Gå til innhold

å klippe meg kort -argument for/imot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

??:)

Klarer ikke bestemme meg.. tenker på pixie-haircut..

Anonymkode: 8c2af...491

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For: Det vokser ut igjen.

Anonymkode: 1522c...e37

• Liker 2
Skrevet

Har du lyst, har du lov. Bestem selv over ditt eget utseende. Håret vokser uansett ut igjen om du skulle angre :) 

Gjest incognita
Skrevet

Min personlige mening er at kvinner flest er vakrest med langt hår. 

Skrevet

Jeg gikk fra skulderlangt nå til pixie.
Utrolig deilig :D

Anonymkode: 3d7c8...223

Skrevet

Argument mot: det er IKKE fint. Det er mye finere og mer feminint med langt hår, og spesielt tykt hår om du er så heldig. Å vokser håret ut igjen tar LANG tid etter at det har vært så kort.

• Liker 3
Skrevet

TS her.

Greia er at jeg har mista nesten alt håret pga spiseforstyrrelser. Håret ned til øra er tykt/vanlig tykt, mens resten (ned til puppene) er helt pistrete og veldig tynt.. Når man holder en hårtust utover så ser man at det er fyldig til øra også ser det ut som jeg har satt i for lite extensions i forhold til håret mitt, men alt er jo ekte :P

Skrevet

Stemmer mot. Jeg synes de aaaaaller fleste kvinner er penere med litt lengde på håret.

Anonymkode: 39dd9...c6a

• Liker 3
Skrevet

Argument mot: det er IKKE fint. Det er mye finere og mer feminint med langt hår, og spesielt tykt hår om du er så heldig. Å vokser håret ut igjen tar LANG tid etter at det har vært så kort.

Mens jeg derimot ser jenter med skulderlangt og kortere hår hele tiden, som ser fantastisk flotte ut. Dette har mer med ansiktsform enn med femininitet å gjøre. Noen kler faktisk ikke langt hår like godt som kort, uavhengig av hvor opphengt mange tydeligvis er i samfunnsnormer og kjønnsmarkører.  Kos dere i den firkanta boksen dere liker å kalle livet ;)

• Liker 7
Skrevet

For: Du sparer penger på shampo/balsam...Det tar kortere tid å tørke det...
Det kan være lettere å style kort hår.. Og det vokser jo ut igjen, hvem vet, kanskje du passer kort hår mye bedre enn langt hår? :)

Minuset er kanskje det at... Om du ikke passer med det, så kan det føles ut som om det tar laaang tid før det vokser ut igjen..
Det er også mye mer styling med kort hår... Med langt hår kan du bare sette det i en hestehale så er du good to go...
Så selvom du sparer penger på sjampo, så bruker du kanskje mer på hårstylings produkter :)

Skrevet (endret)

Mens jeg derimot ser jenter med skulderlangt og kortere hår hele tiden, som ser fantastisk flotte ut. Dette har mer med ansiktsform enn med femininitet å gjøre. Noen kler faktisk ikke langt hår like godt som kort, uavhengig av hvor opphengt mange tydeligvis er i samfunnsnormer og kjønnsmarkører.  Kos dere i den firkanta boksen dere liker å kalle livet ;)

Veldig enig med deg :jepp:

Endret av Rumle
Gjest Gjest_Woodstock
Skrevet

Om håret ditt er slitt og pistrete så vil jeg absolutt anbefale deg og klippe det. Heller kort hår som er sunt, enn langt hår som er supertynt og slitt :) 

Skrevet

Argument for: Det ser mye voksnere ut med kort hår.

Skrevet

Frekke kommentarer blir ikke mindre frekke ved å legge til en smiley ;)

Jeg synes faktisk ikke det er fint med guttekort hår. Hvor mange vakre og perfekte kjendiskvinner har vi ikke sett med denne pixie-stilen? Miley Cyrus, Emma Watson, Anne Hathaway, Jennifer Lawrence, Natalie Portman. Dette er totalt feilfrie kvinner utséendemessig, men jeg synes ingen kler denne frisyren. Alle er penere med lange, tykke lokker.

At jeg synes det, betyr ikke at jeg følger normen, lever i en boks og ikke har et liv. Jeg har en stil og en smak.

• Liker 2
Skrevet

TS her.

Greia er at jeg har mista nesten alt håret pga spiseforstyrrelser. Håret ned til øra er tykt/vanlig tykt, mens resten (ned til puppene) er helt pistrete og veldig tynt.. Når man holder en hårtust utover så ser man at det er fyldig til øra også ser det ut som jeg har satt i for lite extensions i forhold til håret mitt, men alt er jo ekte :P

Skaff deg extensions til håret vokser ut igjen! Du trenger ikke velge for lengde, men for fylde :) Utrolig hva så lite kan gjøre med utséendet (og selvfølelsen).

• Liker 1
Skrevet

Stuss tuppene, og få i deg nok næring. Så får du drømmehåret om et par år!:) 

Hilsen ei med langt, tjukt  naturlig hår med fall i. 

Anonymkode: 31141...768

Gjest Nanne70
Skrevet

Frekke kommentarer blir ikke mindre frekke ved å legge til en smiley ;)

Jeg synes faktisk ikke det er fint med guttekort hår. Hvor mange vakre og perfekte kjendiskvinner har vi ikke sett med denne pixie-stilen? Miley Cyrus, Emma Watson, Anne Hathaway, Jennifer Lawrence, Natalie Portman. Dette er totalt feilfrie kvinner utséendemessig, men jeg synes ingen kler denne frisyren. Alle er penere med lange, tykke lokker.

At jeg synes det, betyr ikke at jeg følger normen, lever i en boks og ikke har et liv. Jeg har en stil og en smak.

Du sa det: Smak - og den er som sagt forskjellig. Du synes at de kvinnene du nevner er penere med langt hår, andre kan mene noe annet, og begge deler er like riktig, ikke sant? En svært vakker kvinne som definitivt kler kort hår best, er imidlertid Halle Berry - de nydelige ansiktstrekkene hennes forsvinner jo helt under den tunge luggen og alt håret.

Halle Berry at the 2015 unite4:humanity event. http://beautyeditor.ca/2015/07/10/best-hairstyles-medium-wavy-hair:Halle Berry Short Spiked Pixie Cut - 2013 Golden Globe Awards Hairstyles - Find more hairstyles on hairstylesweekly.com:

Eller Pink:

P!NK Long hair p!NK looks better. With short.  Hair:Pink - Love her, so beautiful, classy, and genuine!:

Til og med übernydelige Charlize Theron blir mer anonym med langt hår:

0601-charlize-theron-eye-makeup-look_bd.jpg:Charlize Theron Short Pixie Haircut - Popular Short Hairstyles for Women:

Skrevet

Pixie er nydelig, og fremhever virkelig ansiktet, særlig de femine trekkene. Og hår vokser alltid ut igjen.

Jeg har klippet håret kort mange ganger, og før jeg aner det er det "plutselig" langt igjen. 

Veldig mange kvinner "forsvinner" i langt hår, og jeg synes langt flere kler fort enn langt hår. Og du aner jo ikke hva du kler best i dine egne øyne før du har prøvd.

• Liker 2
Skrevet

Du sa det: Smak - og den er som sagt forskjellig. Du synes at de kvinnene du nevner er penere med langt hår, andre kan mene noe annet, og begge deler er like riktig, ikke sant? 

Ikke sant. Jeg synes det er mange kvinner som vakrere med kort hår, og eksemplene dine var nydelige.

Selvfølgelig er det like riktig å mene at man kler langt som at man kler kort, det er bare en mening. Men jeg synes absolutt at det har blitt en litt for "vedtatt sannhet" at kvinner kler best langt hår, og at det er langt hår som er femnint. Tror mange kan oppdage at dette slett  ikke alltid er tilfellet, om de bare våger.

Emma Watson kler også best kortere hår. Da hun hadde det langt, hadde hun det nesten alltid oppsatt. 

• Liker 2
Skrevet

For:

Det vokser ut igjen
Det er kulere å prøve kort hår mens du er ung, enn å vente med den obligatoriske (virker det som) kjerring-kort-hår til du er 50. 
Det er lett å style på ulike måter
Har du et pent ansikt kan kort hår virkelig fremheve ansiktet
Du får en helt ny sveis, vil se helt annerledes ut, og får masse oppmerksomhet
Det føles herlig!
Du kan kjøpe masse kule, store øreringer å vise frem. 

Jeg er kjempefornøyd med mitt korte hår, og får mye skryt for det. Ansiktet mitt kommer bedre frem, skuldrene mine kommer bedre frem (ja jeg er litt fornøyd med skuldrene mine :P ), og det er lettere å få en litt mer "rå" look. Jeg kommer nok til å gå for litt lengre hår igjen i fremtiden, men jeg syns det er gøy å ha hatt en slik litt "rocka" sveis mens jeg ennå er i 20-årene. Jeg har aldri vært redd for håret mitt, og tenkte som så at liker jeg det ikke lar jeg det bare vokse ut igjen. Det er gøy å ha prøvd!

Jeg har noen mot-argumenter også, men de gidder jeg ikke komme med, for jeg syns at alle som har lyst bør prøve. ;) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...