AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Noen som har brukt nattseler på baby/små barn? Hvordan erfaringer har dere? Anonymkode: e6fbd...6d8
A4-livet Skrevet 4. november 2015 #2 Skrevet 4. november 2015 Bruker sovepose med seler, fungerer kjempebra. Etter at vi begynte med det for et halvt år siden har vi kanskje hatt én våkennatt. Begynte ved ettårsalderen.
AnonymBruker Skrevet 4. november 2015 #3 Skrevet 4. november 2015 Hvorfor skal man bruke dette? Anonymkode: f3bba...d6a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2015 #4 Skrevet 6. november 2015 Seriøst? Har en på 11 mnd som turner rundt mye både ved leggetid og ved oppvåkninger på natta, men ikke pokker om jeg engang hadde vurdert å stroppe henne fast til senga.Ærlig talt.. Og hadde jeg forsøkt hadde hun nok også tiltet. Anonymkode: f1a8f...a60
A4-livet Skrevet 6. november 2015 #5 Skrevet 6. november 2015 Seriøst? Har en på 11 mnd som turner rundt mye både ved leggetid og ved oppvåkninger på natta, men ikke pokker om jeg engang hadde vurdert å stroppe henne fast til senga.Ærlig talt.. Og hadde jeg forsøkt hadde hun nok også tiltet.Anonymkode: f1a8f...a60Det er helt greit at denne løsningen ikke hadde fungert for dere, men du trenger vel ikke komme med kritikk mot oss som bruker det eller vurderer det. Man skal bruke seler når de sover i vogna (barnehagen vår krever det hvertfall), hvorfor er det så annerledes enn dette? At de kan falle ut av vogna er ikke et argument, min kan fort falle ut av senga også pga lave kanter. 4
Minlillelykke Skrevet 6. november 2015 #6 Skrevet 6. november 2015 Vi bruker nattsele, men vi begynte ved 4 mnder ca. Han snudde seg over på magen, og hele natten ble ødelagt for alle sammen. Nå sover han ganske godt om natten og sovner relativt raskt om kvelden. Han trenger den hjelpen for å falle til ro.
Sol79 Skrevet 6. november 2015 #7 Skrevet 6. november 2015 Vi har brukt det på begge våre da de var babyer. Begge to våknet hver gang de snudde seg over på magen i søvne, så etter x antall oppvåkninger hver eneste natt, var pose med seler en fin løsning. Etter en stund når de slutta og snu seg, så løsnet jeg alltid selene når de sovna. Eldstemann ble helt avhengig av posen sin (uten seler altså) lenge etter at han egentlig var for stor til den, så nr to ble avvendt posen lenge før vi kom dit. Pose med seler er et fint hjelpemiddel, men det må brukes med måte.
Lunica Skrevet 6. november 2015 #8 Skrevet 6. november 2015 Vi brukte sovepose med seler på eldstemann da han begynte å klare å reise seg opp i senga. Veldig ofte gjorde han det helt på "automatikk" i halvsøvne, noe som gjorde at han våknet og ble veldig frustrert. Det startet med at vi måtte holde en hånd på magen hans for å få han til å bli liggende, men da vi erstattet dette med soveposen fungerte det like bra. Til de som er skeptiske: Det handler selvsagt ikke om å stroppe fast ungen og la den ligge der skrikende alene, men at når babyene begynner å bli mer aktive blir de også dette om natta, og en sovepose hjelper dem til å ligge roligere, og dermed unngå å våkne skikkelig.Yngstemann har aldri blitt komfortabel med posen, så vi har ikke fått oss til å bruke den (må fortsatt ligge sammen med henne en del netter når hun våkner - 1,5år gammel..;( )
jabx Skrevet 7. november 2015 #9 Skrevet 7. november 2015 Det er helt greit at denne løsningen ikke hadde fungert for dere, men du trenger vel ikke komme med kritikk mot oss som bruker det eller vurderer det. Man skal bruke seler når de sover i vogna (barnehagen vår krever det hvertfall), hvorfor er det så annerledes enn dette? At de kan falle ut av vogna er ikke et argument, min kan fort falle ut av senga også pga lave kanter.Seler når de sover i barnevogn er en nødvendighet, og da er vel også søvnen kortere enn på natten.Å stripse det stakkars barnet til senga hele natta virker ondskapsfullt.Skaff heller seng med høye nok kanter.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #10 Skrevet 7. november 2015 Seler når de sover i barnevogn er en nødvendighet, og da er vel også søvnen kortere enn på natten.Å stripse det stakkars barnet til senga hele natta virker ondskapsfullt.Skaff heller seng med høye nok kanter.hvorfor er det en nødvendighet i bhg? Og hvorfor er det ondskapsfult å hjelpe et barn med å få en hel natts rolig søvn?det er heller ikke sånn at de blir stripsa fast uten mulighet til å bevege seg, de kan fortsatt sette seg, snu hodet fra side til side og sprelle med armer og bein. Den hindrer barnet i å snu seg på magen og å reise seg, det er det hele. Har du i det hele tatt sett en slik pose og i bruk? Anonymkode: 963d1...b7a 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #11 Skrevet 7. november 2015 Har brukt pose på minste siden hun var 8 mnd ( 17 mnd nå ) men uten seler. Nå har jeg blitt lei av å bruke en time +++ på leggingen mens hun turner rundt, så i går bestilte jeg goingen nattpose med seler. Gleder meg til den kommer og håper det vil hjelpe. Hun blir så overtrøtt når hun bruker lang tid på leggingen og sover dårligere å natten. Kan gi beskjed når vinjar prøvd det ut 😄 Anonymkode: 47d9c...c8c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #12 Skrevet 7. november 2015 Jeg har ikke hunden i bur så da stropper jeg heller ikke babyen fast med seler. De må få lov å snu, skifte stilling osv på natt. Har sett de i bruk på lillebroren min. Jeg syns det er en uting. I vognen brukes det av sikkerhetsgrunner vil jeg tro. I bhg kan de ikke sitte ved vognene hele tiden i tilfelle noen reiser seg eller prøver å klatre ut.Jeg bruker ikke sele i vogn heller. Aldri gjort. Anonymkode: c7f92...507 1
A4-livet Skrevet 7. november 2015 #13 Skrevet 7. november 2015 Seler når de sover i barnevogn er en nødvendighet, og da er vel også søvnen kortere enn på natten.Å stripse det stakkars barnet til senga hele natta virker ondskapsfullt.Skaff heller seng med høye nok kanter.Det "stakkars" barnet får god og sammenhengende søvn takket være soveposen, så jeg tror vi fortsetter med det fremfor å høre på en random person på nettet.Altså, jeg skjønner at man er skeptisk når man aldri har sett eller prøvd en sånn sovepose, men som andre skriver her så har de masse bevegelsesfrihet. Det er ikke barnemishandling å hjelpe barna å sove. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2015 #14 Skrevet 7. november 2015 Jeg har ikke hunden i bur så da stropper jeg heller ikke babyen fast med seler. De må få lov å snu, skifte stilling osv på natt. Har sett de i bruk på lillebroren min. Jeg syns det er en uting. I vognen brukes det av sikkerhetsgrunner vil jeg tro. I bhg kan de ikke sitte ved vognene hele tiden i tilfelle noen reiser seg eller prøver å klatre ut.Jeg bruker ikke sele i vogn heller. Aldri gjort. Anonymkode: c7f92...507samme her! Anonymkode: f1a8f...a60
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå