AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #1 Skrevet 3. november 2015 Kollegaen min skulle hjelpe en kunde med noe, men ønsket ikke å gå videre med betjeningen da vedkommende manglet ordentlig legitimasjon.Da kunden ble sint, måtte jeg trå til og forklare hvordan reglene er. Da sa hun at hun skulle ut en tur, og fikk senere vite av sjefen at hun hadde klaget på oppførselen min. Jeg skal ha vært både bisk og hoven, i følge kunden. Noe kollegaen min som var sammen med meg avviser.Likevel tar sjefen min parti med kunden, selv om jeg og kollegaen min fulgte reglene. Denne kunden har lenge gått og ventet på å ta meg, og nå fikk hun en perfekt mulighet til å iscenesette sin løgn.Hva ville dere gjort, og hvordan kan man generelt beskytte seg mot slike kunder som betyr trøbbel? Anonymkode: 74f7c...2d3
Caterina Skrevet 3. november 2015 #2 Skrevet 3. november 2015 Kollegaen min skulle hjelpe en kunde med noe, men ønsket ikke å gå videre med betjeningen da vedkommende manglet ordentlig legitimasjon.Da kunden ble sint, måtte jeg trå til og forklare hvordan reglene er. Da sa hun at hun skulle ut en tur, og fikk senere vite av sjefen at hun hadde klaget på oppførselen min. Jeg skal ha vært både bisk og hoven, i følge kunden. Noe kollegaen min som var sammen med meg avviser.Likevel tar sjefen min parti med kunden, selv om jeg og kollegaen min fulgte reglene. Denne kunden har lenge gått og ventet på å ta meg, og nå fikk hun en perfekt mulighet til å iscenesette sin løgn.Hva ville dere gjort, og hvordan kan man generelt beskytte seg mot slike kunder som betyr trøbbel?Anonymkode: 74f7c...2d3Så lenge du og din kollega har samme versjon, burde sjefen din stole på dere. Skjønner 'kunden har rett'-holdning overfor kunden, men ikke dere. Uansett er det ord mot ord, og det hun beskriver er uansett subjektivt. Så sjefen kan ikke gi deg reaksjoner på bakgrunn av det.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #3 Skrevet 3. november 2015 Så lenge du og din kollega har samme versjon, burde sjefen din stole på dere. Skjønner 'kunden har rett'-holdning overfor kunden, men ikke dere. Uansett er det ord mot ord, og det hun beskriver er uansett subjektivt. Så sjefen kan ikke gi deg reaksjoner på bakgrunn av det. Dette. Du skal heller ikke klandres for å følge reglene. Ingen leg? Ingen tjeneste. End of discussion. Har møtt maaaange sånne kunder, både som sjefen trodde på og ikke. Må ikke la det gå innpå deg, kunder kan være skikkelige rasshøl. Så så lenge du vet at du følger reglene så er det ingenting noen skulle ha sagt.Var dette ved kassene foresten? Er det ikke kamera der som kan underbygge versjonen deres? Anonymkode: e729b...82c
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #4 Skrevet 3. november 2015 Dette var i posten.Vi har kamera ja, men den tar ikke opp stemmene..Er helt enig i at man ikke kan komme noen vei uten skikkelig legitimasjon. Sjefen min sier iallfall at denne kunden har vært hos oss i alle år, men jeg kjenner ikke vedkommende:)Får nesten inntrykk av at sjefen min støtter kunden mest, framfor oss ansatte. Og da spesielt slike som er ute etter å lage trøbbel. Anonymkode: 74f7c...2d3
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #5 Skrevet 3. november 2015 Du virker litt paranoid TS. Hvorfor tror du at denne kunden har gått å ventet lenge på å få ta deg?Og nå denne saken her... Anonymkode: cd21d...c76 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #6 Skrevet 3. november 2015 Kunden har alltid rett!! Anonymkode: 659ce...4d4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #7 Skrevet 3. november 2015 Dette var i posten.Vi har kamera ja, men den tar ikke opp stemmene..Er helt enig i at man ikke kan komme noen vei uten skikkelig legitimasjon. Sjefen min sier iallfall at denne kunden har vært hos oss i alle år, men jeg kjenner ikke vedkommende:)Får nesten inntrykk av at sjefen min støtter kunden mest, framfor oss ansatte. Og da spesielt slike som er ute etter å lage trøbbel. Anonymkode: 74f7c...2d3Selv om de ikke tar opp lyd så kan det kanskje støtte deres sak alikevel:) Kunden har alltid rett!!Anonymkode: 659ce...4d4Dersom en tjeneste krever legitimasjon har man alldeles ikke rett uansett hvor mye kunde man er. Da er man bare idiot. Anonymkode: e729b...82c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå