Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen måneder siden var det en person som ringte meg til alle døgnets tider, men jeg svarte ikke fordi jeg ikke kjente til nummeret. Til slutt sendte jeg en sms hvor jeg spurte hva det gjaldt, og fikk dette i respons;

"Namsmannen ønsker bekreftelse på hvor jeg bor og hva jeg betaler for å bo der. Pr i dag har jeg ingen steder.  Derfor ønsker jeg å spørre deg om jeg kan få en bekreftelse fra deg hvor det står at jeg deler leilighet med deg og at jeg betaler husleien. 
Jeg vil gjerne betale deg for denne tjenesten. Detaljene kan vi snakke om hvis du ringer meg eller svarer meg når jeg ringer deg. Hva tenker du om det ? Fint om du kan svare meg snarest. "

Dette svarte jeg selvfølgelig nei for. Men, han sluttet ikke å mase, ringe og sende sms. Han spirte også flere ganger om vi kunne møtes. Jeg ignorerte han, og til slutt gav han seg. Men, i dag begynte han å ringe meg igjen, og jeg syntes det er veldig ubehagelig. 

Noen med erfaringer/tips? Eller noen som vet hva dette gjelder?

Anonymkode: c8555...899

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du smsen(e) fortsatt? Kontakt politiet. De er hyggelige og greie folk. De hjelper deg gjerne. Og ja, dette vil de synes er veldig interessant å få. Og om han prøver seg på noe mer (som å møte deg selv til trass for at du har sagt nei) så er det i så fall registrert hos politiet at han har plaget deg før. 

Anonymkode: faec0...0e9

• Liker 5
Skrevet

Har du smsen(e) fortsatt? Kontakt politiet. De er hyggelige og greie folk. De hjelper deg gjerne. Og ja, dette vil de synes er veldig interessant å få. Og om han prøver seg på noe mer (som å møte deg selv til trass for at du har sagt nei) så er det i så fall registrert hos politiet at han har plaget deg før. 

Anonymkode: faec0...0e9

ja jeg har alle sammen, heldigvis for det..

Anonymkode: c8555...899

Skrevet

TS her. Noen som vet hva dette kan være?

Skrevet

Stalker...? Har du navnet til vedkommende, kan du jo sjekke litt rundt på nettet. For guds skyld, ikke svar han mer. Du kan også legge nr til i avvisningslisten på mobilen din

• Liker 1
Skrevet

Stalker...? Har du navnet til vedkommende, kan du jo sjekke litt rundt på nettet. For guds skyld, ikke svar han mer. Du kan også legge nr til i avvisningslisten på mobilen din

jeepp.. Han har et utenlandsk navn, men finner ingenting om han på nett!

Skrevet

Kanskje han bare rett og slett ønsker å få en bekreftelse på at han bor der? Uten noe mer baktanker? Behøver ikke å være stalker av den grunn...Selvfølgelig litt sært, men kanskje han er desperat. Tror ikke jeg selv hadde giddet å melde dette til politiet. Men du kan selvfølgelig beholde meldingene i tilfelle eller sende han en mld om at du kommer til å gå til politiet eller namsmannen å forklare hva han driver på med dersom han ikke stopper. Det er mulig å blokkere telefonnr på de flese mobiler, kanskje du skulle gjort det. 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han bare rett og slett ønsker å få en bekreftelse på at han bor der? Uten noe mer baktanker? Behøver ikke å være stalker av den grunn...Selvfølgelig litt sært, men kanskje han er desperat. Tror ikke jeg selv hadde giddet å melde dette til politiet. Men du kan selvfølgelig beholde meldingene i tilfelle eller sende han en mld om at du kommer til å gå til politiet eller namsmannen å forklare hva han driver på med dersom han ikke stopper. Det er mulig å blokkere telefonnr på de flese mobiler, kanskje du skulle gjort det. 

jeg vil ikke blokkere han, er bare noe i meg som er redd for at jeg kanskje "går glipp" av informasjon som burde bli gitt til politiet... Det første jeg tenkte var at dette er en form for svindel, kanskje?

Skrevet

"Namsmannen ønsker bekreftelse på hvor jeg bor og hva jeg betaler for å bo der. Pr i dag har jeg ingen steder.  Derfor ønsker jeg å spørre deg om jeg kan få en bekreftelse fra deg hvor det står at jeg deler leilighet med deg og at jeg betaler husleien. 
Jeg vil gjerne betale deg for denne tjenesten. Detaljene kan vi snakke om hvis du ringer meg eller svarer meg når jeg ringer deg. Hva tenker du om det ? Fint om du kan svare meg snarest. "

Det er jo greit å forstå. Hvorfor du ikke vil tjene noen skillinger, skjønner ikke jeg, men...

Red.: Jo, det er en slags svindel, men du tar ikke så voldsomme sjanser om du hjelper han.

Skrevet

Får man opp adressen din når man søker på nummeret ditt? 

Skrevet

Får man opp adressen din når man søker på nummeret ditt? 

jepp man gjør nok det.. Men heldigvis er jeg student og bor ikke på min folkeregistrerte adresse :) dessuten bor denne mannen på østlandet, og jeg på vestlandet :)

Skrevet

Det kan være at det er en som trenger desperat en bosettingstillatelse og da må man selvsagt ha et fast sted å bo.

Anonymkode: bae6d...5e7

Skrevet

Det er jo greit å forstå. Hvorfor du ikke vil tjene noen skillinger, skjønner ikke jeg, men...

Red.: Jo, det er en slags svindel, men du tar ikke så voldsomme sjanser om du hjelper han.

Det er farlig å involvere seg i noe sånt og det kan være ulovlig

• Liker 4
Skrevet

er det jeg også tenker, og er derfor jeg ikke bare gikk med på det. En ting er jo at jeg er "fattig" student, men så desperat er jeg aldeles ikke.

• Liker 1
Skrevet

Tøys - farlig er det ikke. Men ulovlig er det nok - det er det ofte å kjøre forbi i 90 også. Men bevares, er det et samvittighetsanliggende aldri å lure myndighetene, så bør en stå over.

Gjest Puttipott
Skrevet

Er enig med Luckiness. Jeg hadde truet han først med å gå til politiet eller namsmannen med disse meldingene om han ikke sluttet å plage meg. For slikt styr med å "leie ut" adresse til en vilt fremmed hadde jeg aldri giddet. Stopper han ikke er det bare å ta seg en tur til politiet og ta det derifra.

Skrevet

Det er ofte mulig å blokkere nummeret, dersom du ikke får det til Google din modell og blokkér nummer.0

Skrevet

Det er ofte mulig å blokkere nummeret, dersom du ikke får det til Google din modell og blokkér nummer.0

Det er en dum ide å blokkere dette nummeret ettersom det muligens vil komme informasjon som er kritisk/viktig for politiet.

F.eks draps/volds trusler, utpressing, stalking, seksuell trakassering osv. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ikke bekreftet dette, tenk om du blir dratt inn i noe kriminelt.

Anonymkode: 25474...40a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...