AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #1 Skrevet 4. november 2015 Alt som så ut til å være perfekt med jenta mi, ser nå ut til å snu..Hun gikk ikke før hun var 16 mnd, og gleden var stor over å se henne i lek med andre til beins.Men gleden har nå tatt slutt. Hun begynte å både snubble og falle for 3 mnd siden, og vi tok henne med til barnelegen for en sjekk. Men legen kunne ikke finne noe galt, og hevdet at hans datter var likedan. Så så vi det hele an, og hun begynte etterhvert å halte.Hun ville gå så lite som mulig, å helst bli båret. Dette endte med at bi tok henne med til fysioterapuaten. Men på kontrollen gikk hun normalt som vet et trylleslag. Hun hoppet og lekte som et normalt barn! Og hun som undersøkte henne skrøt av at beina så fine ut (ingen hovenhet og varme). Så vi dro lettet hjem over dommen:) Men nå har hun fått tilbakefall, og er stiv om morgenen i høyrebenet. Aktivitetsnivået er begrenset, men vi registrerer fremdeles ingen hovenhet og varme i beinet.. Og etterhvert på dagen er hun bedre, men løper med høyrefoten stikkende ut som en stiv pinne..Blir utrolig lei meg over å se henne slik, og jeg går bare rundt og er forberedt på det verste..Leddgikt, medisiner, sykehusbesøk, kontroller, fysioterapitimer osv..Hva føler dere at dette kan være? Anonymkode: 23d2e...d40
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Alt som så ut til å være perfekt med jenta mi, ser nå ut til å snu..Hun gikk ikke før hun var 16 mnd, og gleden var stor over å se henne i lek med andre til beins.Men gleden har nå tatt slutt. Hun begynte å både snubble og falle for 3 mnd siden, og vi tok henne med til barnelegen for en sjekk. Men legen kunne ikke finne noe galt, og hevdet at hans datter var likedan. Så så vi det hele an, og hun begynte etterhvert å halte.Hun ville gå så lite som mulig, å helst bli båret. Dette endte med at bi tok henne med til fysioterapuaten. Men på kontrollen gikk hun normalt som vet et trylleslag. Hun hoppet og lekte som et normalt barn! Og hun som undersøkte henne skrøt av at beina så fine ut (ingen hovenhet og varme). Så vi dro lettet hjem over dommen:) Men nå har hun fått tilbakefall, og er stiv om morgenen i høyrebenet. Aktivitetsnivået er begrenset, men vi registrerer fremdeles ingen hovenhet og varme i beinet.. Og etterhvert på dagen er hun bedre, men løper med høyrefoten stikkende ut som en stiv pinne..Blir utrolig lei meg over å se henne slik, og jeg går bare rundt og er forberedt på det verste..Leddgikt, medisiner, sykehusbesøk, kontroller, fysioterapitimer osv..Hva føler dere at dette kan være? Anonymkode: 23d2e...d40Glemte å legge til at det kun er om morgenen at aktivitetsnivået er redusert.HI Anonymkode: 23d2e...d40
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Dette er noe du tar opp med en lege, ikke her inne. Du risikerer å få mange rare svar og vi har ingen forutsetning til å se ungen din som en lege kan. Anonymkode: 16504...cf7 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Jeg tenker at du bør bestille ny legetime, og be om å få denne så tidlig som mulig om morgenen, så legen har mulighet til å se problemet. Kanskje det også kan være en ide å filme jenta med en gang hun står opp, gjerne flere dager på rad? Da blir det kanskje lettere for legen å oppfatte problemet. Lykke til! Anonymkode: de450...fbd 1
minister-mio Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Hva noen her må føle om dette har ikke noe å si. Du bør gå til legen igjen.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Jeg har såkalt barneleddgikt, og jeg hadde flere av symptomene som du beskriver her. Den var mest agressiv da jeg var ung, men har ikke hatt nevneverdige problemer etter jeg var en 15 år Det er lite kunnskap om revmatisme hos barn, så besøk legen en gang til, fører det ikke frem, besøk en annen lege. Anonymkode: 5ffc6...992
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå