AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Nå er jeg så lei. Vi har flyttet sammen med hver vår barneflokk, og venter et barn sammen. Jeg er høygravid, sliten og har bekkenløsning med ull søvn og lange dager.Barna krever så utrolig mye. Jeg vet at alle barn er slik, men det tærer på forholdet. Krangling dagen lang, ekskone som blander seg inn og masing om alt mulig hele tiden.Jeg lurer på om vi i det hele tatt gjorde det riktige for barna? De virker heldigvis trygge, og de har mange fine stunder sammen også, men det er flest av de vanskelige. Jeg elsker samboeren min, han er en fantastisk mann med et utrolig stort hjerte. Han er god for alle barna våre, virkelig en ressurs livet deres. Men noen ganger lurer jeg bare på om det noen gang blir slik at jeg kan senke skuldrene, føler jeg går med dem hevet hele tiden nå. Og vi ønsker jo ikke at barna skal oppleve nok et brudd. Tips? Håp? Andres erfaringer? Anonymkode: 98810...3a0
MapleSirup Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Dere velger å få et barn til til tross for at flokken ikke har slått seg til ro...min sympati går til barna med så egoistiske foreldre som lot forelskelsen sin styre fremtiden deres.Hviorfor??? 16
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Dere velger å få et barn til til tross for at flokken ikke har slått seg til ro...min sympati går til barna med så egoistiske foreldre som lot forelskelsen sin styre fremtiden deres.Hviorfor???Enig! Hvorfor gjorde dere dette?! Barna har best av å bo med egen forelder i eget hjem.Dere burde være særboere.Du bør ikke bli overrasket om moren til mannens barn "bryr seg": når du blir sammen med en mann som har barn vil alltid barnas mor bry seg: der er hennes jobb som mor! Anonymkode: 01a5b...8b6 5
Sølvi88 Skrevet 5. november 2015 #4 Skrevet 5. november 2015 Du er høygravid og følelsene, hormonene og stresset er på topp hele tiden. Gi det litt tid så blir det nok bedre. Ekskonen skal ikke bry seg med dere så lenge barna har det bra. Be hu ryke å reise neste gang, du er uansett høygravid så forståelse får du. Neste gang en situasjon oppstår hjemme så sett deg ned, legg hode tilbake og tell til hundre. Du er gravid så du må slappe av. Problemene i familien finner dere ut av når graviditeten er over. En ting av gangen. Ro i land denne båten før du begynner på neste. Pust, tren, spis, sov. Med trening kommer også positiviteten. Ta med barna i hagen og lag snømann, det er snart vinter, gå inn og sett deg og si at de som lager den største snømannen får premie, du kommer ut om en time og avgjør. Gi de både gullerot skjerf votter og hatt. Dette er teambuilding for barna og terapi for deg. Vær kreativ. Barn er enkle, så tenk enkelt. 10
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #5 Skrevet 5. november 2015 Hvorfor var ikke dette tenkt godt gjennom og prøvd ut over tid før dere bestemte dere for å få barn sammen? Kjære vene så latterlig å oppdage dette når du er høygravid. Jeg klarer ikke føle sympati for deg en gang, dette er lite gjennomtenkt... Anonymkode: 37d3a...0c3 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #6 Skrevet 5. november 2015 Kombinasjonen "nyfamilie" og "høygravid" taler for seg.Man får jo lyst til å rope "Hva forventet du egentlig!!??"Begynnelsen på slutten har startet. Anonymkode: 3b510...712 6
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #8 Skrevet 5. november 2015 Det kan være hun ble uplanlagt gravid. Har det falt dere inn? Hva er problemene ts? Kan du utdype? Ikke hør på de andre som har svart. Typisk kg å trykke andre som er langt nede ennå lengre ned i søla. Klem til deg Anonymkode: a63b7...8e1 4
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #9 Skrevet 5. november 2015 Det kan være hun ble uplanlagt gravid. Har det falt dere inn? Hva er problemene ts? Kan du utdype? Ikke hør på de andre som har svart. Typisk kg å trykke andre som er langt nede ennå lengre ned i søla. Klem til degAnonymkode: a63b7...8e1Om hun ble uplanlagt gravid er det fortsatt uansvarlig. Alle voksne mennesker vet at sex kan føre til graviditet, tilogmed med prevensjon. Anonymkode: 37d3a...0c3 5
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #10 Skrevet 5. november 2015 Du er høygravid og følelsene, hormonene og stresset er på topp hele tiden. Gi det litt tid så blir det nok bedre. Ekskonen skal ikke bry seg med dere så lenge barna har det bra. Be hu ryke å reise neste gang, du er uansett høygravid så forståelse får du. Neste gang en situasjon oppstår hjemme så sett deg ned, legg hode tilbake og tell til hundre. Du er gravid så du må slappe av. Problemene i familien finner dere ut av når graviditeten er over. En ting av gangen. Ro i land denne båten før du begynner på neste. Pust, tren, spis, sov. Med trening kommer også positiviteten. Ta med barna i hagen og lag snømann, det er snart vinter, gå inn og sett deg og si at de som lager den største snømannen får premie, du kommer ut om en time og avgjør. Gi de både gullerot skjerf votter og hatt. Dette er teambuilding for barna og terapi for deg. Vær kreativ. Barn er enkle, så tenk enkelt.Hva mener du med "enkel"? Barn er faktisk intelligente. Anonymkode: 01a5b...8b6 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #11 Skrevet 6. november 2015 Takk for svar fra dere som har giddet å tenke litt lenger enn å dømme. Anonymkode: 98810...3a0 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #12 Skrevet 6. november 2015 Du er høygravid og følelsene, hormonene og stresset er på topp hele tiden. Gi det litt tid så blir det nok bedre. Ekskonen skal ikke bry seg med dere så lenge barna har det bra. Be hu ryke å reise neste gang, du er uansett høygravid så forståelse får du. Neste gang en situasjon oppstår hjemme så sett deg ned, legg hode tilbake og tell til hundre. Du er gravid så du må slappe av. Problemene i familien finner dere ut av når graviditeten er over. En ting av gangen. Ro i land denne båten før du begynner på neste. Pust, tren, spis, sov. Med trening kommer også positiviteten. Ta med barna i hagen og lag snømann, det er snart vinter, gå inn og sett deg og si at de som lager den største snømannen får premie, du kommer ut om en time og avgjør. Gi de både gullerot skjerf votter og hatt. Dette er teambuilding for barna og terapi for deg. Vær kreativ. Barn er enkle, så tenk enkelt.Takk, tror du har veldig rett. Setter pris på et godt og voksent svar! Anonymkode: 98810...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #13 Skrevet 6. november 2015 Herregud, for en gjeng med kjipinger det er her. Gi det tid, TS. Anonymkode: 9143f...e6f 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #14 Skrevet 6. november 2015 Hei tsJeg tenker at det at du er høygravid har mye med tankene dine å gjøre. Livet deres er på vei til å endres med en ny skatt i familien, hvor jeg vil tro at dine tanker er mange, og veldig påvirket av hormoner. Dette ordner seg, og helt ærlig tror jeg ikke du har noe å bekymre deg over. Denne overgangen vil gå bra, så lenge du og mannen er sammen om det.At eksen blander seg er ikke ok, og jeg anbefaler deg å "parkere" alt som ikke er greit at hun gjør. Om det er ille, så får du mannen til å roe henne ned noen hakk eller sperrer henne ute om hun starter. Gratulerer så masse med liten venn som snart kommer. Dette ordner seg!! Klem Anonymkode: dd098...c40 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #15 Skrevet 6. november 2015 Takk, tror du har veldig rett. Setter pris på et godt og voksent svar!Anonymkode: 98810...3a0Når man har tatt et så dårlig valg for seg og barn og legger de ut på KG, så er det omtrent som å legge biffen sin på gulvet og si at det dårlig gjort av hunden å spise den... Anonymkode: 3b510...712 10
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #16 Skrevet 6. november 2015 Du er sliten og hormonell, det preger nok synet ditt på ting. Det vil sikkert bedre seg på sikt. Dere er i en spesiell situasjon, virker som ting har gått litt fort hos dere, og da reagerer gjerne alle rundt litt ekstra også, som eksen. (Jeg ville nok slitt litt med å ikke bry meg om eksmannen satte igang med nytt barn før våre barn var trygge i ny familiesituasjon ja, det ER vanskelig for andre også, ikke bare for deg. Og jeg er tolerant for rimelig mye når det gjelder sånt alttså.)Du vet nok godt som de andre skriver så burde man absolutt få den eksisterende familien til å fungere sammen før man i tillegg får et nytt barn inn i dette. Uansett er det for sent nå, og dere må bare gjøre det beste ut av det, og få det til å fungere. Alternativet er jo å sitte der alene med barn med forskjellige fedre, barn som opplever stadige brudd mellom voksne, det er vel ærlig talt ikke noe alternativ. Har du gått inn i noe sånt så må du stå i det. Anonymkode: ea882...1a1 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #17 Skrevet 6. november 2015 Om hun ble uplanlagt gravid er det fortsatt uansvarlig. Alle voksne mennesker vet at sex kan føre til graviditet, tilogmed med prevensjon. Anonymkode: 37d3a...0c3Folk avstår ikke sex av den grunn, så det var et elendig argument. Anonymkode: a63b7...8e1 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #18 Skrevet 6. november 2015 Folk avstår ikke sex av den grunn, så det var et elendig argument.Anonymkode: a63b7...8e1Men man vet hva man risikerer. Har man barn fra før så tar man ansvar og sørger for å minimere risikoen for noe sånt, og man planlegger. Ikke hopper ut i det. Uplanlagt graviditet er INGEN unnskyldning for å raske sammen en mine-dine-barn i hast. Da ender det slik som i hovedinnlegget her. Noe de fleste oppegående mennesker forstår FØR det skjer. Anonymkode: 37d3a...0c3 3
heidifrøkna Skrevet 6. november 2015 #19 Skrevet 6. november 2015 Slik jeg forstår HI så har dere flyttet sammen ganske nylig. Klart det er en overgang for deg, for far, for barna og for eksen.Du er gravid, han har plutselig flere barn og forholde seg til og barna har plutselig en ny omsorgsperson å bo med + nye stesøsken. Det er sikkert kommet en del nye regler, og alle trenger litt tid på å venne seg til dette. Hvor mange barn har dere nå tilsammen i hus? Bor de fast hos dere eller er det en annen ordning?Ikke hør på de andre som absolutt skal vite best, men det er viktig å ta tiden det trenger. Kjenner barna hverandre fra før? (Altså ordentlig kjenner, nesten som stesøsken, eller var de bare bekjente før dere flyttet sammen?) 2
Sølvi88 Skrevet 10. november 2015 #20 Skrevet 10. november 2015 Hva mener du med "enkel"? Barn er faktisk intelligente.Anonymkode: 01a5b...8b6Intelligent og komplisert, og dum og enkel? Din oppfatning av verden? Lær barna å bake og det er kjempe gøy i en peiode frem over, det er enkelt.. Lær barna å lage snømann og snøhule og det er gøy hele vinteren.. Barn er enkle, vær kreativ, så ordner barna det meste selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå