AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #61 Skrevet 5. november 2015 Jeg drømte om skoskje (skohorn) i natt!! Det jeg husker var; Jeg var på en date med en fyr som lignet farlig på Leonardo Dicaprio fra titanic-tiden, så den filmen i går kveld. men, han het... Mats Dicaprio. Vi var på date også hadde jeg ei liste med viktige spørsmål som en fremtidig mann må svare rett på. En av disse var "Hva slags farge skal den perfekte skojernen ha?". Han svarte "neon gult slik at du vises i mørket ved veien". Jeg klikket mentalt, malte hele hjemmet hans blått for det var svaret (så den episoden fra Viva la bam hvor Bam Margera farget hjemmet til foreldrene sine blått i går også). så var jeg innlagt på psykiatrisk, fordi jeg ble gal da han svart feil. Jeg var fastspent i sengen inne på et neon gult rom, jeg prøvde å komme meg ut og hylte og grein som en unge. Da jeg våknet opp så rant tårene, jeg gråt i søvne.. over en fuckings skoskje!!!! HVA HAR DU GJORT MED MEG TS! Jeg måtte ringe venninnen min klokken 5 i morges. Fortalte hun om denne tråden for vi har nemlig diskutert skoskje flere ganger før, i fylla.. for en gang så skulle jeg ha med meg skoskjeen min på byen i tilfelle jeg måtte ta på meg skoene. Så vi har hatt våre skoskje-stunder i fylla, jeg var 16 da den historien ble skapt. Ja, jeg var dritings. Anyway (igjen) måtte ringene og fortelle henne om denne drømmen. Jeg har blitt gal, denne tråden har ødelagt psyken min og nå tørr jeg ikke å legge meg. Anonymkode: 8e2ba...5ac 2
Gjest Belle âme Skrevet 5. november 2015 #62 Skrevet 5. november 2015 Dump han før det er for seint, det blir bare verre!
encore Skrevet 5. november 2015 #63 Skrevet 5. november 2015 Har aldri skjønt poenget med skohorn, men så er jeg hverken gammel eller krank da. Setter bare begge pekefingre mot innersiden av skohælen og vipper foten på plass. Ta-da! Tar sikkert lengre tid å finne frem eventuelle hjelperedskap.Dere som bruker det, har dere trange sko? 1
Antlers Skrevet 5. november 2015 #64 Skrevet 5. november 2015 Jeg drømte om skoskje (skohorn) i natt!! Det jeg husker var; Jeg var på en date med en fyr som lignet farlig på Leonardo Dicaprio fra titanic-tiden, så den filmen i går kveld. men, han het... Mats Dicaprio. Vi var på date også hadde jeg ei liste med viktige spørsmål som en fremtidig mann må svare rett på. En av disse var "Hva slags farge skal den perfekte skojernen ha?". Han svarte "neon gult slik at du vises i mørket ved veien". Jeg klikket mentalt, malte hele hjemmet hans blått for det var svaret (så den episoden fra Viva la bam hvor Bam Margera farget hjemmet til foreldrene sine blått i går også). så var jeg innlagt på psykiatrisk, fordi jeg ble gal da han svart feil. Jeg var fastspent i sengen inne på et neon gult rom, jeg prøvde å komme meg ut og hylte og grein som en unge. Da jeg våknet opp så rant tårene, jeg gråt i søvne.. over en fuckings skoskje!!!! HVA HAR DU GJORT MED MEG TS! Jeg måtte ringe venninnen min klokken 5 i morges. Fortalte hun om denne tråden for vi har nemlig diskutert skoskje flere ganger før, i fylla.. for en gang så skulle jeg ha med meg skoskjeen min på byen i tilfelle jeg måtte ta på meg skoene. Så vi har hatt våre skoskje-stunder i fylla, jeg var 16 da den historien ble skapt. Ja, jeg var dritings. Anyway (igjen) måtte ringene og fortelle henne om denne drømmen. Jeg har blitt gal, denne tråden har ødelagt psyken min og nå tørr jeg ikke å legge meg. Anonymkode: 8e2ba...5acBare rolig! Du sover trygt med et skojern ved siden av sengen. Ypperlig til selvforsvar! Som om ikke det var nok, beskytter (sko)jern også mot diverse overnaturlige skapninger.https://en.wikipedia.org/wiki/Iron_in_folklore#Cold_iron
AnonymBruker Skrevet 5. november 2015 #65 Skrevet 5. november 2015 Herregud altså. Har datet en fyr en stund nå, og var for føste gang hjemme hos han og hadde sex i går. Da oppdaget jeg at han bruker skoskje! Noe så usexy, og jeg kjente at jeg mistet tenninga totalt. Dette er jo noe gamle folk med dårlig rygg bruker, ikke en 26-åring som skal være i sin beste alder. Han har ikke sagt noe til meg om dårlig rygg eller dårlige helse, og jeg er bekymret for at han har dårlig rygg, noe som selvsagt vil påvirke mitt valg om å satse på et forhold med han. For meg er aktivitet og trening viktig, og da passer det dårlig med kjæreste med dårlig rygg.Er det vanlig med skoskje hos så unge??Anonymkode: 95a2d...8easelv barnehagebarn forlanger skoskje når høsten kommer og joggesko og gortexstøvlene skal på. Ts, du bør oppdatere deg på hva som skjer utenfor din egen nesetipp. Anonymkode: 00093...f7e 3
Lutetium 71 Skrevet 6. november 2015 #66 Skrevet 6. november 2015 Herregud altså. Har datet en fyr en stund nå, og var for føste gang hjemme hos han og hadde sex i går. Da oppdaget jeg at han bruker skoskje! Noe så usexy, og jeg kjente at jeg mistet tenninga totalt. Dette er jo noe gamle folk med dårlig rygg bruker, ikke en 26-åring som skal være i sin beste alder. Han har ikke sagt noe til meg om dårlig rygg eller dårlige helse, og jeg er bekymret for at han har dårlig rygg, noe som selvsagt vil påvirke mitt valg om å satse på et forhold med han. For meg er aktivitet og trening viktig, og da passer det dårlig med kjæreste med dårlig rygg.Er det vanlig med skoskje hos så unge??Anonymkode: 95a2d...8eaTakket være denne tråden tror jeg nesten skoskjeen (og beslektede redskap og skrivemåter) har fått et aldri så lite oppsving.Skoskje er blitt det nye trend-tilbehøret. Q:Hvordan styler du skoene???A:Med en fancy skoskje såklart! (Herregud) 2
Antlers Skrevet 6. november 2015 #67 Skrevet 6. november 2015 Kom på at besteforeldrene mine hadde en støvelknekt stående i gangen før. Kan ikke huske at de hadde et skojern, så der i gården var det tydeligvis et større problem å få av seg skoene enn å få dem på. Den var for øvrig i daglig bruk - som dørstopper. Støvelknekt er langt mer sexy enn skojern (skohorn, skoskje), spør du meg. 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #68 Skrevet 29. august 2021 Det heter skohorn eller skojern IKKE SKOSKJE 🤮 Anonymkode: 6efa5...3c7 4
President Chimp Skrevet 29. august 2021 #69 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2015 den 16.57): Herregud altså. Har datet en fyr en stund nå, og var for føste gang hjemme hos han og hadde sex i går. Da oppdaget jeg at han bruker skoskje! Noe så usexy, og jeg kjente at jeg mistet tenninga totalt. Dette er jo noe gamle folk med dårlig rygg bruker, ikke en 26-åring som skal være i sin beste alder. Han har ikke sagt noe til meg om dårlig rygg eller dårlige helse, og jeg er bekymret for at han har dårlig rygg, noe som selvsagt vil påvirke mitt valg om å satse på et forhold med han. For meg er aktivitet og trening viktig, og da passer det dårlig med kjæreste med dårlig rygg. Er det vanlig med skoskje hos så unge?? Anonymkode: 95a2d...8ea Enig, det er viktig å tenke over de virkelig viktige tingene når man skal date. Personlighet, kjemi, økonomi, livssyn og generell livsfilosofi ikke er spesielt viktig. Men hvorvidt han bruker skoskje eller ikke, der går ærlig talt grensen! 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #70 Skrevet 29. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det heter skohorn eller skojern IKKE SKOSKJE 🤮 Anonymkode: 6efa5...3c7 https://naob.no/ordbok/skoskje Anonymkode: e6c06...706 4
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #71 Skrevet 29. august 2021 Pensjonistskje kaller vi det, og vi bruker det hver dag her i huset. Skoene holder seg bedre og det er lettere å dra på seg skoa. TS må oppdatere seg litt Anonymkode: e1da9...6bd 1
Hoppetaujenta Skrevet 29. august 2021 #72 Skrevet 29. august 2021 "Skohorn", som jeg kaller det, for mitt er en halvmeter langt ca...er et veldig kjekt hjelpemiddel for å få på sko uten å deformere dem helt i hælområdet. Det er ikke meningen at det skal være sexy å bruke dette remediet, bortsett fra hos folk som liker dette veldig godt i den retningen. Vi vanlige folk bruker det helt hverdagslig, uten å skjemmes av den grunn. Liker det godt jeg. 5
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #73 Skrevet 29. august 2021 AnonymBruker skrev (På 3.11.2015 den 17.29): Ikke sant? Det er ikke et horn Anonymkode: b1b03...b38 Nei, men det var horn de originalt ble lagd av. Anonymkode: 922e5...3dd 2
lillevill Skrevet 29. august 2021 #74 Skrevet 29. august 2021 jeg kaller det gammalmanns-øse eller oldis-luren
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #75 Skrevet 29. august 2021 Hehe, jeg husker det var en tid da jeg heller ikke skjønte hvorfor noen gadd å bruke dette. Nå som 40 brukes den daglig 😄 Anonymkode: 0aa3c...227
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #77 Skrevet 29. august 2021 og TS klager på at folk bruker skohorn 🤨 Anonymkode: c09fd...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #78 Skrevet 29. august 2021 Helt normalt å bruke det. Noen lærer seg å bruke dette fra de er små. Mannen min bruker det også, han var 29 da vi møttes og brukte det. Tenkte aldri at det var noe problem😂 Anonymkode: 1fdff...add 1
Nabokjerringen Skrevet 29. august 2021 #79 Skrevet 29. august 2021 (endret) Ha ha ha. Javel. Han er smart nok til å ta vare på sko og rygg. Hva er usexy med det? PS. Min mann pleier å bruke saks for å klippe opp rivekanten på juicekartongene. Det går bra fordi om vi gjør det forskjellig. Bare sånn at du vet at det ikke betyr at du også blir nødt til å bruke skoskje/skohorn fra nå av hvis du ikke ønsker det selv 😆 Endret 29. august 2021 av Nabokjerringen Skrivefeil 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #80 Skrevet 29. august 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Det heter skohorn eller skojern IKKE SKOSKJE 🤮 Anonymkode: 6efa5...3c7 Det heter skohorn eller skojern eller skoskje. Jeg vet ikke hva jeg blir mest oppgitt av: Noen som spyr av helt vanlige ord, eller noen som tror dette redskapet kun er for gamle folk. Alle, uansett alder, som verdsetter kvalitetssko og ønsker å bevare dem lengst mulig, vet at skohorn/-jern/-skje er å anbefale, på samme måte som riktig bruk av skokrem o.l., og oppbevaring av sko. Anonymkode: ccaab...b5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå