AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Heisann! Jeg ønsker kun seriøse svar her, og håper noen vil tipse meg:-)Som dere sikkert forstod er jeg ei jente på 18 år. Jeg har store deler av livet slitt med en sykdom. En psykisk sykdom som styrer livet mitt. Jeg har begynt å skrive så smått om denne sykdommen, og jeg har så mye å skrive at jeg nesten synes det kan bli ei bok. Jeg er veldig glad i å skrive, har skrevet mye både på norsk og engelsk og da særlig i form av personlige tekster. Jeg vil ikke skrive en bok for å tjene penger eller lignende, men skriver egentlig bare for å lette på tankene og kanskje hjelpe noen andre som er i samme situasjon. Jeg har 6 i norsk, kun fått gode tilbakemeldinger på ting jeg har skrevet. Jeg har vært gjennom mye her i livet og føler jeg har en del å "tilby" i from av ord og tekst.Det jeg lurer på er om det i det heletatt er aktuelt å prøve å få gitt ut denne boka jeg skriver, og om det i det heletatt er noe interesse for å lese om noe sånt. Hvordan går man frem? Og er det liten sjanse for å bli tatt seriøst av forlag hvis man kun er ei jente på 18 år? Jeg vil gjerne høre fra andre som har erfaring med å skrive, gi ut bok eller lignende. Kan gjerne høre fra andre også om dere har innspill!Kan gjerne snakkes på pm om noen vil høre litt mer!:-) Anonymkode: 0cfbd...cec
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 Ta kontakt med et forlag (eller helst flere). Bruk gjerne de små forlagene.jeg tror det var i fjor, at ei jente fra Groruddalen fikk gitt ut en bok med slang-språk. Husker ikke helt hva den het, men noe om at alle innvandrere har lukka gardiner, eller noe. Søk og du vil finne. Hun var ung, rundt din alder. Les intervjuer med henne, der forteller hun om hvordan hennes bok fanget forlagenes interesse. Anonymkode: ffa74...d5e
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 https://www.youtube.com/watch?v=sZ0ep0HlRwE Anonymkode: bbe07...719
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #5 Skrevet 4. november 2015 Heisann! Jeg ønsker kun seriøse svar her, og håper noen vil tipse meg:-)Som dere sikkert forstod er jeg ei jente på 18 år. Jeg har store deler av livet slitt med en sykdom. En psykisk sykdom som styrer livet mitt. Jeg har begynt å skrive så smått om denne sykdommen, og jeg har så mye å skrive at jeg nesten synes det kan bli ei bok. Jeg er veldig glad i å skrive, har skrevet mye både på norsk og engelsk og da særlig i form av personlige tekster. Jeg vil ikke skrive en bok for å tjene penger eller lignende, men skriver egentlig bare for å lette på tankene og kanskje hjelpe noen andre som er i samme situasjon. Jeg har 6 i norsk, kun fått gode tilbakemeldinger på ting jeg har skrevet. Jeg har vært gjennom mye her i livet og føler jeg har en del å "tilby" i from av ord og tekst.Det jeg lurer på er om det i det heletatt er aktuelt å prøve å få gitt ut denne boka jeg skriver, og om det i det heletatt er noe interesse for å lese om noe sånt. Hvordan går man frem? Og er det liten sjanse for å bli tatt seriøst av forlag hvis man kun er ei jente på 18 år? Jeg vil gjerne høre fra andre som har erfaring med å skrive, gi ut bok eller lignende. Kan gjerne høre fra andre også om dere har innspill!Kan gjerne snakkes på pm om noen vil høre litt mer!:-) Anonymkode: 0cfbd...cecJeg tenker at "ung kvinne som sliter med psykisk sykdom"-opplegget snart begynner å bli litt slitent. Anonymkode: bccb6...8ca 4
Fredsmegleren Skrevet 4. november 2015 #6 Skrevet 4. november 2015 Ta kontakt med et forlag (eller helst flere). Bruk gjerne de små forlagene.jeg tror det var i fjor, at ei jente fra Groruddalen fikk gitt ut en bok med slang-språk. Husker ikke helt hva den het, men noe om at alle innvandrere har lukka gardiner, eller noe. Søk og du vil finne. Hun var ung, rundt din alder. Les intervjuer med henne, der forteller hun om hvordan hennes bok fanget forlagenes interesse. Anonymkode: ffa74...d5eAlle utlendinger har lukka gardiner av Maria Navarro Skaranger
Gjest Overrasket Skrevet 4. november 2015 #7 Skrevet 4. november 2015 Send meg PM Jeg jobber ikke i forlagsbransjen, men jeg har noen råd og tips.
NumberSix Skrevet 4. november 2015 #8 Skrevet 4. november 2015 Med tanke på at det allerede finnes svært mange bøker der ute om akkurat denne problematikken så tror jeg markedet er litt mettet. Jeg har ikke noe interesse av å lese noe sånt, for jeg har allerede lest flere andre bøker om emnet. Dessuten er det begrenset hva attenåringer har å tilby av livserfaring og interessante perspektiver, dessverre. Hva nytt har du å tilføre "sjangeren"? Hva er spesielt med deg, hvorfor skal noen velge å satse på din historie? Og hvorfor skal noen gidde å lese den? Dette er viktige spørsmål å ta stilling til. Det er svært vanskelig å få gitt ut bøker, men det beste du kan gjøre er å ta kontakt med et forlag og høre. Og fortsette å skrive, om ikke annet så for din egen del. Kanskje du bør vurdere å blogge i stedet? 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #10 Skrevet 4. november 2015 Jeg tenker du vil gjøre det langt bedre om du publiserer den som e-bok eller blogg, men det er selvsagt lov å forsøke. Anonymkode: fb004...225 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå