenlandske menn tar meg på rumpa, jeg har venninner som har opplevd at menn har fulgt etter dem eller klådd på dem og SER jo selv hvor ekkelt det er for jentene som danser der.Er dette greit? NEI! Jeg har et par kollegaer som er fra Afrika. Vi diskuterte kvinner som gikk lettkledd ut på byen, og om det har noe å si om kvinnen da blir voldtatt. Da sier han ene: "men hvis de går så lettkledd så BER de jo om det!" de andre var enige. For min del ble jeg forbanna og forklarte de at den eneste ansvarlige for voldtekt er han/hun som utfører det! Det er uhørt at kvinner skal bli lagt skylden på fordi menn ikke klarer å respektere kvinner nok til og la dem være.Så ja, jeg syns det er skremmende å gå alene en mørk kveld. Jeg tar heller taxi i tre minutter enn å gå de 2 km hjem natt til søndag. Anonymkode: 9960e...157 10
Example Skrevet 5. november 2015 #13 Skrevet 5. november 2015 Jeg vet ikke dette. Og jeg tror ikke jeg er den eneste.Anonymkode: 76fc2...60chttp://www.dagbladet.no/2011/06/17/nyheter/innvandring/kriminalitet/16958521/Nå vet du det. 7
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #14 Skrevet 5. november 2015 Jeg lurer på om de som roper "fremmedfrykt" noensinne har opplevd på kroppen hvordan det er som kvinne å gå gatelangs alene en kveld. Jeg lurer på om de har blitt ropt etter, forsøkt antastet eller beglodd som et stykke kjøtt.La meg fortelle om utelivet i byen min. Det er ikke særlig mange utesteder, men tre-fire som er populære. Hver eneste gang jeg drar på et utested i byen her, så ser jeg en gjeng med utenlandske menn sitte rundt dansegulvet. De glor på jentene som danser der, kommer snikende opp bak dem eller forsøker å legge an på dem. Jeg har opplevd det utrolig mange ganger at utenlandske menn tar meg på rumpa, jeg har venninner som har opplevd at menn har fulgt etter dem eller klådd på dem og SER jo selv hvor ekkelt det er for jentene som danser der.Er dette greit? NEI! Jeg har et par kollegaer som er fra Afrika. Vi diskuterte kvinner som gikk lettkledd ut på byen, og om det har noe å si om kvinnen da blir voldtatt. Da sier han ene: "men hvis de går så lettkledd så BER de jo om det!" de andre var enige. For min del ble jeg forbanna og forklarte de at den eneste ansvarlige for voldtekt er han/hun som utfører det! Det er uhørt at kvinner skal bli lagt skylden på fordi menn ikke klarer å respektere kvinner nok til og la dem være.Så ja, jeg syns det er skremmende å gå alene en mørk kveld. Jeg tar heller taxi i tre minutter enn å gå de 2 km hjem natt til søndag.Anonymkode: 9960e...157Helt enig med deg. Syns det er fryktelig dårlig gjort ovenfor oss som blir utsatt for dette ukentlig. Og hva er lettkledd for dem egentlig? Selv blir jeg beglodd like mye på vinteren. Verste var en gang på bussen da en utelnlandsk mann satte blikket i meg HELE veien, og stod sammen med kona. Blikket var en mørkt og ekkelt og jeg følte meg forsvarsløs som ikke kunne si noe, vet jo aldri om de drar frem kniven da. Anonymkode: d5438...4b5 6
WubWub Skrevet 5. november 2015 #15 Skrevet 5. november 2015 Med de holdningene vi viser til andre nå, tror jeg neppe andre vil stå i kø for å hjelpe oss, hvis det skulle komme til å bli behov for det. For et selvutslettende innlegg du presterer servere, den selvpiskingen gidder jeg ikke engang kommentere men det siste punktet ditt vil jeg ta tak i.Norge er det landet i verden som er "flinkest i klassen" når det kommer til uhjelp og bistandsarbeid. Vi i Norge er flinkest i klassen når det kommer til å ta imot asylsøkere som flykter fra krig og elendighet. Vi har også et hav av humanitære organisasjoner som trår til i konfliktsoner ved å tilby medisiner, mat, husly og også i mange tilfeller utdannelse.Vi gir så det monner og Norge jobber utrettelig også diplomatisk når det kommer til freds megling og senking av konflikt nivå mellom grupperinger i andre deler av verden.Dette er en linje det norske folk har stemt frem. Men allikevel i dine øyne er vi egoistiske udyr som ingen gidder hjelpe om det skulle skje oss noe. Wait what? Hvorfor bruker vi så mange penger på å hjelpe folk om vi er så grusomme og onde? Og hvorfor skal vi gidde hjelpe andre om ingen ville hjulpet oss? Det gir ingen mening. Om det er faktisk slik du sier så er det resten av verden det er noe galt med, ikke Norge.Om det er faktisk slik at "neppe ingen står i kø" for å hjelpe en nasjon som har bidratt så mye i resten for resten av verden så vil det bety at det er resten av verden som er grusomme og utakknemlige, ikke oss. 9
Kragebein Skrevet 5. november 2015 #17 Skrevet 5. november 2015 Tråden er ryddet for innlegg som oppfordrer til vold og personangrep.Kragebein, mod.
WubWub Skrevet 5. november 2015 #18 Skrevet 5. november 2015 Jeg roper i mørket - å, kunde du høre!Der er en eneste ting å gjøre:Verg dig, mens du har frie hender!Frels dine barn! Europa brenner!Mange deler av Europa står bokstavelig talt i brann, ikke billedlig men bokstavelig. I innvandrer bydeler I Sverige, Frankrike, England og Nederland er det ukentlig brann påsettinger av bygg, biler , molotov coctails og bomber som blir kastet etter politi om de våger seg inn i de stadig større ghettofiserte områdene. Og "barna våre" de blir voldtatt i fleng. I England er det avdekket et enormt pakistansk nettverk som groomer mindreårige entiske britiske jenter så tvinger de ut i liv som prostituerte. De fungerer i praksis som slaver , sex slaver.I Sverige har voldtekts bølgen eksplodert de siste 10 årene. De ligger nå på verdenstoppen i voldtekts statistikken , ofrene er som oftest etniske svenske jenter. I Oslo har det vært en voldtekts epidemi flere sommere på rad, og 99% av overgriperne er ikke-vestlige, ofrene er oftest norske jenter. På skoler i Oslo med høy innvandrer bydeler blir "vantro norske poteter" trakassert , truet og presset til å tilpasse seg ikke-vestlig kultur. Vi har tilogmed fått et eget "moralpoliti" i Oslo's bydeler som utsetter andre for vold om de ikke tilpasser seg sharia :http://www.osloby.no/nyheter/Mobbet-av-moralpolitiet-7253982.htmlJa Europa står i alle høyeste grad i brann og vi står et veiskille. Vi har knust 2 totalitære ideologier før, nazismen og kommunismen. Nå er spørsmålet om vi greier stå imot de nye totalitære kreftene som truer i horisonten. Men denne gangen har disse totalitære kreftene god hjelp av mennesker som tolererer intoleranse i toleransens navn.Jeg siterer Edmun Burke, motstander av nazismen : The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing. 11
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #19 Skrevet 5. november 2015 Helt enig med deg. Syns det er fryktelig dårlig gjort ovenfor oss som blir utsatt for dette ukentlig. Og hva er lettkledd for dem egentlig? Selv blir jeg beglodd like mye på vinteren. Verste var en gang på bussen da en utelnlandsk mann satte blikket i meg HELE veien, og stod sammen med kona. Blikket var en mørkt og ekkelt og jeg følte meg forsvarsløs som ikke kunne si noe, vet jo aldri om de drar frem kniven da. Anonymkode: d5438...4b5Det er mange innlegg her som vitner om fullstendig ubegrunnet og irrasjonell fremmedfrykt. For de fleste kvinner representerer ektefelle/ samboer/ kjæreste en langt større fare enn innvandrerne de møter på gata. Anonymkode: 87f8d...8c8 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #20 Skrevet 5. november 2015 Det er mange innlegg her som vitner om fullstendig ubegrunnet og irrasjonell fremmedfrykt. For de fleste kvinner representerer ektefelle/ samboer/ kjæreste en langt større fare enn innvandrerne de møter på gata.Anonymkode: 87f8d...8c8Jeg foretrekker å ha trygghet i dagliglivet, og en hverdag uten trakassering og overgrep selv om slikt er ubetydelig for deg. Hvordan andre norske kjærester kan oppføre seg mot sin ektefelle berører ikke min trygghet og verdighet selv om det er tragisk for den det gjelder. Anonymkode: d5438...4b5 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå