Gå til innhold

Etter blindtarmoperasjon, hjelp!

ClosedParadise

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fjernet blindtarmen natt til i går, og har nå noen spørsmål.. Fikk utrolig dårlig info på sykehuset grunnet flytting til nytt sykehus. Jeg lurer på hvor lenge jeg må regne med å ha vondt i magen/og luftsmertene? Jeg syns faktisk det er ganske vondt, jeg fikk pinex forte på resept, men føler ikke de hjelper stort. Absolutt hver eneste bevegelse gjør vondt og jeg begynner allerede å bli ganske lei. Jeg er sykemeldt i 2 uker. 

Lurer også på om det er noe spesielt jeg skal unngå fremover? Og om dere evt har noen tips? 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har absolutt ingen ide om noe av det du spør om, men det jeg kan si er: God bedring! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok blindtarmen for 10 år siden , og ja, det var jækla vondt etterpå . Og luft smertene , vil ikke engang tenke på det. Ta det med ro , IKKE løft tunge ting , pga brokkfare . Drikk nok , spis lett, fiberrik mat. Prøv og bevege deg , som i gå litt rundt .

Om det ikke hjelper med smertestillende , så ring behandlende sykehus. 

Men ja, det er veldig vondt en stund. 

Endret av LittDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har absolutt ingen ide om noe av det du spør om, men det jeg kan si er: God bedring! :blomst:

Tusen takk for det☺️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok blindtarmen for 10 år siden , og ja, det var jækla vondt etterpå . Og luft smertene , vil ikke engang tenke på det. Ta det med ro , IKKE løft tunge ting , pga brokkfare . Drikk nok , spis lett, fiberrik mat. Prøv og bevege deg , som i gå litt rundt .

Om det ikke hjelper med smertestillende , så ring behandlende sykehus. 

Men ja, det er veldig vondt en stund. 

hei og tusen takk for svar! Ja det er skikkelig vondt, vondere enn jeg så for meg. Har enda ikke skiftet på plastrene, siden de ikke er gjennomtrukket. Tenker jeg skifter de i morgen. Jeg har enda like vondt, prøver å være mye oppe fra sengen å gå, men fy så vondt det er. Føles ut som alt blir slengt veggimellom inni der. Heldigvis blir det bedre med tiden. Men jeg har et spørsmål til dere: når jeg var på sykehuset etter å ha operert spurte jeg etter smertestillende, jeg kunne ikke få noe sterkere enn Paracet for da kunne jeg ikke dra hjem. Er det riktig? Paracet har absolutt null virkning og jeg skulle uansett ikke kjøre hjem men bli hentet av mamma. Jeg ble ganske fortvilet og hadde store smerter og håpet jeg kunne få noe sterkere men det fikk jeg absolutt ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tok blindtarmen for 2 år siden :) å hadde luftsmerter i noen dager. men det får du ikek gjort så veldig mye med. det er bare jæææævla ubehagelig :P ta det med ro i minst to uker. trener du så må du være forsiktig når du starter igjen. du kan være sliten en stund så du er nødt til å høre på kroppen din. jeg ga meg med det jeg gjorde om jeg ble sliten (ikke i den forstand at jeg hadde løpt maraton men at kroppen ikke hadde kommet seg) eller om jeg flte den minste antydning til smerter :) 

ellers gjør du som vanlig. 

Anonymkode: 8f1f1...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei og tusen takk for svar! Ja det er skikkelig vondt, vondere enn jeg så for meg. Har enda ikke skiftet på plastrene, siden de ikke er gjennomtrukket. Tenker jeg skifter de i morgen. Jeg har enda like vondt, prøver å være mye oppe fra sengen å gå, men fy så vondt det er. Føles ut som alt blir slengt veggimellom inni der. Heldigvis blir det bedre med tiden. Men jeg har et spørsmål til dere: når jeg var på sykehuset etter å ha operert spurte jeg etter smertestillende, jeg kunne ikke få noe sterkere enn Paracet for da kunne jeg ikke dra hjem. Er det riktig? Paracet har absolutt null virkning og jeg skulle uansett ikke kjøre hjem men bli hentet av mamma. Jeg ble ganske fortvilet og hadde store smerter og håpet jeg kunne få noe sterkere men det fikk jeg absolutt ikke...

jeg brukte sterke smertestillende i noen dager. det med at du ikke kan dra hjem på grunn av det er det dummeste jeg har hørt. jeg ble opperert kl 6 på kvelden og satt på bussen hjem kl 2 dagen etter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi du var tøff! Veldig bra:) jeg hadde vondt og ba om smertestillende så kom han inn med Paracet , og da sa jeg ifra at jeg måtte ha noe sterkere og da fikk jeg til svar: det kan du ikke få for da får du ikke dra hjem. Hva faen?! Syns det var helt på trynet så vondt som jeg hadde. Jeg ble operert kl tolv natt til mandag og dro hjem kl 12 på dagen på mandag. Tolv timer senere. 

jeg brukte sterke smertestillende i noen dager. det med at du ikke kan dra hjem på grunn av det er det dummeste jeg har hørt. jeg ble opperert kl 6 på kvelden og satt på bussen hjem kl 2 dagen etter :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...