AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Hei. Jeg sitter å funderer om jeg skal opprette dette. Hvor mye trekker dere per gang dere bruker kortet? 😀For ordensskyld dette er ikke hoved sparingen selvsagt, der har jeg full kontroll. Tenkte bare det kunne vært morro med ekstra penger til ferier feks på en konto jeg gjemmer bort fra nettbanken og ikke merker pengene går til. Anonymkode: e74f1...427
Gjest Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 Alle beløp blir rundet opp til nærmeste hundrer, og pengene går inn på en konto jeg ikke bruker til vanlig.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Trodde du mente "morsomme måter å spare penger på". Da jeg var vokste opp så hadde vi en "greie". Vær gang pappa pratet til seg selv, så la vi 5kr (alle la på 5kr vær) på sparebøssen. Ble mye penger i løpet av 10 år. Husker ikke eksakt, men vi var nærme 10 000 da vi sluttet og brukte pengene på en reise. På folkehøgskolen så hadde vi en greie hvor vi la 10kr i en bøtte vær gang læreren tok ballegrep på seg selv. Og vær gang rektoren sa "jesus" ble det 10kr. Han pratet ufattelig mye om jesus, du kunne spørre han om klokka så blandet han inn Jesus. Vi hadde godt over 5000kr på slutten av året. De pengene brukte vi på en stor fyllefest siste uken. Vi var en liten gruppe som gjorde dette, hadde hele skolen blitt med så hadde det blitt mye Jeg la 20 kr i ei skål på kjøkkenet vær gang katten mjauet etter mat eller godteri. Vær gang katten tisset i sengen min ble det 50kr, slapp han en diamant-pynt i skoen min ble det 100kr. Dette gjorde han ofte, gjør det enda, snål katt. Pengene fra tomflasker gikk rett i skålen også. Etter 1 år hadde jeg spart opp 7000kr, litt i underkant av det. De pengene gikk til valp. Det var grunnen til at jeg gjorde det med katten, jeg skulle spare til valp, så hvorfor ikke gjøre det litt morsomt. Akkurat nå sparer jeg kun på tomflaskene. De pengene tar jeg ut i kontanter og legger de i en boks. Som en liten side-sparing. Sparer også fast med fastrekk vær måned. Anonymkode: b44a4...d92 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #4 Skrevet 4. november 2015 Jeg trekker 10 kr hver gang jeg bruker kortet, og 50 kr hver gang jeg betaler en regning/overfører penger til noen. Anonymkode: 5ba66...028
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Trodde du mente "morsomme måter å spare penger på". Da jeg var vokste opp så hadde vi en "greie". Vær gang pappa pratet til seg selv, så la vi 5kr (alle la på 5kr vær) på sparebøssen. Ble mye penger i løpet av 10 år. Husker ikke eksakt, men vi var nærme 10 000 da vi sluttet og brukte pengene på en reise. På folkehøgskolen så hadde vi en greie hvor vi la 10kr i en bøtte vær gang læreren tok ballegrep på seg selv. Og vær gang rektoren sa "jesus" ble det 10kr. Han pratet ufattelig mye om jesus, du kunne spørre han om klokka så blandet han inn Jesus. Vi hadde godt over 5000kr på slutten av året. De pengene brukte vi på en stor fyllefest siste uken. Vi var en liten gruppe som gjorde dette, hadde hele skolen blitt med så hadde det blitt mye Jeg la 20 kr i ei skål på kjøkkenet vær gang katten mjauet etter mat eller godteri. Vær gang katten tisset i sengen min ble det 50kr, slapp han en diamant-pynt i skoen min ble det 100kr. Dette gjorde han ofte, gjør det enda, snål katt. Pengene fra tomflasker gikk rett i skålen også. Etter 1 år hadde jeg spart opp 7000kr, litt i underkant av det. De pengene gikk til valp. Det var grunnen til at jeg gjorde det med katten, jeg skulle spare til valp, så hvorfor ikke gjøre det litt morsomt. Akkurat nå sparer jeg kun på tomflaskene. De pengene tar jeg ut i kontanter og legger de i en boks. Som en liten side-sparing. Sparer også fast med fastrekk vær måned. Anonymkode: b44a4...d92Det med flaskene var nå egentlig veldig lurt det også 😀 Har fastetrekk jeg også utenom. Dette blir på en måte en nymoderne erstatning for sparegrisen siden jeg aldri har kontanter lengre 😀 Anonymkode: e74f1...427
Brunhilde Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Jeg bruker bare kort, aldri kontanter, så jeg sparer en femmer hver gang jeg trekker det. Det blir litt i løpet av et år.
Angelheart2 Skrevet 4. november 2015 #7 Skrevet 4. november 2015 Jeg trekker 5,- hver gang jeg bruker kortet og 10,- hver gang jeg betaler en regning. Siden jeg ALDRI har kontanter, men bruker kort selv på bittesmå beløp sparer jeg mellom 400,- og 500,- hver måned på denne måten.Alt går inn på en egen "morsom spar-konto" som heter "Angelhearts reisefond" og brukes som tilskudd til den årlige kjæresteturen til meg og mannen. Han har for øvrig en tilsvarende konto og likt trekk.
Shmohawk Skrevet 4. november 2015 #8 Skrevet 4. november 2015 Begynte med mikrospar da Nordea innførte det i 2009. Det har blitt en ganske fin femsifret sum etter alle de årene. Har trukket 20 kr ved hvert kjøp.
