Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid, og i rimelig dårlig form. Til tross for mye kvalme, slitenhet og et veldig kranglete bekken har jeg vært på jobb hver dag. Gråter på kontoret mitt flere ganger i uken fordi jeg er så sliten. For noen uker siden (ca en mnd) snakket jeg med leder om tilrettelegging. La frem at jeg var utslitt og usikker på hvor mye mer jeg klarte. Vi ble da enige om at jeg kunne droppe et par av de oppsatte møtene og at jeg kunne gå litt før noen dager om jeg var veldig sliten. 

Jobben min er tung, både fysisk og psykisk. I det siste har jeg hatt en del tunge saker, noe hun også vet om, da jeg blant annet har måttet ringe henne for bistand/spørsmål (hun er i perioder lite tilstede på kontoret). De samtalene har endt med at jeg har begynt å gråte på telefonen.

Nå er jeg sliten, lei og har mange smerter. Sjefen min har ikke spurt meg en eneste gang siden samtalen vår for flere uker siden om hvordan det går. Hun har heller ikke spurt om hvordan det har gått med de sakene jeg har ringt henne for bistand. Hun kommer aldri innom kontoret mitt for å høre hvordan det går. Jeg vet at hun er fornøyd med meg da hun snakker varmt om meg til andre kollegaer, men jeg hører det sjeldent selv. Så jeg tror ikke det handler om at hun vil bli kvitt meg heller, selv om man selvsagt kan begynne å lure til tider. 

Det jeg lurer på er om det er urimelig av meg å forvente at en leder følger opp ansatte i form av å spørre hvordan det går, initiere til ny tilretteleggingssamtale etc? Jeg har i perioder måttet bruke både krykker og rullestol pga bekken. Andre kolleger ser tydelig at jeg ikke er i form og er flotte og spør ofte hvordan det går med meg. Jeg føler jeg presser meg på jobb hver dag når jeg egentlig ikke er i form, og får ingenting igjen for det. Motivasjonen for å bite tenna sammen daler i takt med sjefens manglende engasjement. Men jeg er usikker på om jeg forventer for mye?

Vi er en relativt liten arbeidsplass om det har noe å si.. vi er ca 10 ansatte. 

Anonymkode: 9f6a6...a92

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok forventet meg at lederen skulle forhøre seg hvordan det går når du helt tydelig har vært sliten (gråter på telefonen). Men er det noe konkret lederen din kan gjøre for å tilrettelegge? Har du egne forslag til tilrettelegging? Hvis ikke er det jo en mulighet å sykmelde seg 50% f.eks. Be om en prat med lederen din selv, om ikke hun har vett til å gjøre det. 

Anonymkode: e0764...f85

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...