Gå til innhold

Dere som har barn i andre klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

- Gjør barnet lesker selv? Eller sitter dere og hjelper?

- Er barnet selvstendig?

- Har barnet mobil?

- ute alene sammen med venner?

Anonymkode: e987a...7bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager mat mens barnet gjør lekser. På den måten får hun prøvd seg selv og har meg tilgjengelig med en gang det skulle være noe. Jeg trenger ikke å hjelpe mye; læreren forteller barna hva de skal gjøre og det husker hun når hun sitter med oppgavene hjemme.

Ja, veldig selvstendig. Likevel er det veldig godt å ha mamma og pappa i livet.

Nei, jeg synes 2. klassinger er for unge og alle som har jobbet med kundeservice og tlfsalg vet det er det desidert DUMMESTE du kan gjøre. Har vurdert å få tak i Nokia3330, den går ikke i stykker.

Ja, men vi foreldre har et godt samarbeide. Barna er på lekeplassen eller hjemme hos hverandre.

Anonymkode: 72ef4...bd6

Skrevet

Jeg lager mat mens barnet gjør lekser. På den måten får hun prøvd seg selv og har meg tilgjengelig med en gang det skulle være noe. Jeg trenger ikke å hjelpe mye; læreren forteller barna hva de skal gjøre og det husker hun når hun sitter med oppgavene hjemme.

Ja, veldig selvstendig. Likevel er det veldig godt å ha mamma og pappa i livet.

Nei, jeg synes 2. klassinger er for unge og alle som har jobbet med kundeservice og tlfsalg vet det er det desidert DUMMESTE du kan gjøre. Har vurdert å få tak i Nokia3330, den går ikke i stykker.

Ja, men vi foreldre har et godt samarbeide. Barna er på lekeplassen eller hjemme hos hverandre.

Anonymkode: 72ef4...bd6

Går du gjennom leksene hennes etterpå for å sjekke om hun har gjort noen feil? 

Anonymkode: e987a...7bc

Skrevet

Gjør ikke lekser selv, annet enn lesing. Vi må både sette henne i gang, og mase for å få det gjort, samt sjekke underveis. Øver heller ikke på instrumentet sitt uten påminnelse.

Varierende hvor selvstendig hun er. Hun KAN alt, foretrekker ofte at vi hjelper, tenker du på noe spesielt? Hun er dårlig på ting som å pakke sekken, huske ting/klær osv her hjemme, men på skolen og AKS går alt slikt bra.

Hun har ikke mobil.

Hun er kun ute alene med bestevenninnen som bor i nabogården, dvs de er i bakgården. Hun er alene med venner på fritidsaktiviteter eller sammen med venner hvis en annen voksen passer på/henter, eller hjemme hos andre. Hun kan gå på butikken (en spesifikk butikk) alene/med lapp. Hun overnatter hos andre. Hun leker alene ute på hytta.

Vi bor i Oslo sentrum, så derfor lite alene ute selv, de følges til skolen grunnet gatekrysninger.

Anonymkode: e24a5...1e3

Skrevet

Leseleksen sitter vi alltid sammen med henne, da den skal leses høyt for voksen. De andre leksene kan hun av og til gjøre alene, etter at jeg har undersøkt om hun vet hva hun skal gjøre. Noen ganger gjør hun de best alene, andre ganger må vi være der og passe på at hun klarer og konsentrere seg og bli ferdig. Veldig variabelt fra dag til dag.

Om hun er selvstendig? På noen områder veldig, på andre områder ikke i det hele tatt. :P

Hun har ikke mobiltelefon nei. Vi har nettopp kjøpt en helt enkel mobiltelefon som nå fungerer som hustelefon, slik at hun kan ringe når vi begynner og øve på og være alene.

Hun er alene ute med venner, men bare på lekeplassen i borettslaget her.

Skrevet

gjør lekser mens jeg lager mat, så ser jeg igjennom dem etterpå. Barnet er påfallende selvstendig faktisk (tror det må være en farsarv :P ) leker mye ute alene. Har ikke mobil enda.

Anonymkode: 6070b...a43

Skrevet

Har ikke eget barn i 2 klasse, men vi har vår niese 2-3 dager i uken (er en spesiell situasjon med barnemor og vi stiller opp alt vi kan for å holde henne i familien).

- Hun gjør lekser selv så lenge vi setter henne i gang, så holder jeg meg alltid i nærheten, (lager mat eller baker brød, så vi begge sitter på kjøkkenet.) Så sjekker jeg over etter når hun er ferdig :)

- Barnet er lite selvstendig. Hun har gått igjennom en del tidligere, og det henger fremdeles litt i enda. Hun trenger bekreftelse for at hun gjør ting riktig.

- Barnet har en mobil jeg har kjøpt til henne på Clas Ohlson. Det er en sånn veldig lite spennende telefon med kontantkort, og hun har den kun sånn at hun kan ringe oss hvis noe skjer eller hun føler at hun trenger det.

- Vi bor i et boligfelt hvor det er en lekeplass i midten. Denne kan vi se ut ifra vinduet vårt, så her får hun lov til å være alene. Ellers får hun lov til å spille fotball på fotballbanen som er 3 minutter unna her så lenge hun har med telefonen sin og vi har avtalt med noen andre foreldre som bor rundt der at de passer på. Vi passer alltid på når barna leker på lekeplassen her, så vi har et veldig godt samarbeid med naboene våre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...