Riskrem Skrevet 4. november 2015 #9 Skrevet 4. november 2015 Jeg blir trukket 5 kr hver gang jeg drar kortet. Går rett inn på sparekonto. Synes det er et fint supplement til vanlig sparing. 1
Viljaa Skrevet 4. november 2015 #10 Skrevet 4. november 2015 Akkurat nå har jeg "småsparing" inn på BSU-kontoen (5 kr hver gang jeg drar kortet). Til neste år skal jeg heller prøve å spare et fast beløp i måneden på BSU og heller ha en egen "småspare"-konto, bare for å se hvor mye det blir. :-)
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #11 Skrevet 4. november 2015 Rundes opp til nærmeste 50 hver gang jeg bruker kortet og overføres til morsom sparing - kontoen Anonymkode: a0c8a...7a8
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #12 Skrevet 4. november 2015 Denne typen sparing har luksusfellen og Silje tatt for seg og frarådet alle å benytte seg av. At dette ikke er sparing ser de som leser alle betingelsene også det med liten skrift. Anonymkode: 80bc3...51f
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #13 Skrevet 4. november 2015 Denne typen sparing har luksusfellen og Silje tatt for seg og frarådet alle å benytte seg av. At dette ikke er sparing ser de som leser alle betingelsene også det med liten skrift. Anonymkode: 80bc3...51fFor meg blir det jo sparing, kan ikke se på hvorfor det ikke blir det når jeg ender med noen ekstra tusen til ferie turer osv så jeg ikke kommer på. Selvsagt sparer jeg på ordinær sparekonto, bsu1 og bsu 2. Dette kommer utenom og kommer på ingen måte i veien for min sparing på noe måte. Så jeg velger å benytte meg av det 😀 Anonymkode: e74f1...427
Riskrem Skrevet 4. november 2015 #14 Skrevet 4. november 2015 Denne typen sparing har luksusfellen og Silje tatt for seg og frarådet alle å benytte seg av. At dette ikke er sparing ser de som leser alle betingelsene også det med liten skrift. Anonymkode: 80bc3...51fGrunnen til at hun har frarådet det er at beløpet i de fleste tilfeller settes på en høyrentekonto, og en slik konto har ofte 12 gratis uttak i året. Har man flere uttak enn dette koster det penger. Så lenge man har kontroll på egen økonomi og er litt oppegående skjønner man at man kan ikke bare ta ut penger i hytt og pine.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #15 Skrevet 4. november 2015 Grunnen til at hun har frarådet det er at beløpet i de fleste tilfeller settes på en høyrentekonto, og en slik konto har ofte 12 gratis uttak i året. Har man flere uttak enn dette koster det penger. Så lenge man har kontroll på egen økonomi og er litt oppegående skjønner man at man kan ikke bare ta ut penger i hytt og pine. Nå er planen min å ta ut en gang i året ved behov. Så kommer ikke til å komme i nærheten av å gå over disse 12 gratis uttaken. Da er jo selvsagt poenget med småsparingen borte😀 Anonymkode: e74f1...427
Rotemor Skrevet 4. november 2015 #16 Skrevet 4. november 2015 Denne typen sparing har luksusfellen og Silje tatt for seg og frarådet alle å benytte seg av. At dette ikke er sparing ser de som leser alle betingelsene også det med liten skrift. Anonymkode: 80bc3...51fDa har du misforstått Det er hvis du har begrenset uttak på den sparekontoen at du må passe på.Noen banker har feks max 2 uttak i året og så et gebyr for hvertuttak etter det. men hvis du faktisk sparer pengene, så er du jo på trygg grunn.
Rotemor Skrevet 4. november 2015 #17 Skrevet 4. november 2015 Grunnen til at hun har frarådet det er at beløpet i de fleste tilfeller settes på en høyrentekonto, og en slik konto har ofte 12 gratis uttak i året. Har man flere uttak enn dette koster det penger. Så lenge man har kontroll på egen økonomi og er litt oppegående skjønner man at man kan ikke bare ta ut penger i hytt og pine. PS Så ikke at du hadde svart før meg 12 eller 2 etc, Det blir jo samme sak...:)
Djungelvrål Skrevet 4. november 2015 #18 Skrevet 4. november 2015 Er det bare å skrive mail til banken for å ordne f.eks 10 kr i sparing her gang man drar kortet?
Kontormus Skrevet 4. november 2015 #19 Skrevet 4. november 2015 Denne typen sparing har luksusfellen og Silje tatt for seg og frarådet alle å benytte seg av. At dette ikke er sparing ser de som leser alle betingelsene også det med liten skrift. Anonymkode: 80bc3...51fDet var en episode hvor en deltager hadde blitt belastet mer i gebyr enn hva hun hadde spart gå grunn av stort antall uttak. Hun tok ut, eller overførte småbeløp som 50 kr osv til brukskonto, og skjønte ikke at banken tok mere betalt enn hun hadde på konto. Det var microsparing.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #20 Skrevet 4. november 2015 Det var en episode hvor en deltager hadde blitt belastet mer i gebyr enn hva hun hadde spart gå grunn av stort antall uttak. Hun tok ut, eller overførte småbeløp som 50 kr osv til brukskonto, og skjønte ikke at banken tok mere betalt enn hun hadde på konto. Det var microsparing. Åja. Ikke sett den episoden jeg, men ser at de frarådet henne det. Og selvsagt i slike tilfeller bør man revurdere,og gjerne ikke ha microsparing. Alle kan muligens ikke ha det, men så lenge en ikke tar ut pengene hver mnd eller over grensen for uttak tror jeg det et en fin ting. Anonymkode: e74f1...427 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå