AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Da jeg var liten hadde moren min 2 jobber samtidig som at hun gikk på skole. På grunn av dette begynte jeg å bo hos bestemoren min, og har bodd hos henne siden. Bestemoren min er nå min morsfigur, og jeg føler hun er moren min mye mer enn min faktiske mor. Ser ikke på moren min som min mor i det hele tatt. Men nå vil min mor at jeg skal bo hos henne, og det er jo vanskelig for meg når jeg ikke føler meg komfortabel der i det hele tatt, pluss at jeg ønsker å bo hos bestemoren min som har stilt opp for meg mye mer enn det hun har. Men om jeg ikke drar til henne, så kommer hun og henter meg og tvinger meg til å dra, og tvinger bestemoren min til å la meg gå. Det virker ikke som om noen vil høre på mine behov og jeg har prøvd å snakke med moren min, men ingenting ser ut til å ha noe virkning. Hun er fast bestemt på at jeg skal bo hos henne, og mener at bestemoren min "stjelte" meg fra henne da jeg var liten.Jeg bare lurer på hva jeg kan gjøre? Hva er rettighetene mine? Har jeg i det hele tatt noe å si i denne situasjonen? Takk på forhånd, hilsen 16 år gammel jente. Anonymkode: fdb4d...249
Banks Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Jeg vet at når det gjelder barn med skilte foreldre skal barnet bestemme selv når det er over 12år hvor det skal bo. Regner med at du kan bestemme selv hvor du skal bo når du er 16år og i den situasjonen du er i. Siden du har bodd hos bestemoren din siden du var liten tror jeg du har rett til hva du ønsker 😊 ring barnevernet å hør. Du trenger ikke si navnet ditt for å snakke med dem 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå